[B4 1Z ] złe odpalanie rano
Częstą przyczyną łapania łapania powietrza przy filtrze są te ori opaski zaciskane ,u mnie tak było ,wywaliłem wszystkie i założyłem skręcane .Poza tym często się zdarza że najtańsze filtry są kiepsko wykonane .Na własne oczy widziałem nowy filtr z krzywo zrobionym gwintem ,nie dało się go szczelnie dokręcić do głowiczki .
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
A ja po wczorajszych doświadczeniach z wymianą filtra paliwa polecam dobre dokręcenie go do tej głowiczki bo mnie właśnie tam łapał powietrze i po prostu gasł. :evil:
Nom to jest śruba do odpowietrzania ale moim zdaniem jest to zbyteczne...denis44 pisze:na górze tej głowiczki jest taka śruba jakby do odpowietrzania
jeżeli przy wymianie filtra zostanie on zalany paliwem (ważne żeby zalewać w boczne otwory a nie ten co jest na środku :!: ) to powinien zapalić dosłownie z półobrotu i przez chwilę dobrze jest go przytrzymać na ok 1500obr od razu po odpaleniu, wtedy sam się odpowietrzy <ok> ale pełne odpowietrzenie następuje po kilkunastu kilometrach jazdy gdyż zawsze gdzieś się schowa mały pęcherzyk powietrza i w wyniku drgań z czasem go wyciągnie
ale jeżeli by się zapowietrzał to i słabo by palił na rozgrzanym silniku, u mnie był pęknięty wężyk ten co idzie z filtra do pompy, nic się z niego nie sączyło a jak nim ruszyłem to szły bąbelki i na ciepłym gorzej palił jak rano bez grzania świec
kolejna sprawa słabego odpalania to kąt wtrysku, świece żarowe, akumulator, rozrusznik i olej w silniku:
kąt wtrysku, paliwo powinno być wtryśnięte wtedy gdy jest najwyższa temp. sprężonego powietrza w cylindrze
akumulator, jeśli słaby to zbyt wolno kręci się rozrusznik a więc temperatura sprężonego powietrza w cylindrze może być za niska aby nastąpił samozapłon wtryśniętego paliwa
świece żarowe, służą do podgrzewania sprężonego w cylindrze powietrza, jak nie grzeją to dzieje się jak wyżej
rozrusznik, jeżeli będzie miał wyrobione i/lub słabo nasmarowane panewki to wolniej kręci silnikiem gdyż jest to jest silnik szeregowy więc przy wzroście obciążenia kręci się wolniej, a więc dzieje się to samo jak wyżej
olej w silniku, wiadomo że jak gęsty (w niskiej temperaturze) to trudniej go przepompować i gorzej smaruje więc rozrusznik ma ciężej, a więc dzieje się to samo jak wyżej
ale jeżeli by się zapowietrzał to i słabo by palił na rozgrzanym silniku, u mnie był pęknięty wężyk ten co idzie z filtra do pompy, nic się z niego nie sączyło a jak nim ruszyłem to szły bąbelki i na ciepłym gorzej palił jak rano bez grzania świec
kolejna sprawa słabego odpalania to kąt wtrysku, świece żarowe, akumulator, rozrusznik i olej w silniku:
kąt wtrysku, paliwo powinno być wtryśnięte wtedy gdy jest najwyższa temp. sprężonego powietrza w cylindrze
akumulator, jeśli słaby to zbyt wolno kręci się rozrusznik a więc temperatura sprężonego powietrza w cylindrze może być za niska aby nastąpił samozapłon wtryśniętego paliwa
świece żarowe, służą do podgrzewania sprężonego w cylindrze powietrza, jak nie grzeją to dzieje się jak wyżej
rozrusznik, jeżeli będzie miał wyrobione i/lub słabo nasmarowane panewki to wolniej kręci silnikiem gdyż jest to jest silnik szeregowy więc przy wzroście obciążenia kręci się wolniej, a więc dzieje się to samo jak wyżej
olej w silniku, wiadomo że jak gęsty (w niskiej temperaturze) to trudniej go przepompować i gorzej smaruje więc rozrusznik ma ciężej, a więc dzieje się to samo jak wyżej
też miałem ten sam problem z czujnikiem temperatury, jakbyś z nim jeździł i z silnikiem było ok to nic się nie stanie ale jakby coś się stało (np. termostat by się zaciął) to byś tego nie wychwycił i mógłby być wtedy problem
ja musiałem zakleić tą kontrolkę kawałkiem taśmy żeby nie raziła po oczach i jak tylko zajechałem do domu to od razu zmieniłem ten czujnik (szary 3-pinowy) tylko kupiłem ten droższy (coś ok 50zł) bo ten co wcześniej miałem (jakiś za ok 20-30zł) uszkodził mi się bardzo szybko po wymianie termostatu (na starym termostacie miałem 70st)
ja musiałem zakleić tą kontrolkę kawałkiem taśmy żeby nie raziła po oczach i jak tylko zajechałem do domu to od razu zmieniłem ten czujnik (szary 3-pinowy) tylko kupiłem ten droższy (coś ok 50zł) bo ten co wcześniej miałem (jakiś za ok 20-30zł) uszkodził mi się bardzo szybko po wymianie termostatu (na starym termostacie miałem 70st)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska