Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Dziwny dźwięk sprzęgła.

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 20 paź 2009, 23:05

Nie rozumiem po co zapalać silnik skoro układ sprzęgła nie ma absolutnie żadnego "wspomagania podciśnieniowego"

Układ sprzęgła to nie hamulec zeby było serwo i pociśnienie brane z silnika.
jak jest problem z odpowietrzeniem układu sprzęgła to zapalam silnik i naciskam kilkakrotnie pedał hamulca by zwiększyć ciśnienie w zbiorniczku płynu hamulcowego z skąd jest płyn doprowadzany do pompki sprzęgła przy pedale stosuje ten sposób i naprawdę pomaga w problemach z odpowietrzeniem ukł. sprzęgła i to z własnego długoletniego doświadczenia.

Najważniejsze by odpowietrzyć sprzęgło a sposobów jest dużo byle układ pracował OK i nie zapowietrzyć ukł. hamulcowego.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 paź 2009, 23:32

kostrz pisze:jak jest problem z odpowietrzeniem układu sprzęgła to zapalam silnik i naciskam kilkakrotnie pedał hamulca by zwiększyć ciśnienie w zbiorniczku płynu hamulcowego z skąd jest płyn doprowadzany do pompki sprzęgła przy pedale stosuje ten sposób i naprawdę pomaga w problemach z odpowietrzeniem ukł. sprzęgła
Naciskając hamulec poziom płynu hamulcowego minimalnie opada z racji wyciskania tłoczków i cylinderków. W zbiorniczku płynu hamulcowego nie ma absolutnie żadnego ciśnienia nawet gdy się pompuje pedałem hamulca.

Płyn do pompki sprzęgła doprowadzony jest z górnej części zbiorniczka płynu hamulcowego ( w praktycznie wszystkich samochodach tak jest to rozwiązane lub ewentualnie osobny układ zasilania sprzegła) nawet w przypadku uszkodzenia układu hydrauliki sprzegła hamulce pozostaną sprawne.

Spróbuj odkręcić odpowietrznik i wypompować cały płyn z układu hydrauliki sprzęgła. Poziom w zbiorniczku spadnie tylko tuż poniżej poziomu wężyka idącego do pompki sprzęgła. Wężyk zasilania sprzęgła znajduje się mniej więcej tuż przy kresce MAX na zbiorniczku. poniżej tego wężyka płyn nie spadnie.


Ale wracając do tematu odpowietrzenia sprzęgła.
Można też odpowietrzyc sprzegło od dołu.
Tzn duża strzykawka około 100ml (jak bedzie 200ml to też dobrze)
Napełniamy ją płynem na max. Do strzykawki dopasowujemy wężyk gumowy lub jakiś przeźroczysty.
Usuwamy pęcherzyki powietrza ze strzykawki i wężyka.
Koniec wężyka zakładamy na koncówkę wczesniej popuszczonego odpowietrznika na wysprzęgliku. i przelewamy płynem od dołu. Druga osoba obserwuje czy płyn wylatuje do zbioniczka i czy sie nie przelewa.
Pedał sprzęgła podciągany wczesnie do góry.

BIJU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:26

Post autor: BIJU » 21 paź 2009, 13:47

W Audi 100 odpowietrzalem pompujac hamulcem. Wezyk zakladamy na odpowietrznik w zacisku, napelniamy wezyk plynem, podpinamy do odpowietrznika w wysprzegliku. pompujemy pedalem hamulca, trzymamy, druga osoba odkreca odpowietrznik (odpowietrznik w wysprzegliku odkrecony). Przyn przepompowujemy az w zbiorniczku nie bedzie widac babelkow.

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: skifa » 21 paź 2009, 18:58

panowie ma pytanie do was , otóż wczoraj przejechałem się kumpla audi b4 benz. i u niego w aucie lekko sprzęgło sie wciska a u mnie ciężej ,czemu tak ?? czyżby było zapowietrzone sprzęgło?u mnie w audi niegługo tez bedzie trzeba wymienić sprzęgło ale jeśli ciężej sie wciska to przyczyna że się już na dobre kończy jego żywot???Jeśli ktoś coś doradzi to będe bardzo wdzięczny, pozdrawiam

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 21 paź 2009, 19:24

skifa pisze:i u niego w aucie lekko sprzęgło sie wciska a u mnie ciężej ,czemu tak ??
Jesli ciężko wciska się pedał sprzęgła to znaczy ze któryś z elementów wykonawczych jest przytarty.

Możliwe przyczyny:
1. zacinająca (przytarta) pompka sprzęgła
2. przytarte prowadzenie pedału sprzęgła
3. zacinający się (przytarty) wysprzęglik
4. zatarte prowadzenie łożyska wyciskowego na flanszy przy wałku sprzęgłowym brak lub niewłasciwie nasmarowane
5. uszkodzone słoneczko docisku sprzęgła
skifa pisze:czyżby było zapowietrzone sprzęgło
Jeśli sprzęgło byłoby zapowietrzone pedał sprzegła wpadał by w podłoge lub miał bardzo duży luz roboczy. Jeśli pedał pracuje "twardo" bez wyraźnego wpadania w podłoge to na pewno nie jest zapowietrzone.
skifa pisze:ale jeśli ciężej sie wciska to przyczyna że się już na dobre kończy jego żywot???
Jeśli ciężej się wciska sprzęgło, a nie ma widocznego ubytku płynu hamulcowego z obwodu sprzęgła to znaczy, że któryś element wykonawczy sie zaciera.

Najprostrzą metodą zdiagnozowania sprzęgła to :
1. Ocena brania sprzęgła (powinno brać w połowie pedału. Im bierze wyżej tym bardziej zużyte)

2. Ocena stanu łożyska wyciskowego
(odpalamy auto i nasłuchujemy czy coś szumi, śwista, etc z okolicy skrzyni biegów. następnie wciskamy sprzęgło i znowu nasłuchujemy czy dany szum, świst ustaje)
Jeśli po naciśnieciu sprzęgła świst/szum/huczenie ustaje to znak że łożysko wyciskowe jest już zużyte.

3. Bicie na pedale sprzęgła : krzywa tarcza lub docisk, zużyte lub zniszczone sprzężyny tłumików drgań skrętnych.

4. ocena slizgania tarczy sprzęgła: jedziemy na II biegu bez gazu i wciskamy gaz do oporu
Jeśli obroty silnika narastają powoli i samochód przyspiesza sprzęgło jeszcze jest OK
jeśli obroty będą szybko narastać a predkość będzie taka sama sprzęgło jest zużyte.

panana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 lis 2009, 18:59

[Audi b4 sedan 1,9 TDI] Sprzęgło

Post autor: panana » 18 lis 2009, 19:10

Witam.

Mam problemy ze sprzęgłem mianowicie chodzi bardzo lekko i trzeba je docisnąc aż do końca aby zadziałało. Prosił bym o porady jak to naprawic.

Nie wiem czy to jest ważne ale samochód jest po wymianie tłoków.

Z Góry dziękuje za pomoc :) Tomek.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 lis 2009, 21:30

No tłoki nic do tego nie mają ;-) No szykuje się wymiana sprzęgła (tarcza, łożysko oporowe i docisk) koszt 600-700 zł + robota...
A jak jest z płynem hamulcowym?? nie ubywa??

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 18 lis 2009, 21:59

Na pocztątek tak jak radzi Niki20, płnu hmulcowegon nie może brakować bo sprzęgło jest hydrauliczne.
Kompletne sprzęgło LUK ori kosztuje ok 700zł + części które pewnie odrazu będziesz wymieniał czyli uszczelak wału korbowego i łożysko szpilkowe (jeżeli będziesz miał uszkodzone). Ale to w sumie ok 30 zł jak dobrze pamiętam. Sprawdz sobie kruciec za silnikiem tam często cieknie płyn to przy wymianie sprzęgła dobre dojście jest i można też wymienć koszt to 40zł. Ja z robocizną zapłaciłem 1 tyś za wszysko i przy okazji zmieniłem sobie olej :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lis 2009, 19:51

tak jak koledzy piszą szykuje się wymiana sprzęgła jednak skąd oni wzięli te ceny to ja nie wiem... tysiąc zł za wymianę sprzęgła?? ja za oryginalne sachs-a dałem z robocizną 700zł a nie za luk-a który wtedy jak wymieniałem kosztował troszkę pond 300zł...

Martenzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2009, 16:36

[B4 AAH 2.8] awaria nowego sprzęgła

Post autor: Martenzi » 08 gru 2009, 20:49

Witam
Z ciekawosci chce sie z Wami podzielic dziwna sytuacja.Zerknijcie na fotke.Zakupiłem nowy komplet sprzegła firmy Sachs i przejechałem ok 330 km zadnych problemów aż tu nagle na trasie brak napędu.Zerwało całą tarcze sprzęgła tak jak na zdjeciu.Może ktos sie z tym tez spotkał.Reklamowałem i czekam na odpowiedz dla mnie wada produktu. Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 gru 2009, 20:03 przez Martenzi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 gru 2009, 12:30

Martenzi pisze:przejechałem ok 330 km
:shock: No inaczej być nie może jak wada produktu... Sachs to przecież renomowana firma i nie wieże by nie był to po prostu wadliwy produkt... Czasem się tak zdarza... :roll:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 gru 2009, 15:58

Teraz powinni ci zwrócić koszty naprawy auta pierwszy raz coś takiego widzę :shock:

Martenzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2009, 16:36

Post autor: Martenzi » 09 gru 2009, 20:06

Oczywiscie zareklamowałem sprzęgło + koszty naprawy i holowania ale cieżko powiedziec jak sie ustosunkuja.Jeszcze raz zapytam czy równiez kiedys sie z tym spotkaliscie u mnie w aucie oczywiscie benzyna mam dwumasę i tak naprawde nie wiem czy ona mogla spowodowac takie uszkodzenie choc przed założeniem sprzęgła sprawdzałem aż tak duzych luzów nie miała delikatne.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 11 gru 2009, 13:11

No zobacz kolego, nie zdziwię się jeśli u mnie stało się to samo.. przekładałem silnik, wszystko poskręcane i w pewnym momencie po wciśnięcu sprzęgła i wybiciu biegu auto tak już zostało, na wiecznym jałowym tak jakby. silnik pracuje, biegi wchodzą. jutro zdejmę skrzynię i zobaczę co się porobiło. Sprzęgło również sachsa.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 gru 2009, 22:16

widziałem takie "cuda" wiele razy
zarówno gdy pracowałem w ASO Bełtowskiego jak i u siebie w warsztacie.

Powiem tyle (napewno ktoś bedzie mówił inaczej)
SACHS jeśli chodzi o zestawy sprzęgieł jest przereklamowany i drogi.
Ba ... wiele razy juz miałem w rece nową tarczę sprzegła sachsa i w nowej tarczy sprężyny tłumików drgan skrętnych "latały jak Żyd po pustym sklepie".

Bez jaj żeby za sprzegło płacić po 800-1000zł które jest już w pewnym stopniu niesprawne. Dodam też że w grupie aut VW (grupa VAG) sprzęgło występuje jako cześć zwrotna tzn AUSTAUSCH w ETCE jest to oznaczone literą X na koncu.
Sprzęgła takie po wymianie są zwracane do producenta na .... regenerację. <ok>

Dlatego ja stosuję sprzęgła firmy LUK i takie tylko polecam.
W większosci przypadków sprzęgło jest tansze niz Sachs. A co do jakosci nie miałem z tym problemów a wiele sprzegieł juz zmieniłem. Moje poprzednie Ori sprzęgło było LUK, u brata w B3 1.8 NE tez LUK


a co do samego przypadku kolegiMartenzi,
Zgodzę sie z całą pewnością ze jest to wada materiału. cieszyć się tylko że zamachu nie zniszczyło lub wałka sprzęgłowego lub co gorsze skrzynki nie rozwaliło.

Wg mnie reklamację powinno przejść bez problemu. warunkiem jest oczywiscie paragon/faktura i rachunek od mechanika zeby czasem nie wywalili że niewłasciwy montaż nieprzeszkolony personel etc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl