[80/90 B3 1.6TD] Jak wyciągnąć wał korbowodowy??
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[80/90 B3 1.6TD] Jak wyciągnąć wał korbowodowy??
Mam pytanie do was, jak wyciąga sie wał korbowodowy w tym silniczku. Czy konieczne jest wyciąganie całego silnika czy można to zrobić jakoś inaczej, bez jego wyciągania :?:
Drugie moje pytanie to jakie są koszty nowych panewek na korbowody i szlif wału :?:
Drugie moje pytanie to jakie są koszty nowych panewek na korbowody i szlif wału :?:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, 22:40 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
do szlifu
obrócona panewka zawsze sie kwalifikuje do szlifu bo podrapie wał, a żeby wyjąć wał trzeba wyjąć silnik, rozebrać cały rozrząd z dolnym kółkiem, potem sprzęgło, koło zamachowe, miskę i rozpiąć korbowody i podpory wału i wał na wierzchu. koszt panewek GLYCO to około 100zł KS jakieś 60 i za szlif koło 100.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
pomierzyc silnik
panewki główne to sa wyjechane tylko zajechanym silniku, jak sa podjechane to silnik nieszanowany extremalnie, panewki głowne od 110 za komplet plus pierścień dystansowy około 35
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
U mnie wszystko ładnie śmigało do czasu zatarcia sie tej jednej panewki. Tak to siliczek był bardzo cichutki, nic w nim nie waliło, miał kopa i wogóle. Aż sie dziwiłem bo na wolnych obrotach nawet ledwie było go słychać i naprawdę żadnych drgań nie było, tak jak tu koledzy od Z1 piszą że troche drga. U mnie silniczek był maks cichy i żadnych drgań, aż do teraz. Tak więc tych głównych nie bedę ruszał. Wymienie tylko te na korbowodzie (chyba tak to sie nazywa) i powinno wszystko być dobrze.
[ Dodano: 2007-05-24, 11:01 ]
No to ruszyłem do dzieła. Z rana zdemontowałem to i owo. jak to dobrze że cały przodek audi jest rozbieralny, znacznie ułatwia to pracę przy wyjmowaniu silnika. Nie trzeba go podnosić gdzieś wysoko, lekko tylko do góry i wyjdzie mam nadzieje. Po powrocie ze szkoły odłącze jeszcze od silniak reszte pierdołków i mam nadzieje że jutro wymienie juz te wał.
[ Dodano: 2007-05-24, 11:01 ]
No to ruszyłem do dzieła. Z rana zdemontowałem to i owo. jak to dobrze że cały przodek audi jest rozbieralny, znacznie ułatwia to pracę przy wyjmowaniu silnika. Nie trzeba go podnosić gdzieś wysoko, lekko tylko do góry i wyjdzie mam nadzieje. Po powrocie ze szkoły odłącze jeszcze od silniak reszte pierdołków i mam nadzieje że jutro wymienie juz te wał.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No u mnie akurat to trochę miejsca po prawiej stronie jeszcze jest. Ale jak kolega chce wsadzić tam jakiegoś potwora to może być ciężko :mrgreen:
[ Dodano: 2007-05-25, 13:06 ]
Zjeb obiadek i idę wyciągać silnik. Mam nadzieje że jakos to pójdzie a po złożeniu wszytsko będzie ok.
[ Dodano: 2007-05-28, 00:00 ]
W piątek wyciągałem silnik i wymieniałem wał. Wał który wpakowałem do swojego autka był troszke inny od mojego. Pochodził z tego samiutkiego silnika ale młodszego rocznikowo (mój 90 ten nowy 91). W moim wale dziórki którymi dosaje sie smarowanie na panewki były z dwóch stron a w tymnowym wale są tylko po jednej stronie, ale myślę że to nie bedzie miał znaczenia.
W sobote złożyłem wszytsko i wyjechałem z garażu. Silnik chodzi gorzej niż przed tym wszystkim, przynajmniej takie mam złudzenie. Troche rzeczy był przestawionych, nie wszystko sie jeszcze ułożyło, więc mam nadzieje że bedzie dobrze. Od tego czasu zrobiłem juz jakies 60 km i narazie wszytsko dobrze. Samochód juz sie nie grzeje, znów trzyma temperature do maks 90, wiec nie ma objawóą jakie miałem przed tym zanim ostatnio zatarła mi sie panewka. Mam nadzieje ze wszytko będzie dobrze.
A tak na marginesie to ja widzę ze na tym forum ostatnio jest jakieś fatum Wszyscy tak zachwalali ten 1,6 a ostatnio wszyscy maja z nim kłopoty :cry: Mam nadzieje że to sie juz nie powtórzy.
[ Dodano: 2007-05-25, 13:06 ]
Zjeb obiadek i idę wyciągać silnik. Mam nadzieje że jakos to pójdzie a po złożeniu wszytsko będzie ok.
[ Dodano: 2007-05-28, 00:00 ]
W piątek wyciągałem silnik i wymieniałem wał. Wał który wpakowałem do swojego autka był troszke inny od mojego. Pochodził z tego samiutkiego silnika ale młodszego rocznikowo (mój 90 ten nowy 91). W moim wale dziórki którymi dosaje sie smarowanie na panewki były z dwóch stron a w tymnowym wale są tylko po jednej stronie, ale myślę że to nie bedzie miał znaczenia.
W sobote złożyłem wszytsko i wyjechałem z garażu. Silnik chodzi gorzej niż przed tym wszystkim, przynajmniej takie mam złudzenie. Troche rzeczy był przestawionych, nie wszystko sie jeszcze ułożyło, więc mam nadzieje że bedzie dobrze. Od tego czasu zrobiłem juz jakies 60 km i narazie wszytsko dobrze. Samochód juz sie nie grzeje, znów trzyma temperature do maks 90, wiec nie ma objawóą jakie miałem przed tym zanim ostatnio zatarła mi sie panewka. Mam nadzieje ze wszytko będzie dobrze.
A tak na marginesie to ja widzę ze na tym forum ostatnio jest jakieś fatum Wszyscy tak zachwalali ten 1,6 a ostatnio wszyscy maja z nim kłopoty :cry: Mam nadzieje że to sie juz nie powtórzy.