Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Brzęczenie przy silniku?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mephisto2oo9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 lip 2009, 20:12
Lokalizacja: Kwidzyn

[B4 1Z] Brzęczenie przy silniku?

Post autor: Mephisto2oo9 » 08 gru 2009, 08:43

Witam,

Mam następujący problem, często po zgaszeniu silnika słyszę spod maski takie brzęczenie jakby załączanie i rozłączanie przekaźnika (częstotliwość kilka razy na sekundę). Wydaje mi sie, że dźwięk dochodzi z tego czegoś: Obrazek. Brzęczenie nie występuje zawsze po zgaszeniu tylko powiedzmy raz na trzy razy przy czym często robie tak, że jak zgasze auto a to brzęczy to wystarczy włączyć i wyłączyć zapłon dwa lub trzy razy i przestaje. Głównie mnie to niepokoi ze względu na to, że mam nowy aku który kilka dni temu z niewiadomych przyczyn rozładował się kompletnie (z rana nie odpaliłem), oczywiście nie zostawiłem włączonych żadnych odbiorników i dotychczas nie miałem absolutnie żadnych problemów z odpaleniem auta po długim postoju. Czy można za to obwinić w/w ustrojstwo? Co to jest i jakie spełnia zadanie?

Pozdr.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 08 gru 2009, 09:06

No o tym to już było wiele razy musisz sobie doczytać i te brzęczenie jest prawidłowe szukaj innej przyczyny rozładowywania aku

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 08 gru 2009, 09:44

Mephisto2oo9 pisze:Co to jest i jakie spełnia zadanie?
zaworek N75 steruje pracą turbiny ...

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 08 gru 2009, 11:19

brzęczenie jest normalne ,ale w czasie pracy silnika ...po jego wyłączeniu nie powinno już brzęczeć a jeżeli tak to masz problem.....jeżeli włączanie i wyłączanie zapłonu pomaga ,to może stacyjka rozwalona?

Awatar użytkownika
krzyzak2211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak2211 » 08 gru 2009, 17:08

Też mi się tak wydaje jak pisze kolega januszbin, więc nic innego nie pozostaje jak ją wymienić. Koszt nie wielki bo ok.30, roboty również niema może ze 30min. W razie problemów z wymianą pisz na pw albo gg. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 gru 2009, 20:29

januszbin pisze:brzęczenie jest normalne ,ale w czasie pracy silnika ...po jego wyłączeniu nie powinno już brzęczeć a jeżeli tak to masz problem
żadnego problemu nie ma.zawór N75 już tak am że raz cyka raz nie co dziwne u niektórych w ogóle go nie słychać a u niektórych, np u mnie cyka i podczas jazdy i chwile po niej a mam już tak od 4 lat i nic sie nie dzieje.puki nie ma spadku mocy i innych dziwnych rzeczy to nie ruszaj N75.a co do aku to szukaj innej przyczyny bo to brzęczenie czy cykanie na pewno go nie rozładuje... sprawdź czy coś nie pobiera za dużo prądu lub czy nie ma jakiegoś zwarcia.do sprawdzenia też napięcie ładowania,pobór prądu...kiedyś widziałem sposób na sprawdzenie poboru prądu: podpinasz miernik między + aku i kleme i po kolei wyciągasz po kolei bezpieczniki.wtedy dowiesz się gdzie jest najwiekszy pobór prądu.sposób może czasochłonny ale koleś który to robił tylko dzięki temu znalazł diode która ciagle mu aku rozładowywała...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 gru 2009, 12:26

hudy, bardzo dobry patent. Moim jednak zdaniem aku po prostu siadł. Zrobiło zwarcie w celach i po prostu się ''zepsuł'' ja tak właśnie miałem. W przeciągu 15min od ostatniego zapalenia (palił na dotyk) kontrolki nawet nie chciały świecić a nie mówiąc już o tym żeby rozrusznik obrócił...

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 09 gru 2009, 21:38

Na początek proponuję sprawdzić napięcie ładowania - przy uruchomionym silniku na klemach akumulatora powinno być ok 14,5V. Jeśli tak nie jest to warto sprawdzić kontrolkę ładowania - przez kontrolkę zasilane jest uzwojenie wzbudzenia alternatora. Jeśli kontrolka jest ok to do sprawdzenia będzie sam alternator. Jeśli napięcie ładowania jest ok tzn że trzeba sprawdzić czy nie ma jakiegoś poboru po wyłączeniu stacyjki. Najlepszy sposób wg mnie - tak jak napisał kolega Hudy.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 16 lis 2016, 16:55

witam,
odgrzeje trochę kotleta bo ostatnio spotkało mnie to samo brzęczenie po zgaszeniu silnika , dokładnie brzęczy z boku w pompie wtryskowej , jak wypnę wtyczkę 3 pinową to przestaje , zwłaszcza jak jest mróz , pomaga ponowne zapalenie i zgaszenie silnika ,jak bym nic nie robił to brzęczało by aż do rozładowania aku. sytuacja powtarza się nie cyklicznie raz na jakiś czas.
pytanie może się spotkaliście z czymś takim ? , zwarcie na kablach , kostkę stacyjki wymieniałem wiec raczej to nie ona winna .
z góry dzięki za pomoc

