Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] - nierówna praca na PB i LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

[2.0 ABT LPG] - nierówna praca na PB i LPG

Post autor: msanchez » 08 gru 2009, 15:59

byłem dzisiaj u mechanika bo myslałem ze mam zapłon przestawiony nie równo chodził nie miał siły. zapłon przyspieszony powinno auto mieć kopyto. rozrząd ustwiony ok. lewego powietrza nie łapie. czujniki czałają i sonda pracuje. gość stwierdził ze komputer od gazu zakłoca prace komputera auta i podaje mu złe nastawy dawki paliwo albo jakoś tak. reset komputera ( 9 h bez ładowania a potem adaptacja ) pomaga do momentu przełączenia na gaz. auto zasuwa jak złe. powiedział ze zamontuje jakies urządzenie ( jakąs płytke ) co bedzie po każdym zgaszeniu auta resetowało automatycznie ECU albo źle zrozumiałem i chodziło mu ze nastawy paliwa nie bedą zmieniać sie po przełączniu na gaz.

co wy o tym sądzicie jest cos takiego wogóle ?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 16:30 przez msanchez, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 08 gru 2009, 16:21

Popraw nazwę tematu na zgodny z regulaminem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 gru 2009, 16:21

W niektórych "komputerkach" od gazu jest funkcja odcinania zasilania dla ECU aby nie była wyświetlana kontrolka Check Engine.
Tylko jak będzie Ci resetować za każdym uruchomieniem silnika to będzie więcej palił Ci na benzynie bo będzie się musiał od nowa adaptować.

Masz z instalacją LPG jakikolwiek emulator sondy lambda? ABT najlepiej ustwaić go na "masa" albo "odłączona" bo gdy ECU będzie otrzymywać prawdziwy sygnał z sondy albo fałszywy (emulowany) przebieg jej pracy to będzie to rozstrajać mapę wtrysku.

[ Dodano: 2009-12-08, 16:25 ]
W tych dwóch tematach masz opisane podobne problemy ABT z gazem:
https://audi80.pl/b4-20-abt-kopci-i- ... t14565.htm
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-sonda ... vt6366.htm

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 08 gru 2009, 16:34

włąsnie a czy adaptacja nie powinno być robiona na postoju do momentu właczenia się wentylatora ?

emulator sondy lambda co to i jak to sprawdzić ? jestem laik :)

właśnie gość mówił ze mapa wtrysku jest najprawdopodobniej zła dlatego niema siły, pryka ( przerywa ) i pali więcej niż powinien.

wydaje mi się że zrobił by właśnie coś takiego żeby nie te mapy wtrysku sie nie zmieniały i cos tam przy jakimś potencjometrze musiał by chwile pogrzebać po założeniu tego.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 gru 2009, 18:31

msanchez, ja nie mam pojęcia co tam ten mechanik chce Ci założyć.

Co do emulatora to jeśli masz LPG z silniczkiem krokowym to duże prawdopodobieństwo że masz podłączony emulator. Jeśli gaz miałeś zakładany w czasach gdy nie było wymogu montowania instalacji II generacji (z silniczkiem krokowym na wężu) i masz "gaz na śrubkę" to raczej nie masz żadnego emulatora.
Jeśli masz papiery od gazu to w nich powinno pisać co jest zamontowane.

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 08 gru 2009, 21:09

juz wiem mam komputer STAG2-L czytałem ze to porażka wiec pewnie przydało by się zmienić ? teraz odłączyłem aku na noc i ten komputer smieszny. rano zrobie adaptacje paliwa ale znowu denerwuje mnie zapłon. pierdzi z rury i siły wcale niema

gutio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2007, 14:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gutio » 10 gru 2009, 15:52

Witam TAk jak mówił kolega algi.
Jedź do gazownika i niech ci przestawi w kompie emulację na wyłączoną (nie zawsze przestawienie na masę pomaga). Dużo już było mówione na forum na ten temat, użyj szukajki.

Miałem takie same objawy i przestawienie emulacji pomogło.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl