Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z ] złe odpalanie rano

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 gru 2009, 18:22

byłem u komputerowca i ustawił mi kąt wtrysku zobaczymy jutro rano dam znać jak odpali .czujnik temp.mam do wymiany reszta ok org.VAG mam w nim mieliście rację po wymianie paska rozrządu trzeba ale nie koniecznie ustawić pompę jutro napiszę czy coś się polepszyło

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 08 gru 2009, 20:17

może to i kąt wtrysku ale wygląda to też jakby układ paliwowy się zapowietrzał :evil: jak założyłeś nowy filtr paliwa to go zalewałeś czy kręciłeś aż zaskoczy??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 gru 2009, 20:22

zalewałem wiadoma sprawa słuchaj mam przeźroczyste przewody paliwowe to bym widział że jest coś nie tak poczekamy na efekty jutro rano do tej pory to pali na dotyk zresztą wcześniej też tak było

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 09 gru 2009, 04:12

gibaj pisze:wcześniej też tak było
ale tylko jak jest zimno czy zawsze ??

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 09 gru 2009, 09:01

Panowie mi po wymianie filtra też ciężko odpala rano....Zalałem go ropą i wkręciłem tą pokrywkę, trzeba go jakoś dodatkowo odpowietrzać?

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 09 gru 2009, 10:20

Częstą przyczyną łapania łapania powietrza przy filtrze są te ori opaski zaciskane ,u mnie tak było ,wywaliłem wszystkie i założyłem skręcane .Poza tym często się zdarza że najtańsze filtry są kiepsko wykonane .Na własne oczy widziałem nowy filtr z krzywo zrobionym gwintem ,nie dało się go szczelnie dokręcić do głowiczki .

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 09 gru 2009, 10:23

kupiłem knechta i nie zauważyłem żeby się krzywo wkręcał... ori opaski mam tylko na wężykach którymi paliwo wraca do baku. To też idzie przez filtr? bo nie zwróciłem uwagi jak maiłem to rozkręcone....no i na górze tej głowiczki jest taka śruba jakby do odpowietrzania, używa ktoś tego?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 gru 2009, 12:20

A ja po wczorajszych doświadczeniach z wymianą filtra paliwa polecam dobre dokręcenie go do tej głowiczki bo mnie właśnie tam łapał powietrze i po prostu gasł. :evil:
denis44 pisze:na górze tej głowiczki jest taka śruba jakby do odpowietrzania
Nom to jest śruba do odpowietrzania ale moim zdaniem jest to zbyteczne...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 gru 2009, 13:23

jeżeli przy wymianie filtra zostanie on zalany paliwem (ważne żeby zalewać w boczne otwory a nie ten co jest na środku :!: ) to powinien zapalić dosłownie z półobrotu i przez chwilę dobrze jest go przytrzymać na ok 1500obr od razu po odpaleniu, wtedy sam się odpowietrzy <ok> ale pełne odpowietrzenie następuje po kilkunastu kilometrach jazdy gdyż zawsze gdzieś się schowa mały pęcherzyk powietrza i w wyniku drgań z czasem go wyciągnie ;-)

ale jeżeli by się zapowietrzał to i słabo by palił na rozgrzanym silniku, u mnie był pęknięty wężyk ten co idzie z filtra do pompy, nic się z niego nie sączyło a jak nim ruszyłem to szły bąbelki i na ciepłym gorzej palił jak rano bez grzania świec

kolejna sprawa słabego odpalania to kąt wtrysku, świece żarowe, akumulator, rozrusznik i olej w silniku:
:arrow: kąt wtrysku, paliwo powinno być wtryśnięte wtedy gdy jest najwyższa temp. sprężonego powietrza w cylindrze
:arrow: akumulator, jeśli słaby to zbyt wolno kręci się rozrusznik a więc temperatura sprężonego powietrza w cylindrze może być za niska aby nastąpił samozapłon wtryśniętego paliwa
:arrow: świece żarowe, służą do podgrzewania sprężonego w cylindrze powietrza, jak nie grzeją to dzieje się jak wyżej
:arrow: rozrusznik, jeżeli będzie miał wyrobione i/lub słabo nasmarowane panewki to wolniej kręci silnikiem gdyż jest to jest silnik szeregowy więc przy wzroście obciążenia kręci się wolniej, a więc dzieje się to samo jak wyżej
:arrow: olej w silniku, wiadomo że jak gęsty (w niskiej temperaturze) to trudniej go przepompować i gorzej smaruje więc rozrusznik ma ciężej, a więc dzieje się to samo jak wyżej

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 09 gru 2009, 15:36

dokręciłem dość mocno, kluczem, więc może jakiś wężyk szlak trafił.... no nic poszukam bo wkurza ta długie odpalanie a przed wymianą filtra w tych samych temperaturach palił od strzału....

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 gru 2009, 15:45

witam jednak to kąt wtrysku odpalił z pół obrotu więc mam problem z głowy mieliście rację że trzeba ustawić

[ Dodano: 2009-12-09, 18:50 ]
czy jak będę jeździł z uszkodzonym czujnikiem temp.to coś się stanie?dzisiaj zaczęła mi kontrolka mrugać jutro zamierzam wymienić bo źle i tak pokazywał

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 gru 2009, 19:13

też miałem ten sam problem z czujnikiem temperatury, jakbyś z nim jeździł i z silnikiem było ok to nic się nie stanie ale jakby coś się stało (np. termostat by się zaciął) to byś tego nie wychwycił i mógłby być wtedy problem :-(

ja musiałem zakleić tą kontrolkę kawałkiem taśmy żeby nie raziła po oczach i jak tylko zajechałem do domu to od razu zmieniłem ten czujnik (szary 3-pinowy) tylko kupiłem ten droższy (coś ok 50zł) bo ten co wcześniej miałem (jakiś za ok 20-30zł) uszkodził mi się bardzo szybko po wymianie termostatu (na starym termostacie miałem 70st)

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 09 gru 2009, 20:01

koledzy pytanie dotyczace aaz bo w tdi krotko grzeje swiece a mi w aaz nawet i 30 sekund niekiedy co moze byc tego przycyzną ??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 gru 2009, 20:46

no dzisiaj zaczęło mi migać jutro wymienię a termostat mam nowy bo wymieniałem

[ Dodano: 2009-12-10, 21:03 ]
ok wymieniłem czujnik wszystko ok dzięki chłopaki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl