Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4]Jak przygotowac audi do zimy

ODPOWIEDZ
roman1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 paź 2009, 17:47
Lokalizacja: działdowo

[b4]Jak przygotowac audi do zimy

Post autor: roman1988 » 05 gru 2009, 23:37

Witam! Mam takie pytanie jka mozna przygotowac samochód do zimy chodzi mi o to co sie znajduje pod maska . tzn akumulator-słyszałem ze sa jakies specjalne osłony na zime na akumulator, jesli ktos ma lpg to jak to zabezpieczyc zeby nie zamarzało przypuscmy parownik weze itd :)Ja mam taki problem ze mam walniety jakis czujnik i nie chce automatycznie przełaczac na gaz z benzyny dlatego ciagle jezdze na lpg

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 06 gru 2009, 00:30

tu masz filmik o LPG zimą może się przyda
:arrow: http://www.autoswiat.tv/porady,LPG-zima ... ,film.html

a co do osłony na akumulator to są ori przecież :roll:
tak jak na zdjęciu / nie sugeruj się tą zakreśloną przepławką :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 06 gru 2009, 09:25

Jeśli chodzi o akumulator to doładuj go trochę prostownikiem, tak profilaktycznie nawet jeśli dobrze kręci. Akumulator powinno się co jakiś czas doładowywać prostownikiem, wtedy odwdzięcza się długim działaniem i brakiem problem z rozruchem w mrozy, jeśli masz obsługowy to odkręć korki i jeśli trzeba dolej wody destylowanej.

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 06 gru 2009, 20:05

Raczej postaraj się wymienić "ten" czujnik. Zimą lepiej odpalać auto na pb i rozgrzać trochę silnik przed przełączeniem na lpg <mikolaj>

kolczu

Post autor: kolczu » 06 gru 2009, 21:27

A ja jescze zakryłem sobie chłodniece na zime... Oczywiscie nie cała 1/3. Dobrze zrobiłem???

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 06 gru 2009, 21:47

Szczerze nie wiem czy to ma sens 1/3 to za maly kawalek zeby to cos dalo auto wcale szybciej sie nie rozgrzeje. Druga sprawa jest taka, ze sam kiedys cos takiego stosowalem w poprzednim aucie z tym ze zakrywalem calosc, ale przy ostrym mrozie a puki co temperatura nas rozpieszcza przynajmniej na Pomorzu :-P To bedzie moja pierwsza zima z Andzelina, ale juz moge stwierdzic ze auto rozgrzewa mi sie szybciej niz poprzednie i lapie odpowiednia temperature. Jeszcze jedna sprawa trzeba z tym uwarzac, zebys sie nie zagotowal w korku pamietam jak musialem sie zatrzymac i wyciagnac moj kawalek aluminiowej blaszki bo temperatura skakala i co chwile wentylator chodzil jak szalony, taka jest moja opinia na ten temat ;-)

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 08 gru 2009, 01:24

Jezeli chodzi o akum to jak kolega wyrzej napisal dobrze jest go doladowac (wyciagnac, sprawdzic poziom elekt, uzupelnic, ladowac przez noc na niskim napieciu), osobiscie nie polecam zakrywania chlodnicy, wiem ze auto sie szybciej nagdzewa, ale lepiej jest samochod odpalic poczekac 2-3 min i pojechac. A jak przygrzmoci sniegiem to odpalic i odsniezac auto.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 08 gru 2009, 10:28

Cześć,

1. Wyciągnąć świece i oczyścić z nagaru.
2. Sprawdzić stan przewodów WN.
3. Zimą lepiej jeździć na półsyntetyku (uwaga dla jeżdżących na 15W40)
4. Chłodnicy nie ma sensu zakrywać. Od tego jest termostat, by ograniczał przez nią przepływ płynu. Chyba że silnik faktycznie się nie dogrzewa - ale o ile nie są to mrozy minus 32 stopnie, to proponuję wymienić termostat.
5. Wlać zimowy płyn do spryskiwaczy.
6. Koniecznie raz na dwa-trzy miesiące doładować akumulator prostownikiem. Nawet w pełni sprawny. Akumulatory to lubią.
7. Parownika przez zamarznięciem raczej nie uchronisz - w duże mrozy i tak zamarznie. Dobrze jest pamiętać o tym, by nie tylko rozpoczynać jazdę na benzynie, ale także KOŃCZYĆ ją (dosłownie ostatnie 100m) na benzynie. Kiedyś zamarzł mi gaz pod filtrem powietrza (w PM). Dopiero dłuuugie chuchanie sprawiło, że auto odpaliło na benzynie.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Re: [b4]Jak przygotowac audi do zimy

