Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/90 B3 1.6TD] Jak wyciągnąć wał korbowodowy??

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[80/90 B3 1.6TD] Jak wyciągnąć wał korbowodowy??

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2007, 14:30

Mam pytanie do was, jak wyciąga sie wał korbowodowy w tym silniczku. Czy konieczne jest wyciąganie całego silnika czy można to zrobić jakoś inaczej, bez jego wyciągania :?:

Drugie moje pytanie to jakie są koszty nowych panewek na korbowody i szlif wału :?:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, 22:40 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 23 maja 2007, 20:34

niestety trzeba wyciągnąć silnik i odkręcić koło zamachowe ,a co padło ?, panewka obrócona, same panewki wymienia się bez wyciągania motoru

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

do szlifu

Post autor: McGiver » 23 maja 2007, 21:27

obrócona panewka zawsze sie kwalifikuje do szlifu bo podrapie wał, a żeby wyjąć wał trzeba wyjąć silnik, rozebrać cały rozrząd z dolnym kółkiem, potem sprzęgło, koło zamachowe, miskę i rozpiąć korbowody i podpory wału i wał na wierzchu. koszt panewek GLYCO to około 100zł KS jakieś 60 i za szlif koło 100.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2007, 21:52

Nie wiem czy w szlif będę sie bawił bo mam drugi wał w garażu w dobrym stanie, wieć nie wiem czy opłaca sie kombinować i szlifować stary.

A co do rozrządu to koniecznie trzeba go rozbierać??

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 23 maja 2007, 21:59

Labiel pisze:A co do rozrządu to koniecznie trzeba go rozbierać??
musisz conajmniej odkrecić srube centralna wału żeby zdjąc koło rozrządu i odkrecic dekeilek czoołowy

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2007, 22:05

No to w najbliższym czasie szykuje sie do wymiany tego wału. Zastanawiam sie czy nie dać też nowych panewek głównych czy tylko te na korbowody. I jaki byłby też orientacyjny koszt panewek głównych + korbowodowych i czy jeszcze czegoś nie trzebaby było wymieniać.

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

pomierzyc silnik

Post autor: McGiver » 23 maja 2007, 22:50

panewki główne to sa wyjechane tylko zajechanym silniku, jak sa podjechane to silnik nieszanowany extremalnie, panewki głowne od 110 za komplet plus pierścień dystansowy około 35

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2007, 23:08

U mnie wszystko ładnie śmigało do czasu zatarcia sie tej jednej panewki. Tak to siliczek był bardzo cichutki, nic w nim nie waliło, miał kopa i wogóle. Aż sie dziwiłem bo na wolnych obrotach nawet ledwie było go słychać i naprawdę żadnych drgań nie było, tak jak tu koledzy od Z1 piszą że troche drga. U mnie silniczek był maks cichy i żadnych drgań, aż do teraz. Tak więc tych głównych nie bedę ruszał. Wymienie tylko te na korbowodzie (chyba tak to sie nazywa) i powinno wszystko być dobrze.

[ Dodano: 2007-05-24, 11:01 ]
No to ruszyłem do dzieła. Z rana zdemontowałem to i owo. jak to dobrze że cały przodek audi jest rozbieralny, znacznie ułatwia to pracę przy wyjmowaniu silnika. Nie trzeba go podnosić gdzieś wysoko, lekko tylko do góry i wyjdzie mam nadzieje. Po powrocie ze szkoły odłącze jeszcze od silniak reszte pierdołków i mam nadzieje że jutro wymienie juz te wał.

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 24 maja 2007, 23:48

jak patrze na tą fotkę :shock: :shock: :shock: to sie zastanawiam gdzie ja upcham ten cały bajzel co mam tam zamiar włożyć , oj bedzie rozrywka bedzie :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 maja 2007, 12:48

No u mnie akurat to trochę miejsca po prawiej stronie jeszcze jest. Ale jak kolega chce wsadzić tam jakiegoś potwora to może być ciężko :mrgreen:

[ Dodano: 2007-05-25, 13:06 ]
Zjeb obiadek i idę wyciągać silnik. Mam nadzieje że jakos to pójdzie a po złożeniu wszytsko będzie ok.

[ Dodano: 2007-05-28, 00:00 ]
W piątek wyciągałem silnik i wymieniałem wał. Wał który wpakowałem do swojego autka był troszke inny od mojego. Pochodził z tego samiutkiego silnika ale młodszego rocznikowo (mój 90 ten nowy 91). W moim wale dziórki którymi dosaje sie smarowanie na panewki były z dwóch stron a w tymnowym wale są tylko po jednej stronie, ale myślę że to nie bedzie miał znaczenia.

W sobote złożyłem wszytsko i wyjechałem z garażu. Silnik chodzi gorzej niż przed tym wszystkim, przynajmniej takie mam złudzenie. Troche rzeczy był przestawionych, nie wszystko sie jeszcze ułożyło, więc mam nadzieje że bedzie dobrze. Od tego czasu zrobiłem juz jakies 60 km i narazie wszytsko dobrze. Samochód juz sie nie grzeje, znów trzyma temperature do maks 90, wiec nie ma objawóą jakie miałem przed tym zanim ostatnio zatarła mi sie panewka. Mam nadzieje ze wszytko będzie dobrze.

A tak na marginesie to ja widzę ze na tym forum ostatnio jest jakieś fatum :-/ Wszyscy tak zachwalali ten 1,6 a ostatnio wszyscy maja z nim kłopoty :cry: Mam nadzieje że to sie juz nie powtórzy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga