Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9tdi] Walek rozrzadu

ODPOWIEDZ
pawelgosk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2008, 20:50

[80 1.9tdi] Walek rozrzadu

Post autor: pawelgosk » 07 gru 2009, 09:27

Witam,
Jako ze poprawialem uszczelnienia pokrywki zaworow, pyknalem przy okazji kilka zdjec walka rozrzadu i popychaczy

http://picasaweb.google.pl/pawelgosk/Rozrzad#

Moze doswiadczeni uzytkownicy wypowiedza sie o jego stanie walka rozrzadu?
Czy takie promieniste slady na popychaczach sa normalne? (na oko maja taki rdzawy kolor, ktory sie nie zmienil od ok 25kkm kiedy ostanio tam zagladalem)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 gru 2009, 09:47

jeżeli na samoregulatorach nie ma głębokich wżerów , w czasie pracy silnika nie słychać stukania ,charakterystycznego dla powiększonego luzu na zaworach....to może należało by przetrzeć je jakimś drobnym papierem ściernym i......no właśnie .....nie chciałbym wywołać kolejnej burzy dotyczącej jakiego oleju należy używać w naszych silnikach.....ale w/g wiedzy jaką posiadam na ten temat ...korozja wewnątrz silnika zależy trochę od niego.....więc należałoby zastanowić się nad zmianą tegoż na lepszy.....jeżeli zawory długo klepią,albo stukanie nie ustaje należy wymienić samoregulatory......sam wałek na oko nie jest taki zły....ale jezeli tego nie wyczyścisz no to wiadomo co...

pawelgosk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2008, 20:50

Post autor: pawelgosk » 07 gru 2009, 10:08

zawory nie klepia ani na zimno ani na cieplo
jezeli przeciagnac palcem po popychaczu wydaje sie idealnie gladki i tylko optycznie ma taki dziki kolorek
jezeli wierzyc zapiskom poprzedniego wlasciciela przez 70tys lany byl mobil 5w/50 i na koniec raz total 10w/40, ja pierwszy raz zalalem magnateca 5w/40 zeby to wszystko przeplukac i po 7kkm mobil 5w/50 2 razy co 10kkm(zuzycie ok 0,7l na 10kkm)
poprzedni wlasciciel w swoich zapiskach mial tez regeneracje glowicy - oficjalnie poszla uszczelka pod glowica wiec przy okazji wszystko chcial zrobic- wiec mozliwe ze przegrzal silnik dlatego poszla uszczelka a to na popychaczach to jakies pozostalosci po tym ?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 gru 2009, 10:16

widziałem już coś takiego w tym silniku ,w jednym to były głębokie wżery jakby kwasem ktoś wytrawił....oprócz tego nie trzymały oleju i klekotały podczas pracy silnika.....nie wiem co to jest......wyczyść to po prostu.....i nie przejmuj się za bardzo ;-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 gru 2009, 11:41

skoro nie klepie wszystko jest git to ja nawet bym sie nie dotykał tego wałka

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 gru 2009, 11:51

ale wygładzając powierzchnię popychaczy można wydłużyć żywotność wałka,te rysy na krzywkach nie wzięły się znikąd .....

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 gru 2009, 12:08

ja widzialem w pasku z 98 r 1.9tdi 110km na popychaczach takie promieniste slady na 7 popychaczach bo w 8 byla dzióra <ok> na wydechowym krzywka walka byla tak zuzyta ze jej wierzcholek mial ksztalt trojkata :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl