byłem dzisiaj u mechanika bo myslałem ze mam zapłon przestawiony nie równo chodził nie miał siły. zapłon przyspieszony powinno auto mieć kopyto. rozrząd ustwiony ok. lewego powietrza nie łapie. czujniki czałają i sonda pracuje. gość stwierdził ze komputer od gazu zakłoca prace komputera auta i podaje mu złe nastawy dawki paliwo albo jakoś tak. reset komputera ( 9 h bez ładowania a potem adaptacja ) pomaga do momentu przełączenia na gaz. auto zasuwa jak złe. powiedział ze zamontuje jakies urządzenie ( jakąs płytke ) co bedzie po każdym zgaszeniu auta resetowało automatycznie ECU albo źle zrozumiałem i chodziło mu ze nastawy paliwa nie bedą zmieniać sie po przełączniu na gaz.
co wy o tym sądzicie jest cos takiego wogóle ?
[2.0 ABT LPG] - nierówna praca na PB i LPG
[2.0 ABT LPG] - nierówna praca na PB i LPG
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 16:30 przez msanchez, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W niektórych "komputerkach" od gazu jest funkcja odcinania zasilania dla ECU aby nie była wyświetlana kontrolka Check Engine.
Tylko jak będzie Ci resetować za każdym uruchomieniem silnika to będzie więcej palił Ci na benzynie bo będzie się musiał od nowa adaptować.
Masz z instalacją LPG jakikolwiek emulator sondy lambda? ABT najlepiej ustwaić go na "masa" albo "odłączona" bo gdy ECU będzie otrzymywać prawdziwy sygnał z sondy albo fałszywy (emulowany) przebieg jej pracy to będzie to rozstrajać mapę wtrysku.
[ Dodano: 2009-12-08, 16:25 ]
W tych dwóch tematach masz opisane podobne problemy ABT z gazem:
https://audi80.pl/b4-20-abt-kopci-i- ... t14565.htm
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-sonda ... vt6366.htm
Tylko jak będzie Ci resetować za każdym uruchomieniem silnika to będzie więcej palił Ci na benzynie bo będzie się musiał od nowa adaptować.
Masz z instalacją LPG jakikolwiek emulator sondy lambda? ABT najlepiej ustwaić go na "masa" albo "odłączona" bo gdy ECU będzie otrzymywać prawdziwy sygnał z sondy albo fałszywy (emulowany) przebieg jej pracy to będzie to rozstrajać mapę wtrysku.
[ Dodano: 2009-12-08, 16:25 ]
W tych dwóch tematach masz opisane podobne problemy ABT z gazem:
https://audi80.pl/b4-20-abt-kopci-i- ... t14565.htm
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-sonda ... vt6366.htm
włąsnie a czy adaptacja nie powinno być robiona na postoju do momentu właczenia się wentylatora ?
emulator sondy lambda co to i jak to sprawdzić ? jestem laik
właśnie gość mówił ze mapa wtrysku jest najprawdopodobniej zła dlatego niema siły, pryka ( przerywa ) i pali więcej niż powinien.
wydaje mi się że zrobił by właśnie coś takiego żeby nie te mapy wtrysku sie nie zmieniały i cos tam przy jakimś potencjometrze musiał by chwile pogrzebać po założeniu tego.
emulator sondy lambda co to i jak to sprawdzić ? jestem laik
właśnie gość mówił ze mapa wtrysku jest najprawdopodobniej zła dlatego niema siły, pryka ( przerywa ) i pali więcej niż powinien.
wydaje mi się że zrobił by właśnie coś takiego żeby nie te mapy wtrysku sie nie zmieniały i cos tam przy jakimś potencjometrze musiał by chwile pogrzebać po założeniu tego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
msanchez, ja nie mam pojęcia co tam ten mechanik chce Ci założyć.
Co do emulatora to jeśli masz LPG z silniczkiem krokowym to duże prawdopodobieństwo że masz podłączony emulator. Jeśli gaz miałeś zakładany w czasach gdy nie było wymogu montowania instalacji II generacji (z silniczkiem krokowym na wężu) i masz "gaz na śrubkę" to raczej nie masz żadnego emulatora.
Jeśli masz papiery od gazu to w nich powinno pisać co jest zamontowane.
Co do emulatora to jeśli masz LPG z silniczkiem krokowym to duże prawdopodobieństwo że masz podłączony emulator. Jeśli gaz miałeś zakładany w czasach gdy nie było wymogu montowania instalacji II generacji (z silniczkiem krokowym na wężu) i masz "gaz na śrubkę" to raczej nie masz żadnego emulatora.
Jeśli masz papiery od gazu to w nich powinno pisać co jest zamontowane.