[b4]Jak przygotowac audi do zimy
[b4]Jak przygotowac audi do zimy
Witam! Mam takie pytanie jka mozna przygotowac samochód do zimy chodzi mi o to co sie znajduje pod maska . tzn akumulator-słyszałem ze sa jakies specjalne osłony na zime na akumulator, jesli ktos ma lpg to jak to zabezpieczyc zeby nie zamarzało przypuscmy parownik weze itd :)Ja mam taki problem ze mam walniety jakis czujnik i nie chce automatycznie przełaczac na gaz z benzyny dlatego ciagle jezdze na lpg
tu masz filmik o LPG zimą może się przyda
http://www.autoswiat.tv/porady,LPG-zima ... ,film.html
a co do osłony na akumulator to są ori przecież :roll:
tak jak na zdjęciu / nie sugeruj się tą zakreśloną przepławką :mrgreen:
http://www.autoswiat.tv/porady,LPG-zima ... ,film.html
a co do osłony na akumulator to są ori przecież :roll:
tak jak na zdjęciu / nie sugeruj się tą zakreśloną przepławką :mrgreen:
Jeśli chodzi o akumulator to doładuj go trochę prostownikiem, tak profilaktycznie nawet jeśli dobrze kręci. Akumulator powinno się co jakiś czas doładowywać prostownikiem, wtedy odwdzięcza się długim działaniem i brakiem problem z rozruchem w mrozy, jeśli masz obsługowy to odkręć korki i jeśli trzeba dolej wody destylowanej.
Szczerze nie wiem czy to ma sens 1/3 to za maly kawalek zeby to cos dalo auto wcale szybciej sie nie rozgrzeje. Druga sprawa jest taka, ze sam kiedys cos takiego stosowalem w poprzednim aucie z tym ze zakrywalem calosc, ale przy ostrym mrozie a puki co temperatura nas rozpieszcza przynajmniej na Pomorzu To bedzie moja pierwsza zima z Andzelina, ale juz moge stwierdzic ze auto rozgrzewa mi sie szybciej niz poprzednie i lapie odpowiednia temperature. Jeszcze jedna sprawa trzeba z tym uwarzac, zebys sie nie zagotowal w korku pamietam jak musialem sie zatrzymac i wyciagnac moj kawalek aluminiowej blaszki bo temperatura skakala i co chwile wentylator chodzil jak szalony, taka jest moja opinia na ten temat
Jezeli chodzi o akum to jak kolega wyrzej napisal dobrze jest go doladowac (wyciagnac, sprawdzic poziom elekt, uzupelnic, ladowac przez noc na niskim napieciu), osobiscie nie polecam zakrywania chlodnicy, wiem ze auto sie szybciej nagdzewa, ale lepiej jest samochod odpalic poczekac 2-3 min i pojechac. A jak przygrzmoci sniegiem to odpalic i odsniezac auto.
Cześć,
1. Wyciągnąć świece i oczyścić z nagaru.
2. Sprawdzić stan przewodów WN.
3. Zimą lepiej jeździć na półsyntetyku (uwaga dla jeżdżących na 15W40)
4. Chłodnicy nie ma sensu zakrywać. Od tego jest termostat, by ograniczał przez nią przepływ płynu. Chyba że silnik faktycznie się nie dogrzewa - ale o ile nie są to mrozy minus 32 stopnie, to proponuję wymienić termostat.
5. Wlać zimowy płyn do spryskiwaczy.
6. Koniecznie raz na dwa-trzy miesiące doładować akumulator prostownikiem. Nawet w pełni sprawny. Akumulatory to lubią.
7. Parownika przez zamarznięciem raczej nie uchronisz - w duże mrozy i tak zamarznie. Dobrze jest pamiętać o tym, by nie tylko rozpoczynać jazdę na benzynie, ale także KOŃCZYĆ ją (dosłownie ostatnie 100m) na benzynie. Kiedyś zamarzł mi gaz pod filtrem powietrza (w PM). Dopiero dłuuugie chuchanie sprawiło, że auto odpaliło na benzynie.
1. Wyciągnąć świece i oczyścić z nagaru.
2. Sprawdzić stan przewodów WN.
3. Zimą lepiej jeździć na półsyntetyku (uwaga dla jeżdżących na 15W40)
4. Chłodnicy nie ma sensu zakrywać. Od tego jest termostat, by ograniczał przez nią przepływ płynu. Chyba że silnik faktycznie się nie dogrzewa - ale o ile nie są to mrozy minus 32 stopnie, to proponuję wymienić termostat.
5. Wlać zimowy płyn do spryskiwaczy.
6. Koniecznie raz na dwa-trzy miesiące doładować akumulator prostownikiem. Nawet w pełni sprawny. Akumulatory to lubią.
7. Parownika przez zamarznięciem raczej nie uchronisz - w duże mrozy i tak zamarznie. Dobrze jest pamiętać o tym, by nie tylko rozpoczynać jazdę na benzynie, ale także KOŃCZYĆ ją (dosłownie ostatnie 100m) na benzynie. Kiedyś zamarzł mi gaz pod filtrem powietrza (w PM). Dopiero dłuuugie chuchanie sprawiło, że auto odpaliło na benzynie.
Re: [b4]Jak przygotowac audi do zimy
nie wiem czy kolega słyszał ale podczas pracy silnika na benzynie utwardzają się gniazda zaworów i kilka czy kilkanaście minut pracy silnika (np. przy rozruchu) wystarczy na cały dzień jazdy na gazie....w ten sposób można przedłużyć żywot głowicyroman1988 pisze:Witam! Mam takie pytanie jka mozna przygotowac samochód do zimy chodzi mi o to co sie znajduje pod maska . tzn akumulator-słyszałem ze sa jakies specjalne osłony na zime na akumulator, jesli ktos ma lpg to jak to zabezpieczyc zeby nie zamarzało przypuscmy parownik weze itd :)Ja mam taki problem ze mam walniety jakis czujnik i nie chce automatycznie przełaczac na gaz z benzyny dlatego ciagle jezdze na lpg
Było już kilka takich tematów, np.:
https://audi80.pl/all-zabezpiecz-aud ... htm#232506
https://audi80.pl/idzie-zima-vt8128.htm
https://audi80.pl/all-konserwacja-us ... vt8477.htm
https://audi80.pl/all-zabezpieczanie ... vt7206.htm
https://audi80.pl/all-w-radio-audi80 ... .htm#71927
https://audi80.pl/all-zabezpiecz-aud ... htm#232506
https://audi80.pl/idzie-zima-vt8128.htm
https://audi80.pl/all-konserwacja-us ... vt8477.htm
https://audi80.pl/all-zabezpieczanie ... vt7206.htm
https://audi80.pl/all-w-radio-audi80 ... .htm#71927
no tak, tylko czy zmieniając z mineralnego na półsyntetyk nie nabawimy się problemów z silnikiem :roll:Easyrider pisze:3. Zimą lepiej jeździć na półsyntetyku (uwaga dla jeżdżących na 15W40)
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Gniazda zaworowe szybciej ulegają wyeksploatowaniu/wypaleniu na gazie,ale praca na pb ich nie utwardza,nie regeneruje itp.
Zakrywanie chłodnicy miało sens w starych wozach z wentylatorem bez sprzęgła wiskotycznego czy termostatu.Jeśli silnik się nie dogrzewa to znaczy że ukł.chłodzenia wymaga naprawy(najczęściej niedomykający się termostat.)
Temat wałkowany grze, dał linki.
Dodam tylko że wypada pozbyć się wilgoci ze środka , skrobanie szyb od środka nie jest miłe.
Uszczelki drzwi, szyb,szyberdachy,bagażnika pociągnąć silikonem lub wazeliną-nie przymarzną-olej w zamki.
Odpalanie na lpg jest niewskazane dla silnika.Niemniej jednak przy sprawnym aucie i instalacji(dobre doprowadzenie cieczy chłodzącej na reduktor/parownik-zbyt mały przekrój przewodów wodnych bądz niedrożność ukł.chłodzenia może powodować zamarzanie parownika)na podciśnienówkach odpala przy -18 wiem bo sprawdzałem.
Jeśli mamy słaby aku,lub chcemy go zabespieczyć przed mrozem,można odizolować go folią alu i watą szklaną ogranicza to wpływ mrozu na zmniejszenie sprawności aku.
Zakrywanie chłodnicy miało sens w starych wozach z wentylatorem bez sprzęgła wiskotycznego czy termostatu.Jeśli silnik się nie dogrzewa to znaczy że ukł.chłodzenia wymaga naprawy(najczęściej niedomykający się termostat.)
Cały rok lepiej na półsyntetyku ale jak motorek musi chodzić na mineralnej to lepiej nie mieszać tylko wymieniać minerala max.co 10tyś.km lub 1 w roku.Easyrider pisze:Zimą lepiej jeździć na półsyntetyku (uwaga dla jeżdżących na 15W40)
Temat wałkowany grze, dał linki.
Dodam tylko że wypada pozbyć się wilgoci ze środka , skrobanie szyb od środka nie jest miłe.
Uszczelki drzwi, szyb,szyberdachy,bagażnika pociągnąć silikonem lub wazeliną-nie przymarzną-olej w zamki.
Odpalanie na lpg jest niewskazane dla silnika.Niemniej jednak przy sprawnym aucie i instalacji(dobre doprowadzenie cieczy chłodzącej na reduktor/parownik-zbyt mały przekrój przewodów wodnych bądz niedrożność ukł.chłodzenia może powodować zamarzanie parownika)na podciśnienówkach odpala przy -18 wiem bo sprawdzałem.
Jeśli mamy słaby aku,lub chcemy go zabespieczyć przed mrozem,można odizolować go folią alu i watą szklaną ogranicza to wpływ mrozu na zmniejszenie sprawności aku.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
grze,Każde pokrycie substancją tłustą np.wazelina techniczna czy olej silikonowy tworzy tłustą warstwę zapobiegającą przymarzaniu uszczelek.Oczywiście kurz , brud będzie chętniej przywierał.Ale zimą wilgotność jest stosunkowo duża więc kurzu mniej.Poza tym trochę kurzu to leprza alternatywa niż zamarznięte drzwi lub rozerwane uszczelk.
Warstwa cieniutka roztarta , jak przy pastowaniu butów.
Warstwa cieniutka roztarta , jak przy pastowaniu butów.