[80 b3 1.6D JK] Czyszczenie/wymiana filtra paliwa
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
[80 b3 1.6D JK] Czyszczenie/wymiana filtra paliwa
Witam, chciałbym zajrzeć do filtra paliwa ew. go przeczyścić, pytanko tylko jak go rozebrać, i czy później trzeba coś odpowietrzać? jeśli tak to jak?
Pozdro
Pozdro
Ostatnio zmieniony 23 lut 2007, 11:09 przez M@rcus, łącznie zmieniany 1 raz.
Hm... Filter paliwa raczej nie jest rozbieralny...
Po odkręceniu filtra układ paliwowy zapowietrza się (konkretnie: bąbelki powietrza w tej rurce między filtrem a pompą) i musisz mieć dość duży klucz (żabkę) żeby go odkręcić - trzeba przy tym uważać żeby mocowania filtra nie oderwać od grodzi, jak się przesadzi z szarpaniem... no i jak już go odkręcisz to w środku jest ok. 0.5l ropy, a na samym dnie oczywiście woda i inne syfy.... lepiej nie wstrząsać i nie mieszać - po co pompa ma to zasysać...
Ja nigdy nie czyściłem filtrów ropy, były regularnie co 10.000 wymieniane (razem z olejem i filtrami powietrza i oleju)
trzeba tylko pamiętać żeby przed założeniem filtra zalać go po brzegi ropą (może być olej opałowy), i lepiej żeby nie przelewać zawartości starego filtra do nowego.... Po tem kilka sekund kręcenia rozrusznikiem i powinno chwycić...
Po odkręceniu filtra układ paliwowy zapowietrza się (konkretnie: bąbelki powietrza w tej rurce między filtrem a pompą) i musisz mieć dość duży klucz (żabkę) żeby go odkręcić - trzeba przy tym uważać żeby mocowania filtra nie oderwać od grodzi, jak się przesadzi z szarpaniem... no i jak już go odkręcisz to w środku jest ok. 0.5l ropy, a na samym dnie oczywiście woda i inne syfy.... lepiej nie wstrząsać i nie mieszać - po co pompa ma to zasysać...
Ja nigdy nie czyściłem filtrów ropy, były regularnie co 10.000 wymieniane (razem z olejem i filtrami powietrza i oleju)
trzeba tylko pamiętać żeby przed założeniem filtra zalać go po brzegi ropą (może być olej opałowy), i lepiej żeby nie przelewać zawartości starego filtra do nowego.... Po tem kilka sekund kręcenia rozrusznikiem i powinno chwycić...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
poszedłem za radą spicziego, i wymieniłem filtr. Mam takie małe pytanko zalałem cały filtr ropą, wymieniłem wężyki i widzę, że pojawiają mi się bąbelki po wymianie, które raz idą z pompy a raz filtru paliwa... Co to może być? czy może poprostu musze teraz troche pojeździc, żeby całe powietrze, które się dostało podczas wymiany została zassane do pompy? Czy będzie trzeba założyć zaworek zwrotny? bo gdzieś na forum widziałem taką porade?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
nie chce zakładać kolejnego tematu podobne były ale w większości dla TDi.
Zmieniłem filt paliwa, wymieniłem świece, kabel który szedł od przekaźnika grzania świec do świec i dalej jest tak, że auto nie chce gadać po dłuższym postoju (szczególnie po nocy) od kopa trzeba dać troche rozrusznikowi w kość, a temperatura jeszcze nie spadła grubo poniżej zera
Przetestowane włączenie z naładowanym akumulatorem...
jakieś pomysły koledzy? może paliwo na stacji kijowe jakieś i kupić może jakąś formułe do diesla?
[ Dodano: 2009-12-12, 23:46 ]
Labiel, został jeszcze jeden pęcherzyk ale nie może się zdecydować czy wrócić do filtru czy do pompy...
Zmieniłem filt paliwa, wymieniłem świece, kabel który szedł od przekaźnika grzania świec do świec i dalej jest tak, że auto nie chce gadać po dłuższym postoju (szczególnie po nocy) od kopa trzeba dać troche rozrusznikowi w kość, a temperatura jeszcze nie spadła grubo poniżej zera
Przetestowane włączenie z naładowanym akumulatorem...
jakieś pomysły koledzy? może paliwo na stacji kijowe jakieś i kupić może jakąś formułe do diesla?
[ Dodano: 2009-12-12, 23:46 ]
Labiel, został jeszcze jeden pęcherzyk ale nie może się zdecydować czy wrócić do filtru czy do pompy...
kula_sc, jak mnie pamięc nie myli to robiłeś w tym roku przed zima rozrząd. Gość po ustawieniu rozrządu sprawdził kąt wtrysku? Mozesz miec opóżniony i dlatego zimny cięzko pali. U mnie kosz takiej usługi to 40zł. Jak wyciągniesz "ssanie" (ta wajche pod kierownica) to pali łatwiej?
co do paliwa, to jeżdze na paliwu ze wschodu, a ostatnio pojechalem w gory i zatankowalem dwa razy tego lepszego na ON na orlenie i widze ze silnik troszke sie ożywił. Ciągle tankowanie tego lepszego ON dla naszych 20letnich silników nie jest dobre, bo pompa moze sie zozszczelnic, ale raz na jakis czas nawet pare litrów jak w baku jest nie wiele napewno nie zaszkodzi. Co do ulepszaczy paliwa to ja leje jakis specyfik z castrola do diesla 1l na 500l paliwa.
co do paliwa, to jeżdze na paliwu ze wschodu, a ostatnio pojechalem w gory i zatankowalem dwa razy tego lepszego na ON na orlenie i widze ze silnik troszke sie ożywił. Ciągle tankowanie tego lepszego ON dla naszych 20letnich silników nie jest dobre, bo pompa moze sie zozszczelnic, ale raz na jakis czas nawet pare litrów jak w baku jest nie wiele napewno nie zaszkodzi. Co do ulepszaczy paliwa to ja leje jakis specyfik z castrola do diesla 1l na 500l paliwa.