Witam. Chciałbym do mojej audejki założyć gaz bo troszke pali smoczek, i mam kilka pytań:
czy ogólnie ten silniczek dobrze znosi gaz i czy w związku z tym nie psują się takie rzeczy jak pompa paliwa czy w każdej chwili mogę sobie przełączyć na benzynke i jeździć bez żadnego szarpania i mulenia silnika? I jeszcze jedno jakie polecacie przełączanie: od temp. czy od obrotów silnika? Dzięki za odpowiedzi <mikolaj>
[2.0/B4/ ABT] jaka instalacja LPG
moim zdaniem do każdego silnika jak założysz LPG to skracasz żywotność i zależy jak ci założą instalacje? jak dobrą to będziesz jeździł a jak ci paproki założą to będziesz jeździł do nich żeby ci poprawili non stop i sądzę że lepsze przełączenie na temperaturę.
takie moje zdanie mogę się mylić pozdro.
takie moje zdanie mogę się mylić pozdro.
<bylo>
https://audi80.pl/-80-b4-20-abt-jaka ... alacja+lpg
co do reszty pytań:
- Minimalna temp przełączenia na LPG ustawić na 10-15 *C
- Typ przełączenia obrotami min. 2000obr /opadające
- Pompa paliwa raczej sama z siebie nie siada (chociarz bywają przypadki), jak jest paliwo w baku i odpowiednio podłączona instalacja LPG to nic sie nie będzie z pompą działo.
Czasami (po długim użytkowani LPG) moze ale nie musi zapiec się monowtrysk jednak są to sporadyczne przypadki.
ABT dobrze znosi LPG jednak trzeba od razu się liczyć z kosztami:
- komplet elementów układu WN (kopułka, rozdzielacz, kable świece) najlepiej markowe ( Beru, NGK, Bosch) kable f-my Janmor sobie odpuść na wstepie to samo tyczy sie kopułek i rozdzielaczy Topran, HansPreis
- Pewnie dojdzie sonda Lambda bo zapewne jeszcze oryginalna i juz wymęczona a LPG wymaga szybko reagującej sondy -> Bosch NGK/NTK, unikać zamienników bo szkoda kasy
- Uszczelnienie dolotu, wymiana podstawy gumowej monwtrysku
Jesli silnik bierze olej (nie robione uszczelniacze) po LPG czesto wychodzi uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych nie zawsze ale wystepuje.
Reasumując:
poczytaj temat z linku co jest wklejony wyżej.
a co do reszty: do tego silnika najlepiej zamontować lpg 2 generacji.
https://audi80.pl/-80-b4-20-abt-jaka ... alacja+lpg
co do reszty pytań:
- Minimalna temp przełączenia na LPG ustawić na 10-15 *C
- Typ przełączenia obrotami min. 2000obr /opadające
- Pompa paliwa raczej sama z siebie nie siada (chociarz bywają przypadki), jak jest paliwo w baku i odpowiednio podłączona instalacja LPG to nic sie nie będzie z pompą działo.
Czasami (po długim użytkowani LPG) moze ale nie musi zapiec się monowtrysk jednak są to sporadyczne przypadki.
ABT dobrze znosi LPG jednak trzeba od razu się liczyć z kosztami:
- komplet elementów układu WN (kopułka, rozdzielacz, kable świece) najlepiej markowe ( Beru, NGK, Bosch) kable f-my Janmor sobie odpuść na wstepie to samo tyczy sie kopułek i rozdzielaczy Topran, HansPreis
- Pewnie dojdzie sonda Lambda bo zapewne jeszcze oryginalna i juz wymęczona a LPG wymaga szybko reagującej sondy -> Bosch NGK/NTK, unikać zamienników bo szkoda kasy
- Uszczelnienie dolotu, wymiana podstawy gumowej monwtrysku
Jesli silnik bierze olej (nie robione uszczelniacze) po LPG czesto wychodzi uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych nie zawsze ale wystepuje.
Reasumując:
poczytaj temat z linku co jest wklejony wyżej.
a co do reszty: do tego silnika najlepiej zamontować lpg 2 generacji.
Jak założysz u szpeców to nawet cuda i rzeczy niemożliwe załatwiane są od ręki, jak zajmie się tym ktoś kto się zna i zrobi to porządnie to żywotność silnika się nie skraca, jedyny problem jaki możesz napotkać jak wspomniał kolega widmo to sonda czy głupie uszczelniacze, które pod wpływem wyższej temperatury spalania i agresywniejszego działania gazu mogą wymagać wymiany, ale wiek tych elementów też robi swoje i nawet bez gazu trzeba będzie się tym zająć, a później masz spokój i cieszysz się niższymi kosztami utrzymania. Ja na gazie zrobiłem już 50kkm, poprzedni właściciel pewnie trochę mniej, on po założeniu gazu wymienił uszczelniacze, ja wymieniłem sondę i do dzisiaj mam spokój, przebieg auta wg. licznika 278kkm instalacja ma niecałe 4 lata (sekwencja) i kula się dalej.jaro85 pisze:moim zdaniem do każdego silnika jak założysz LPG to skracasz żywotność