Post autor: januszbin » 08 gru 2009, 11:36

roman1988 pisze:Witam! Mam takie pytanie jka mozna przygotowac samochód do zimy chodzi mi o to co sie znajduje pod maska . tzn akumulator-słyszałem ze sa jakies specjalne osłony na zime na akumulator, jesli ktos ma lpg to jak to zabezpieczyc zeby nie zamarzało przypuscmy parownik weze itd :)Ja mam taki problem ze mam walniety jakis czujnik i nie chce automatycznie przełaczac na gaz z benzyny dlatego ciagle jezdze na lpg
nie wiem czy kolega słyszał ale podczas pracy silnika na benzynie utwardzają się gniazda zaworów i kilka czy kilkanaście minut pracy silnika (np. przy rozruchu) wystarczy na cały dzień jazdy na gazie....w ten sposób można przedłużyć żywot głowicy ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 gru 2009, 13:52

Było już kilka takich tematów, np.:
https://audi80.pl/all-zabezpiecz-aud ... htm#232506
https://audi80.pl/idzie-zima-vt8128.htm
https://audi80.pl/all-konserwacja-us ... vt8477.htm
https://audi80.pl/all-zabezpieczanie ... vt7206.htm
https://audi80.pl/all-w-radio-audi80 ... .htm#71927
Easyrider pisze:3. Zimą lepiej jeździć na półsyntetyku (uwaga dla jeżdżących na 15W40)
no tak, tylko czy zmieniając z mineralnego na półsyntetyk nie nabawimy się problemów z silnikiem :roll:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 08 gru 2009, 14:35

Gniazda zaworowe szybciej ulegają wyeksploatowaniu/wypaleniu na gazie,ale praca na pb ich nie utwardza,nie regeneruje itp.

Zakrywanie chłodnicy miało sens w starych wozach z wentylatorem bez sprzęgła wiskotycznego czy termostatu.Jeśli silnik się nie dogrzewa to znaczy że ukł.chłodzenia wymaga naprawy(najczęściej niedomykający się termostat.)
Easyrider pisze:Zimą lepiej jeździć na półsyntetyku (uwaga dla jeżdżących na 15W40)
Cały rok lepiej na półsyntetyku ale jak motorek musi chodzić na mineralnej to lepiej nie mieszać tylko wymieniać minerala max.co 10tyś.km lub 1 w roku.

Temat wałkowany grze, dał linki.

Dodam tylko że wypada pozbyć się wilgoci ze środka , skrobanie szyb od środka nie jest miłe.
Uszczelki drzwi, szyb,szyberdachy,bagażnika pociągnąć silikonem lub wazeliną-nie przymarzną-olej w zamki.

Odpalanie na lpg jest niewskazane dla silnika.Niemniej jednak przy sprawnym aucie i instalacji(dobre doprowadzenie cieczy chłodzącej na reduktor/parownik-zbyt mały przekrój przewodów wodnych bądz niedrożność ukł.chłodzenia może powodować zamarzanie parownika)na podciśnienówkach odpala przy -18 wiem bo sprawdzałem.
Jeśli mamy słaby aku,lub chcemy go zabespieczyć przed mrozem,można odizolować go folią alu i watą szklaną ogranicza to wpływ mrozu na zmniejszenie sprawności aku.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 gru 2009, 15:13

luk_OP_Q89 pisze:Uszczelki drzwi, szyb,szyberdachy,bagażnika pociągnąć silikonem lub wazeliną-nie przymarzną-olej w zamki.
olej silikonowy w sprayu będzie dobry do uszczelek? czy on nie przyciągnie brudu?

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 08 gru 2009, 15:22

grze,Każde pokrycie substancją tłustą np.wazelina techniczna czy olej silikonowy tworzy tłustą warstwę zapobiegającą przymarzaniu uszczelek.Oczywiście kurz , brud będzie chętniej przywierał.Ale zimą wilgotność jest stosunkowo duża więc kurzu mniej.Poza tym trochę kurzu to leprza alternatywa niż zamarznięte drzwi lub rozerwane uszczelk.

Warstwa cieniutka roztarta , jak przy pastowaniu butów.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 08 gru 2009, 16:31

Wazelinie mówię zdecydowane yyy tam.
Uszczelki nasmarowane wazelina techniczną bardzo ładnie mi kiedyś przymarzły.
Tylko olej silikonowy.

Co do półsyntetyka:
Pamiętajcie drodzy koledzy, że to w 70% mineralka.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 09 gru 2009, 21:03

ja stosowałem zawsze pomadkę w sztyfcie firmy Wurth-jest to wazelina do uszczelek okiennych defakto i to i to jest gumą i przez ostatnią zimę spisywała sie rewelacyjnie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl