Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.6D JK] Czyszczenie/wymiana filtra paliwa

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

[80 b3 1.6D JK] Czyszczenie/wymiana filtra paliwa

Post autor: M@rcus » 23 lut 2007, 10:50

Witam, chciałbym zajrzeć do filtra paliwa ew. go przeczyścić, pytanko tylko jak go rozebrać, i czy później trzeba coś odpowietrzać? jeśli tak to jak?
Pozdro
Ostatnio zmieniony 23 lut 2007, 11:09 przez M@rcus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 23 lut 2007, 15:24

Hm... Filter paliwa raczej nie jest rozbieralny...

Po odkręceniu filtra układ paliwowy zapowietrza się (konkretnie: bąbelki powietrza w tej rurce między filtrem a pompą) i musisz mieć dość duży klucz (żabkę) żeby go odkręcić - trzeba przy tym uważać żeby mocowania filtra nie oderwać od grodzi, jak się przesadzi z szarpaniem... no i jak już go odkręcisz to w środku jest ok. 0.5l ropy, a na samym dnie oczywiście woda i inne syfy.... lepiej nie wstrząsać i nie mieszać - po co pompa ma to zasysać...

Ja nigdy nie czyściłem filtrów ropy, były regularnie co 10.000 wymieniane (razem z olejem i filtrami powietrza i oleju)

trzeba tylko pamiętać żeby przed założeniem filtra zalać go po brzegi ropą (może być olej opałowy), i lepiej żeby nie przelewać zawartości starego filtra do nowego.... Po tem kilka sekund kręcenia rozrusznikiem i powinno chwycić...

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 23 lut 2007, 19:41

Dzięki kolego za przydatne informacje ;-) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 23 lut 2007, 19:48

Ja dodam stary patent stosowany w Mercedesie.
Przy wymianie filtra paliwa zalewasz go po brzegi olejem silnikowym swiezym. Odpalasz silnik i trzymasz go na srednich obrotach... przesmaruje troche pompe i wtryski :)

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 03 gru 2009, 08:26

podepne się pod temat :-)
a jak jest z tym odkręcaniem nakrętki/korka pod filtrem? służy do spuszczania syfu?
co się stanie po jego odkręceniu? zapowietrzy się układ czy nie?
jak wygląda taka opreacja?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 03 gru 2009, 08:55

Ten korek służy właśnie do spuszczania syfu.... luzujesz korek,otworem wypływa woda i syf ,który zebrał się tam ...potem dokręcasz i jedziesz dalej !

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2009, 09:20

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Nic nie powinno się stać. W B3 robiłem to kilka razy. Nie by żadnych problemów.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 gru 2009, 10:22

A jak dawno filtr niewymieniany, to kupujesz nowy filtr i wymieniasz, bo filtr nie kosztuje duzo. A pompa bedzie bezpieczniejsza i wtryski.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 12 gru 2009, 15:51

poszedłem za radą spicziego, i wymieniłem filtr. Mam takie małe pytanko zalałem cały filtr ropą, wymieniłem wężyki i widzę, że pojawiają mi się bąbelki po wymianie, które raz idą z pompy a raz filtru paliwa... Co to może być? czy może poprostu musze teraz troche pojeździc, żeby całe powietrze, które się dostało podczas wymiany została zassane do pompy? Czy będzie trzeba założyć zaworek zwrotny? bo gdzieś na forum widziałem taką porade?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 gru 2009, 16:16

Najpierw pojeździj. Jeśli za jakiś czas nie znikną ci te bąbelki to spróbuj dokręcić mocniej filtr i sprawdź opaski. Być może ma gdzieś nieszczelność.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 12 gru 2009, 23:45

nie chce zakładać kolejnego tematu podobne były ale w większości dla TDi.

Zmieniłem filt paliwa, wymieniłem świece, kabel który szedł od przekaźnika grzania świec do świec i dalej jest tak, że auto nie chce gadać po dłuższym postoju (szczególnie po nocy) od kopa trzeba dać troche rozrusznikowi w kość, a temperatura jeszcze nie spadła grubo poniżej zera :-/
Przetestowane włączenie z naładowanym akumulatorem...
jakieś pomysły koledzy? może paliwo na stacji kijowe jakieś i kupić może jakąś formułe do diesla?

[ Dodano: 2009-12-12, 23:46 ]
Labiel, został jeszcze jeden pęcherzyk ale nie może się zdecydować czy wrócić do filtru czy do pompy...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 12 gru 2009, 23:56

nie wiem czy dobrze rozumiem masz problem z odpaleniem z rana? jeśli tak sprawdź czy sie nie zapowietrza wężykami albo pod podgrzewaczem który jest pod filterkiem... jeśli pompa paliwowa siada możesz spróbować takiego patetu jak zaworek zwrotny

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 13 gru 2009, 00:08

podgrzewacza u mnie brak.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 13 gru 2009, 00:40

no to końcówka pod filtrem co jest taka plastikowa...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 gru 2009, 00:59

kula_sc, jak mnie pamięc nie myli to robiłeś w tym roku przed zima rozrząd. Gość po ustawieniu rozrządu sprawdził kąt wtrysku? Mozesz miec opóżniony i dlatego zimny cięzko pali. U mnie kosz takiej usługi to 40zł. Jak wyciągniesz "ssanie" (ta wajche pod kierownica) to pali łatwiej?

co do paliwa, to jeżdze na paliwu ze wschodu, a ostatnio pojechalem w gory i zatankowalem dwa razy tego lepszego na ON na orlenie i widze ze silnik troszke sie ożywił. Ciągle tankowanie tego lepszego ON dla naszych 20letnich silników nie jest dobre, bo pompa moze sie zozszczelnic, ale raz na jakis czas nawet pare litrów jak w baku jest nie wiele napewno nie zaszkodzi. Co do ulepszaczy paliwa to ja leje jakis specyfik z castrola do diesla 1l na 500l paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl