Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 ALL] Tuning silnika z epoki- ABT, Nothele itd.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

[80 B3 1,8 ALL] Tuning silnika z epoki- ABT, Nothele itd.

Post autor: GerB3 » 02 gru 2009, 21:15

Przegladając niemieckie strony natrafiłem na wzmianki o ok. 130 konnych odmianach silników 1,8 modzonych przez ABT, Bergmeistera oraz Nothele. Jedyne dokładniejsze info mam o wesji Bergmeistera - wyśjciowo 1,8 DZ na K-jecie po zmianach 190NM i 140KM.

Co mogło być pozmieniane w tych silnikach że osiągali taką moc, oraz czy modzono wtedy silniki na Mono-Jetronicu czy tlko na K/KE-Jetronicu ?

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 02 gru 2009, 23:47

GerB3 pisze:Co mogło być pozmieniane w tych silnikach że osiągali taką moc
walek rozrzadu, wieksze zawory, dedykowany uklad wydechowy i dolotowy. mozna by wymieniac i wymieniac ;-)
benzyne da sie podkrecic tyle ze wiekszym nakladem $$$ niz turboklekota gdzie wgrywasz wirus i po klopocie

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 03 gru 2009, 17:32

seba6891 pisze:walek rozrzadu, wieksze zawory, dedykowany uklad wydechowy i dolotowy
A masz jakies konkretniejsze dane, np. średnica zaworów, kolektor 4-2-1 czy 4-1, tłumniki itd. ?

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 03 gru 2009, 23:34

GerB3 pisze:A masz jakies konkretniejsze dane
to byly domysly, albo raczej metody ktorych trzymaja sie nadworni tunerzy przy podkrecaniu silnikow

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 04 gru 2009, 09:13

GerB3 ludzie wydawają duże pieniądze, a Ty sobie myślisz ze Ci wszystko na tacy podają? Od czego masz google? Chcesz być lepszy od kogoś to musisz szperać po sieci.

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 04 gru 2009, 09:35

FranoF1 pisze:GerB3 ludzie wydawają duże pieniądze, a Ty sobie myślisz ze Ci wszystko na tacy podają? Od czego masz google? Chcesz być lepszy od kogoś to musisz szperać po sieci.
a to tajne jest?

raczej wystarczy dokładnie to co opisał seba do tej mocy. a co do tego ze w benzynie ciężko podnieść moc - taaa porównuj wolnossaka u TURBOdieslem ;p

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 gru 2009, 17:00

FranoF1 pisze:GerB3 ludzie wydawają duże pieniądze, a Ty sobie myślisz ze Ci wszystko na tacy podają? Od czego masz google? Chcesz być lepszy od kogoś to musisz szperać po sieci.


Mnie chodziło o te konkretnie firmy, a na temat ich tuningu 80ki nie ma praktycznie nic - wiem że dużo rozwiązań odnosnie mocy można podpatrzyć np. w golfach i passatach. Np. na temat takiego Golfa I ABT jest prawie cały artukuł łacznie ze szczegółami jak srednica zaworów a np. do 80ki Bergmeistera mam tylko zdjęcie z aukcji na ebayu z którego nie da się nic odczytać ;-)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 04 sty 2010, 20:56

GerB3, masz jakieś linki zdjęcia na temat właśnie tuningów 80 w tamtych latach jak np ABT itp <hmm> bo właśnie ja nie mogę znaleźć nic :-(

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 05 sty 2010, 21:25

Zdradzę wam małą tajemnicę dlaczego firmy tuningowe nie publikują sposobu tuningu i parametrów zmian - ONI NA TYM ZARABIAJĄ!!!

Jeśli by od tak publikowali takie dane do masa ludzi zamiast jechać do nich w domowym zaciszu sama by kombinowała;-)

Ja jestem w trakcie modów głowicy i kolektorów, nie mam na razie planu na wałek a raczej firmy która mi go przerobi.
Do tego można przetoczyć zamach - tutaj lepiej się wkręca ale obniża się V-max.
Całość zakańczam modami dolotu i wydechu - liczę na 10KM to by było już coś;-)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 05 sty 2010, 22:55

Oofol PM męczysz :-/ jak na moje oko to nie wskurawsz wiele lejąc paliwko jednym wtryskiwaczem. Ja kiedyś robiłem kolektor pod 4gaźniki ale graty leżą i nie moge sie zebrać żeby to skończyć :mrgreen:

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 06 sty 2010, 20:31

Męczę nie męczę - mam kompletną głowicę z kolektorami na boku to sobie skrobie - muszę u siebie wymienić uszczelniacze to przy okazji lekko poprawioną głowicę założę;)

Kilka rumaków dojdzie - jak pisałem nie liczę na cuda;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 06 sty 2010, 20:56

Właśnie nie ma za dużo informacji o tym co było robione w tych autach - wiadomo ogólnie ale tak jak pisałem i koledzy potwierdzili nie ma konkretnej rozpiski jak np. były zbudowane układy wydechowe itd.

Wiem tylko że właśnie 90% tych aut miało jednak wielopunkty mechaniczne.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 11 lut 2010, 10:40

Witam.
Ja sam teraz wlasnie posiadam silnik PM i zamierzam cos pomodzic przy glowicy, dolocie i wylocie.
Posiadam takze kompletny silnik ABT, glowice od 3A, i kompletny silnik 1.6 na wielopunkcie z b4 (oczywiscie doloty i wyloty tez mam).
Moze macie info co z tych silnikow mozna by spasowac do PM aby poprawic osiagi? Auto bedzie na lpg

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 11 lut 2010, 16:13

Gdzieś na forum był link do filmiku, gdzie w kolektor dolotowy (silnik wolnossący oczywiście, niestety nie pamiętam jaki dokładnie) były wstawione przepustnice od motorów- w ten sposób silnik mógł zasysać powietrze o wiele sprawniej (cały dolot był o wiele krótszy) i podobno szmocy mu od tego przybywało.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 12 lut 2010, 19:58

Moze kolega Oofol ma jakie idee co mozna spasowac?
zasob czesci co posiadam jest dosyc duzy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl