[80 B3 1,8 ALL] Tuning silnika z epoki- ABT, Nothele itd.
[80 B3 1,8 ALL] Tuning silnika z epoki- ABT, Nothele itd.
Przegladając niemieckie strony natrafiłem na wzmianki o ok. 130 konnych odmianach silników 1,8 modzonych przez ABT, Bergmeistera oraz Nothele. Jedyne dokładniejsze info mam o wesji Bergmeistera - wyśjciowo 1,8 DZ na K-jecie po zmianach 190NM i 140KM.
Co mogło być pozmieniane w tych silnikach że osiągali taką moc, oraz czy modzono wtedy silniki na Mono-Jetronicu czy tlko na K/KE-Jetronicu ?
Co mogło być pozmieniane w tych silnikach że osiągali taką moc, oraz czy modzono wtedy silniki na Mono-Jetronicu czy tlko na K/KE-Jetronicu ?
a to tajne jest?FranoF1 pisze:GerB3 ludzie wydawają duże pieniądze, a Ty sobie myślisz ze Ci wszystko na tacy podają? Od czego masz google? Chcesz być lepszy od kogoś to musisz szperać po sieci.
raczej wystarczy dokładnie to co opisał seba do tej mocy. a co do tego ze w benzynie ciężko podnieść moc - taaa porównuj wolnossaka u TURBOdieslem ;p
FranoF1 pisze:GerB3 ludzie wydawają duże pieniądze, a Ty sobie myślisz ze Ci wszystko na tacy podają? Od czego masz google? Chcesz być lepszy od kogoś to musisz szperać po sieci.
Mnie chodziło o te konkretnie firmy, a na temat ich tuningu 80ki nie ma praktycznie nic - wiem że dużo rozwiązań odnosnie mocy można podpatrzyć np. w golfach i passatach. Np. na temat takiego Golfa I ABT jest prawie cały artukuł łacznie ze szczegółami jak srednica zaworów a np. do 80ki Bergmeistera mam tylko zdjęcie z aukcji na ebayu z którego nie da się nic odczytać
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Zdradzę wam małą tajemnicę dlaczego firmy tuningowe nie publikują sposobu tuningu i parametrów zmian - ONI NA TYM ZARABIAJĄ!!!
Jeśli by od tak publikowali takie dane do masa ludzi zamiast jechać do nich w domowym zaciszu sama by kombinowała;-)
Ja jestem w trakcie modów głowicy i kolektorów, nie mam na razie planu na wałek a raczej firmy która mi go przerobi.
Do tego można przetoczyć zamach - tutaj lepiej się wkręca ale obniża się V-max.
Całość zakańczam modami dolotu i wydechu - liczę na 10KM to by było już coś;-)
Jeśli by od tak publikowali takie dane do masa ludzi zamiast jechać do nich w domowym zaciszu sama by kombinowała;-)
Ja jestem w trakcie modów głowicy i kolektorów, nie mam na razie planu na wałek a raczej firmy która mi go przerobi.
Do tego można przetoczyć zamach - tutaj lepiej się wkręca ale obniża się V-max.
Całość zakańczam modami dolotu i wydechu - liczę na 10KM to by było już coś;-)
Witam.
Ja sam teraz wlasnie posiadam silnik PM i zamierzam cos pomodzic przy glowicy, dolocie i wylocie.
Posiadam takze kompletny silnik ABT, glowice od 3A, i kompletny silnik 1.6 na wielopunkcie z b4 (oczywiscie doloty i wyloty tez mam).
Moze macie info co z tych silnikow mozna by spasowac do PM aby poprawic osiagi? Auto bedzie na lpg
Ja sam teraz wlasnie posiadam silnik PM i zamierzam cos pomodzic przy glowicy, dolocie i wylocie.
Posiadam takze kompletny silnik ABT, glowice od 3A, i kompletny silnik 1.6 na wielopunkcie z b4 (oczywiscie doloty i wyloty tez mam).
Moze macie info co z tych silnikow mozna by spasowac do PM aby poprawic osiagi? Auto bedzie na lpg
Gdzieś na forum był link do filmiku, gdzie w kolektor dolotowy (silnik wolnossący oczywiście, niestety nie pamiętam jaki dokładnie) były wstawione przepustnice od motorów- w ten sposób silnik mógł zasysać powietrze o wiele sprawniej (cały dolot był o wiele krótszy) i podobno szmocy mu od tego przybywało.