[ Dodano: 2016-11-16, 16:55 ]
przed chwilą sprawdziłem dokładnie , brzęczy w pompie wtryskowej tak jak by N108 oraz N75 po odłączeniu wtyczki 3 pinowej przy pompie n75 nadal brzęczy , a po odpięciu wtyczki na N75 brzęczy nadal pompa , jak włączę zapłon i wyłączę przestaje , dziwne objawy .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lis 2016, 17:03

jarowlkp pisze: brzęczy w pompie wtryskowej tak jak by N108 oraz N75 po odłączeniu wtyczki 3 pinowej przy pompie n75 nadal brzęczy , a po odpięciu wtyczki na N75 brzęczy nadal pompa , jak włączę zapłon i wyłączę przestaje , dziwne objawy .
No dziwne,bo po wyłaczeniu zapłonu nie ma prawa być jakiegokolwolwiek napiecia na pompie ,czy na n75 .Zasilanie ECU włączasz dopiero przekręcając zapłon i dopiero wtedy jest tam napięcie
jarowlkp pisze:kostkę stacyjki wymieniałem wiec raczej to nie ona winna
A przed wymianą kostki też się tak dzialo ? bo jak nie ,to wygląda to jednak na winę kostki.Spróbuj w momencie kiedy brzęczy ,poruszać kluczykiem ,jak przestanie 'brzęczeć " ,to wszystko jasne ,wina kostki.Pełno taniego szajsu w sklepach , nigdy nie wiadomo co się kupuje ,takze wcale bym się nie zdziwił gdyby ta kosta okazała się wadliwa

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 11 sty 2017, 08:37

Panowie problem brzęczenia powrócił , kostki stacyjki zmienione na nową podróbę oraz później na nową oryginalną z ASO , chwile było ok teraz jak wróciły mrozy znowu brzęczy przy pompie i n108 po wyłączeniu zapłonu, nie będę już z tym walczył ,mam pomysł zrobić dodatkowy włącznik na zasilaniu ecu , skoro napięcie jest ze stacyjki podawane na ecu a dalej z ecu na pompę i n108 to tak sobie myślę aby założyć dodatkowy włącznik odcinający zasilanie z kostki na ecu,

dobry to będzie pomysł na rozwiązanie problemu ?

Pytanie jest na którym kablu ze stacyjki idzie zasilanie do ecu ?
jakiś kolor kabla znacie może lub oznaczenie na kostce 30,82s ,50,75 itd ?

z góry dzięki za pomoc

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 sty 2017, 11:32

Przy stacyjce nie ma oddzielnego zasialnia do ECU wiec nie ma opcji żeby tam zrobić przełacznik .Jak już chcesz koniecznie odciąć zsialanie ecu ,to pod kierownicą masz przekaznik 219 który zasila ECU ...przy okazji sprawdż sobie czy jego wyciągnięcie spowoduje ustanie brzęczenia przy pompie ,bo coś nie chce mi się wierzyć ,a to dlatego że ecu jest zasilane z tego przekaznika dopiero po przekręceniu zapłonu Obrazek Uploaded with fotem.pl

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 11 sty 2017, 12:18

dzięki Munior za konkrety :)
piwoa80

Wstyd się przyznać ale dopiero teraz znalazłem czas i ochotę na sprawdzenie tego przekaźnika
jak zwykle Munior miałeś rację w sobotę wyciągnąłem przekaźnik 219 , przeczyściłem styki wewnątrz oraz wtyki papierkiem bo były troszkę zaśniedziałe i bangla aż miło , zero brzęczenia po zgaszeniu , a ja już chciałem zakładać hebel jak w ciągniku czy odcinać zasilanie ECU :)ale dzięki temu mam kostkę stacyjki ori z ASO (oczywiście nie potrzebnie zmienioną hehe )
Jak już ktoś pisał na tym forum Munior to taki Nasz "ZBIGNIEW RELIGA" dla Naszych Audiczek :)
szkoda tylko że tak daleko mieszka od północnej wielkopolski ,
Jeszcze raz wielkie dzięki Munior za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl