[B4 2.0 ABK] CZyszczenie krokowca
[B4 2.0 ABK] CZyszczenie krokowca
Przepraszam na wstępie jeśli zdublowałem temat. Szukałem, nie znalazłem, a mam pytanie. Jak wyczyścić silniczek krokowy w silniku ABK? Tzn. chcę poznać skuteczne metody, po których wykorzystaniu silniczek nie umrze...
z góry dzięki za odpowiedź
z góry dzięki za odpowiedź
u mnie nie dało rady samo moczenie. Wewnątrz było tyle syfu i jakiś dziwnych opiłków,że musiałem go trochę "pomęczyć". Zalałem go najpierw benzyna ekstrakcyjną i ułożyłem w takiej pozycji by się nei rozlewało, następnie 2 kabelki i na krótko z akumulatora dawałem mu pradzik i zabierałem i tak kilkanascie jesli nie kiladziesiat razy. W efekcie cylinderek/przesłona w środku ruszała się i wszystkie syfy na powierzchni jej styku z obudową były wymywane...potem wylewałem czarną benzyne i od nowa cały cykl i tak koło 5 razy musiałem zrobić. Potem wziąłem drucik/gwóźdź cokolwiek co wejdzie do środka i da sie tym ręcznie przesuwac ten cylinderek. Poruszałem go to w prawo to w lewo (daje się nim kręcić) i znow przeplukałem, a na koniec kapnalem mu takiego bardzo rzadkiego oleju do maszyn, bo nei wracał za kazdym razem do polozenia "0" w ktorym to przeplyw powietrza powinien byc zamkniety (sprawdzalem dmuchając ustami). Potem na auto go i odpukać!! już 3 miesiąc jezdze spokojnie...
Kolego, odpowiedzialny za obroty na "luzie" jest nastawnik biegu jałowego - takie cudo przy listwie wtryskowej,czarne,okrągłe z wtyczką na 2 piny. Czyści się to tak samo jak krokowca.
Czasem czyszczenie już nie pomaga. W razie czego mam na sprzedaż sprawny nastawnik.
Czy obroty po odpaleniu trzyma równo, czy faluje?
Czasem czyszczenie już nie pomaga. W razie czego mam na sprzedaż sprawny nastawnik.
Czy obroty po odpaleniu trzyma równo, czy faluje?
na obrazku zaznaczylem czerwoną strzłką. To ten "krokowiec" w ABK, a mowiac fachowo "regulator obrotów biegu jałowego".to ta bańka, która połączona jest gumowymi przewodami?
DSC00072.JPG
a czy jak dodajesz gazu podczas przyspieszania np taka sytuacja ze jedziesz na 3 biegu 2,5 tys obr. neutralny gaz tak zeby utrzymac predkosc i nagle dajesz szybko w podloge to auto Ci odrazu przyspiesza czy jest takie chwilowe "zastanowienie sie" silnika, zdławienie i dopiero zaczyna jechac?
no to witaj w klubie - odkąd mam auto a to już bedzie koło pol roku walcze z tym problemem...dzis np. zmienilem czujnik halla w aparacie zaplonowym i nic to nei dało. Zabawy w czyszczenie krokowca też nic nie. A spróboj kolego zrobić taki zabieg: odepnij wtyczke od przepływomierza (taka szeroka na 5 pinów) i przejedź się i sprawdź czy dalej będzie sie zastanawial przy rabtownym przyspieszaniu. U mnie po odpieciu przepływki zaczyna reagować normalnie i aż chce się jeździć <ok> tyle że czasem na wolnych obrotach lubi zgasnąć więc taka jazda z odpieta przeplywką odpada Dodatkowo u mnie to wszystko dziac sie zaczyna dopiero jak silnik zlapie okolo 60 stopni...a u Ciebie?ltrs pisze:chwile sie zastanawia, potem szarpnie i jedzie dalej
Ale u mnie tak robi na zimnym silniku i tylko na począku. Od razu jak się ruszy, a potem już jest ok... te zamulenia są na tyle niewielkie, że w ogóle nie przeszkadzają...
Moim problemem jest to, że jak się doda gazu na przykład to obroty nie stabilizują się od razu na ten 1000, tylko spadają tak 400-500, silnik sie prawie udusi i wstaje do tego 1000 z powrotem... jak jest zimny silnik, to nawet zgasnac potrafi. Wydaje mi się, że poprostu krokowiec muli i nie wyrabia
[ Dodano: 2009-12-03, 22:35 ]
Moim problemem jest to, że jak się doda gazu na przykład to obroty nie stabilizują się od razu na ten 1000, tylko spadają tak 400-500, silnik sie prawie udusi i wstaje do tego 1000 z powrotem... jak jest zimny silnik, to nawet zgasnac potrafi. Wydaje mi się, że poprostu krokowiec muli i nie wyrabia
[ Dodano: 2009-12-03, 22:35 ]
na razie trzymam się tej wersjipiter-eg pisze: Czyści się to tak samo jak krokowca.
Czasem czyszczenie już nie pomaga. W razie czego mam na sprzedaż sprawny nastawnik.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
No nie mów mi, że mając ABK, nie słyszałeś jeszcze o tym przekaźniku
https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm
https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm