Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] CZyszczenie krokowca

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 ABK] CZyszczenie krokowca

Post autor: ltrs » 30 lis 2009, 00:24

Przepraszam na wstępie jeśli zdublowałem temat. Szukałem, nie znalazłem, a mam pytanie. Jak wyczyścić silniczek krokowy w silniku ABK? Tzn. chcę poznać skuteczne metody, po których wykorzystaniu silniczek nie umrze...


z góry dzięki za odpowiedź ;-)

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 30 lis 2009, 13:10

"Silniczek możesz w całości zanurzyć w benzynie. Po wyjęciu i wstępnym przedmuchaniu sprężonym powietrzem reszta benzyny szybko odparuje. Dla pewności możesz go zostawić na godzinkę na powietrzu po wyjęciu z benzyny."

To jest cytat kolegi Danka może Ci pomoże pzdr.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 30 lis 2009, 22:27

Dziękuję za pomoc. Właśnie o to chodzoło czym i jak ;-)

MarianSoR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 mar 2009, 22:40
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: MarianSoR » 02 gru 2009, 15:21

lub tez moze byc benzyna ekstrakcyjna lub rozpuszczalnik ekstrakcyjny poprostu moczysz wysuszasz i gotowe ja tak zrobiłem idawno temu i mam spokój ;-)

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 02 gru 2009, 17:19

u mnie nie dało rady samo moczenie. Wewnątrz było tyle syfu i jakiś dziwnych opiłków,że musiałem go trochę "pomęczyć". Zalałem go najpierw benzyna ekstrakcyjną i ułożyłem w takiej pozycji by się nei rozlewało, następnie 2 kabelki i na krótko z akumulatora dawałem mu pradzik i zabierałem i tak kilkanascie jesli nie kiladziesiat razy. W efekcie cylinderek/przesłona w środku ruszała się i wszystkie syfy na powierzchni jej styku z obudową były wymywane...potem wylewałem czarną benzyne i od nowa cały cykl i tak koło 5 razy musiałem zrobić. Potem wziąłem drucik/gwóźdź cokolwiek co wejdzie do środka i da sie tym ręcznie przesuwac ten cylinderek. Poruszałem go to w prawo to w lewo (daje się nim kręcić) i znow przeplukałem, a na koniec kapnalem mu takiego bardzo rzadkiego oleju do maszyn, bo nei wracał za kazdym razem do polozenia "0" w ktorym to przeplyw powietrza powinien byc zamkniety (sprawdzalem dmuchając ustami). Potem na auto go i odpukać!! już 3 miesiąc jezdze spokojnie...

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 02 gru 2009, 21:12

Udało mi się ustalić, że w abk nie ma krokowca :shock:

Co spełnia jego rolę? Mam taki objaw, że jak puszczę gaz i wcisnę sprzęgło, to obroty tak spadają, że aż gaśnie. Dopiero jak wcześniej przychamuję biegami i po chwili wcisnę sprzęgło, to obroty są idealne

help!? :cry:

piter-eg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:21

Post autor: piter-eg » 02 gru 2009, 21:26

Kolego, odpowiedzialny za obroty na "luzie" jest nastawnik biegu jałowego - takie cudo przy listwie wtryskowej,czarne,okrągłe z wtyczką na 2 piny. Czyści się to tak samo jak krokowca.
Czasem czyszczenie już nie pomaga. W razie czego mam na sprzedaż sprawny nastawnik.
Czy obroty po odpaleniu trzyma równo, czy faluje?

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 02 gru 2009, 22:19

Obroty są idealnie równe dopóki nie doda się gazu... potem opadają tak do 200 i albo się podniesie albo zgaśnie. Jak się podniesie, to jest dalej super

to ta bańka, która połączona jest gumowymi przewodami?

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 03 gru 2009, 10:22

to ta bańka, która połączona jest gumowymi przewodami?
na obrazku zaznaczylem czerwoną strzłką. To ten "krokowiec" w ABK, a mowiac fachowo "regulator obrotów biegu jałowego".

DSC00072.JPG

a czy jak dodajesz gazu podczas przyspieszania np taka sytuacja ze jedziesz na 3 biegu 2,5 tys obr. neutralny gaz tak zeby utrzymac predkosc i nagle dajesz szybko w podloge to auto Ci odrazu przyspiesza czy jest takie chwilowe "zastanowienie sie" silnika, zdławienie i dopiero zaczyna jechac?

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 03 gru 2009, 11:06

chwile sie zastanawia, potem szarpnie i jedzie dalej

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 03 gru 2009, 19:09

ltrs pisze:chwile sie zastanawia, potem szarpnie i jedzie dalej
no to witaj w klubie - odkąd mam auto a to już bedzie koło pol roku walcze z tym problemem...dzis np. zmienilem czujnik halla w aparacie zaplonowym i nic to nei dało. Zabawy w czyszczenie krokowca też nic nie. A spróboj kolego zrobić taki zabieg: odepnij wtyczke od przepływomierza (taka szeroka na 5 pinów) i przejedź się i sprawdź czy dalej będzie sie zastanawial przy rabtownym przyspieszaniu. U mnie po odpieciu przepływki zaczyna reagować normalnie i aż chce się jeździć <ok> tyle że czasem na wolnych obrotach lubi zgasnąć więc taka jazda z odpieta przeplywką odpada :/ Dodatkowo u mnie to wszystko dziac sie zaczyna dopiero jak silnik zlapie okolo 60 stopni...a u Ciebie?

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 03 gru 2009, 22:32

Ale u mnie tak robi na zimnym silniku i tylko na począku. Od razu jak się ruszy, a potem już jest ok... te zamulenia są na tyle niewielkie, że w ogóle nie przeszkadzają...

Moim problemem jest to, że jak się doda gazu na przykład to obroty nie stabilizują się od razu na ten 1000, tylko spadają tak 400-500, silnik sie prawie udusi i wstaje do tego 1000 z powrotem... jak jest zimny silnik, to nawet zgasnac potrafi. Wydaje mi się, że poprostu krokowiec muli i nie wyrabia

[ Dodano: 2009-12-03, 22:35 ]
piter-eg pisze: Czyści się to tak samo jak krokowca.
Czasem czyszczenie już nie pomaga. W razie czego mam na sprzedaż sprawny nastawnik.
na razie trzymam się tej wersji ;-)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 gru 2009, 22:47

krisss, ltrs, posprawdzajcie klapki w przepływkach, no i tego drania 30-tkę.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 03 gru 2009, 22:50

IC69 pisze:no i tego drania 30-tkę.
jako jako? :shock:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 gru 2009, 22:56

No nie mów mi, że mając ABK, nie słyszałeś jeszcze o tym przekaźniku :-)
:arrow: https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl