Witam,
Jako ze poprawialem uszczelnienia pokrywki zaworow, pyknalem przy okazji kilka zdjec walka rozrzadu i popychaczy
http://picasaweb.google.pl/pawelgosk/Rozrzad#
Moze doswiadczeni uzytkownicy wypowiedza sie o jego stanie walka rozrzadu?
Czy takie promieniste slady na popychaczach sa normalne? (na oko maja taki rdzawy kolor, ktory sie nie zmienil od ok 25kkm kiedy ostanio tam zagladalem)
[80 1.9tdi] Walek rozrzadu
jeżeli na samoregulatorach nie ma głębokich wżerów , w czasie pracy silnika nie słychać stukania ,charakterystycznego dla powiększonego luzu na zaworach....to może należało by przetrzeć je jakimś drobnym papierem ściernym i......no właśnie .....nie chciałbym wywołać kolejnej burzy dotyczącej jakiego oleju należy używać w naszych silnikach.....ale w/g wiedzy jaką posiadam na ten temat ...korozja wewnątrz silnika zależy trochę od niego.....więc należałoby zastanowić się nad zmianą tegoż na lepszy.....jeżeli zawory długo klepią,albo stukanie nie ustaje należy wymienić samoregulatory......sam wałek na oko nie jest taki zły....ale jezeli tego nie wyczyścisz no to wiadomo co...
zawory nie klepia ani na zimno ani na cieplo
jezeli przeciagnac palcem po popychaczu wydaje sie idealnie gladki i tylko optycznie ma taki dziki kolorek
jezeli wierzyc zapiskom poprzedniego wlasciciela przez 70tys lany byl mobil 5w/50 i na koniec raz total 10w/40, ja pierwszy raz zalalem magnateca 5w/40 zeby to wszystko przeplukac i po 7kkm mobil 5w/50 2 razy co 10kkm(zuzycie ok 0,7l na 10kkm)
poprzedni wlasciciel w swoich zapiskach mial tez regeneracje glowicy - oficjalnie poszla uszczelka pod glowica wiec przy okazji wszystko chcial zrobic- wiec mozliwe ze przegrzal silnik dlatego poszla uszczelka a to na popychaczach to jakies pozostalosci po tym ?
jezeli przeciagnac palcem po popychaczu wydaje sie idealnie gladki i tylko optycznie ma taki dziki kolorek
jezeli wierzyc zapiskom poprzedniego wlasciciela przez 70tys lany byl mobil 5w/50 i na koniec raz total 10w/40, ja pierwszy raz zalalem magnateca 5w/40 zeby to wszystko przeplukac i po 7kkm mobil 5w/50 2 razy co 10kkm(zuzycie ok 0,7l na 10kkm)
poprzedni wlasciciel w swoich zapiskach mial tez regeneracje glowicy - oficjalnie poszla uszczelka pod glowica wiec przy okazji wszystko chcial zrobic- wiec mozliwe ze przegrzal silnik dlatego poszla uszczelka a to na popychaczach to jakies pozostalosci po tym ?