[1Z] Prosze o szybka rade w sprawie dolewki oleju...
[1Z] Prosze o szybka rade w sprawie dolewki oleju...
Witam. Po wymianie oleju wydaje mi się ze samochodzik bierze mi sporo oleju. Dzień po wymienię zauważyłem na paragonie ze facet w serwisie wlał mi olej Lotos 15w40 uniwersalny. Zdecydowanie wolałbym ojej mineralny ale do Diesla. Kopiłem na dolewkę właśnie taki 15W40 Do silnikowy Diesla. Pytanie mam czy mogę dolać do tego Uniwersalnego Mineralnego właśnie Mineralny do diesla? Zastanawiam się jeszcze czy wlanie mineralnego Uniwersalnego mogło spowodować to ze silnik bierze mi więcej oleju?? Pozdrawiam i dzięki
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 13:03 przez Trolu, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli jedno i drugie jest olejem mineralnym możesz śmiało dolewać.... Nie wiem czym się różnią te oleje niby do diesla, jeździłem na takich i na zwykłych i różnic nie zauważyłem... dolewałem też do zwykłego, diesla lub odwrotnie i nic się nie działo...
Jeżeli to jest także olej mineralny 15W40 to nie powinno być jakichś dodatkowych skutków...
Jeżeli to jest także olej mineralny 15W40 to nie powinno być jakichś dodatkowych skutków...
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Dlaczego zdecydowałeś się na olej 15w40 przecież nasze zetorki nie lubią tego oleju. Pomyśl o co najmniej 10w40.Trolu pisze:Dzień po wymienię zauważyłem na paragonie ze facet w serwisie wlał mi olej Lotos 15w40 uniwersalny.
Nie może wlanie tzw. mineralnego uniwersalnego spowodować, że motor bierze więcej oleju. Raczej skłoniłbym się do szczegółowego oglądnięcia z każdej strony silnika może po prostu masz jakieś wycieki. PozdrawiamTrolu pisze:Zastanawiam się jeszcze czy wlanie mineralnego Uniwersalnego mogło spowodować to ze silnik bierze mi więcej oleju?? Pozdrawiam i dzięki
Silnik Twojego samochodu zdecydowanie bardziej wolałby olej co najmniej półsyntetyczny 10w40.
Możesz dolać 15w40 do 15w40 i nic nie powinno się stać.
Jak najbardziej wlanie cienkiego oleju mineralnego może spowodować że silnik zacznie go więcej łykać.
Mój firmowy golf tdi po zmianie markowego oleju na inny wg mnie bardziej markowy olej łyka go znacznie mniej. Wcześniej na 10tys km dolewałem prawie 2L a teraz niecały 1L i przy silniku nic nie było robione, tzn uszczelniane czy wymieniane.
Możesz dolać 15w40 do 15w40 i nic nie powinno się stać.
Jak najbardziej wlanie cienkiego oleju mineralnego może spowodować że silnik zacznie go więcej łykać.
Mój firmowy golf tdi po zmianie markowego oleju na inny wg mnie bardziej markowy olej łyka go znacznie mniej. Wcześniej na 10tys km dolewałem prawie 2L a teraz niecały 1L i przy silniku nic nie było robione, tzn uszczelniane czy wymieniane.
Nic mu się nie zacznie lać no chyba że ma totalną padlinę ,ja przy 250 tys.przebiegu niewiedząc co jest wlane ,zalałem 10w40 valvoline max life diesel i nic się z nikąd nie leje .Obecnie 270 tys . .denis44 pisze:ale jak mu potem zacznie się lać z silnika to który z was zapłaci za remont???
Zalej kolego jakiś markowy olej.Lotos 15w40 to najgorsze co mozna wlać do turbodiesla i kropka .Jak się wypuszcza lotos 15w 40 z silnika to ciecz która wypływa przypomina konsystęcją szczyny nie olej.No i wywołałeś wilka z lasu z tym olejem zaraz się zacznie dyskusja o wyższości syntetyków nad półsyntetykami i półsyntetyków nad mineralnymiTrolu pisze:Po wymianie oleju wydaje mi się ze samochodzik bierze mi sporo oleju
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
O czym człowieku piszesz chyba się troszkę zapędziłeś z tą wypowiedzią jakie pierdoły... większość właścicieli naszych audian wie, że lepiej stosować półsyntetyk może po prostu kolega o tym nie wiedział to pierwsze;denis44 pisze:Jak człowiek sobie leje 15w40 to nie trójcie mu głowy o półsyntetyku .... ja wiem że fajnie się pisze pierdoły na forum, ale jak mu potem zacznie się lać z silnika to który z was zapłaci za remont???
Po drugie co mu ma się lać chyba, że będzie miał dziurę w misce;
Po za tym skąd wiesz ile przebiegu ma jego motor w jakim jest stanie?
Piszę o tym z własnego doświadczenia moja audiana ma 230 tyś km przebiegu tyle co na blacie niewiem czy był kręcony czy nie napewno nie ma 100 tyś i być może sporo czasu wcześniej był jeżdzony ma mineralnym więc wlałem mu półsyntetyk i wszystko jest ok.denis44 pisze:ja wiem że fajnie się pisze pierdoły na forum
większość starszych mechaników leją olej 15W40 do audi, twierdzą iż kiedyś nie było tak dobrych olejów jak teraz, a ty kolego jak chcesz zmieniać na 10W40 to posprawdzaj sobie czy nie masz teraz wycieków gdzieś na silniku jak niema to pojeździj troche i jak masz kase to sobie wymień na 10W40 :-> I nic się niestanie jak będziesz na tym lotosie hulał chodź to jeden z najtańszych olei jakie są.
głupoty gadacie i tyle.... to że akurat Tobie nic się nie stało nie znaczy że u niego nic nie będzie, zwłaszcza że nie wiem czy zauważyłeś ale pisał iż zaczęło mu brać więcej oleju i od dłuższego czasu jeździ na 15w40.....
ja wiem że każdy 15 letni audik w tym kraju ma 200 tys km przebiegu i jeździł nim wujek albo starsza pani do kościoła, na czas wymieniając oleje, omijając dziury etc.... Tylko może by sie tak obudzić:)
Aha i ja nigdzie nie napisałem że mineral jest lepszy, każdy wie że nie:) Tylko nie oszukujmy się te auta nie pojeżdżą już 15 lat ( a przynajmniej 99% z nich nie) więc wyrzucanie pieniędzy pod koniec ich żywota po to żeby poprawić sobie samopoczucie jest mówiąc delikatnie dziwne:) Rozumiem jak ktoś sobie zrobi kapitalke, wymieni turbo i takie tam, ale tak to mi to wygląda na wiarę w cudotwórczą moc oleju:)
ja wiem że każdy 15 letni audik w tym kraju ma 200 tys km przebiegu i jeździł nim wujek albo starsza pani do kościoła, na czas wymieniając oleje, omijając dziury etc.... Tylko może by sie tak obudzić:)
Aha i ja nigdzie nie napisałem że mineral jest lepszy, każdy wie że nie:) Tylko nie oszukujmy się te auta nie pojeżdżą już 15 lat ( a przynajmniej 99% z nich nie) więc wyrzucanie pieniędzy pod koniec ich żywota po to żeby poprawić sobie samopoczucie jest mówiąc delikatnie dziwne:) Rozumiem jak ktoś sobie zrobi kapitalke, wymieni turbo i takie tam, ale tak to mi to wygląda na wiarę w cudotwórczą moc oleju:)
człowieku Ty chyba nie masz wcale pojęcia o silnikach a tym bardziej o olejach :!:denis44 pisze:głupoty gadacie i tyle.... to że akurat Tobie nic się nie stało nie znaczy że u niego nic nie będzie, zwłaszcza że nie wiem czy zauważyłeś ale pisał iż zaczęło mu brać więcej oleju i od dłuższego czasu jeździ na 15w40.....
ja wiem że każdy 15 letni audik w tym kraju ma 200 tys km przebiegu i jeździł nim wujek albo starsza pani do kościoła, na czas wymieniając oleje, omijając dziury etc.... Tylko może by sie tak obudzić:)
Aha i ja nigdzie nie napisałem że mineral jest lepszy, każdy wie że nie:) Tylko nie oszukujmy się te auta nie pojeżdżą już 15 lat ( a przynajmniej 99% z nich nie) więc wyrzucanie pieniędzy pod koniec ich żywota po to żeby poprawić sobie samopoczucie jest mówiąc delikatnie dziwne:) Rozumiem jak ktoś sobie zrobi kapitalke, wymieni turbo i takie tam, ale tak to mi to wygląda na wiarę w cudotwórczą moc oleju:)
po pierwsze to nie można mieszać olejów patrząc tylko na ich klasę lepkości (tyczy się Twojej wypowiedzi na samej górze) a tym bardziej różnych producentów :!:
po drugie to jak ktoś katuje silnik minerałem a tym bardziej jakimś badziewiem to musi się liczyć z tym że silnik szybko zakończy żywot :!:
po trzecie to po oleju laniu minerała w silniku osadza się coś co konsystencją przypomina galaretę i jeżeli się tego nie wypłucze na gorącym silniku to po zalaniu oleju z wyższej półki (o dobrych właściwościach płuczących) i po wystygnięciu silnika następuje zatkanie kanałów olejowych i przez kilkanaście a nawet kilkadziesiąt sekund silnik pracuje "na sucho" (dopóki nie upłynnią się te osady, które tak bardzo większość ludzi uwielbia) :!:
no tak bo znasz się lepiej niż producenci którzy to dopuszczają...UKI_XX pisze:
po pierwsze to nie można mieszać olejów patrząc tylko na ich klasę lepkości (tyczy się Twojej wypowiedzi na samej górze) a tym bardziej różnych producentów :!: :!:
po kilkuset tysiącach na pewno, a jeżeli ktoś przez te pierwsze kilkaset lał minerala to teraz sobie może półsyntetykiem tylko poszpanować na forum...UKI_XX pisze:po drugie to jak ktoś katuje silnik minerałem a tym bardziej jakimś badziewiem to musi się liczyć z tym że silnik szybko zakończy żywot :!:
a tego nikt z szanownych przedmówców koledze nie napisał sugerując półsyntetyk i o tym właśnie mówię....UKI_XX pisze: po trzecie to po oleju laniu minerała w silniku osadza się coś co konsystencją przypomina galaretę i jeżeli się tego nie wypłucze na gorącym silniku to po zalaniu oleju z wyższej półki (o dobrych właściwościach płuczących) i po wystygnięciu silnika następuje zatkanie kanałów olejowych i przez kilkanaście a nawet kilkadziesiąt sekund silnik pracuje "na sucho" (dopóki nie upłynnią się te osady, które tak bardzo większość ludzi uwielbia) :!:
Napiszę z własnego doświadczenia, nie koniecznie dobrego dla innych, wszystko zależy od danego modelu.
Poprzedni właściciel (blacharz) lał do AAZ Lotos diesel 15W40, ja przy pierwszej wymianie zmieniłem na Castrol GTD 10W40. Praca motoru nie zmieniła się, jedynie przy dolocie przez to że jest rzadszy olej to się ślimaczy bardziej, ale na bagnecie tego nie widać, bo nie dolewam pomiędzy wymianami. Na liczniku jest 321 tyś. km, raczej nie kręcone, bo sam zrywałem plomby z licznika jak zakładałem ramki. Tak więc dużo zależy od samego silnika, jak ktoś chce to zmieni na półsyntetyk, a jak nie chce ryzykować to nie, ale należy uważać bo jak było napisane wyżej nie wszystkie oleje się mieszają.
Poprzedni właściciel (blacharz) lał do AAZ Lotos diesel 15W40, ja przy pierwszej wymianie zmieniłem na Castrol GTD 10W40. Praca motoru nie zmieniła się, jedynie przy dolocie przez to że jest rzadszy olej to się ślimaczy bardziej, ale na bagnecie tego nie widać, bo nie dolewam pomiędzy wymianami. Na liczniku jest 321 tyś. km, raczej nie kręcone, bo sam zrywałem plomby z licznika jak zakładałem ramki. Tak więc dużo zależy od samego silnika, jak ktoś chce to zmieni na półsyntetyk, a jak nie chce ryzykować to nie, ale należy uważać bo jak było napisane wyżej nie wszystkie oleje się mieszają.