Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Twarda i głośna praca

ODPOWIEDZ
joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

[1Z] Twarda i głośna praca

Post autor: joan.casrex » 14 gru 2009, 13:19

Mam problem z głośną i twardą pracą po planowaniu i wymianie uszczelki pod głowicą.Olej dostawał się do obiegu wody.Po założeniu uszczelki,głowicy chodzi jak traktor.Vag nie wykazuje błędów, kąt wtrysku 45-tak było przed wymianą.Samochód przyspiesza ale jest głośny.Czy może być źle ustawiony rozrząd ?Robił to mechanik.Patrzałem jak ustawia rozrząd.Znak na kole od pompy,zero na skrzyni,wałek przecięcie ustawione tak(Wałek jest przeciety nierówno tzn. wieksza część była u góry nad blacha,którą włożył a mniejsza część pod blachą.Czy tak było dobrze?Może ktoś zna inny powód czemu tak chodzi głośno i twardo.Przedtem po dodaniu gazu,przygazowaniu praca silnika była miękka a teraz grrry :shock:

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 14 gru 2009, 13:25

ciekawe ile zebrał z tej głowicy??

[ Dodano: 2009-12-14, 13:28 ]
poza tym kąt wtrysku powinien byc pomiędzy 50-65.....przestaw zapłon i zobaczysz.....

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 14 gru 2009, 14:03

czasem jak się za dużo zplanuje to potem już tak jest i nie da się tego naprawić bez wymiany głowicy.... u mnie zabawa z kątami wtrysku nie pomogła i silnik chodzi głośno....

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 14 gru 2009, 14:12

w/g mnie to normalne......planując głowicę, zmniejszasz komorę spalania i zwiększasz ciśnienie sprężania w rezultacie czego silnik może głośniej pracować

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 gru 2009, 15:12

w takim razie pozostaje zakładać uszczelkę o największej grubości a jak już taką masz to nic z tym nie zrobisz, chyba że jeszcze wtryski nie domagają

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 14 gru 2009, 18:14

UKI_XX pisze:w takim razie pozostaje zakładać uszczelkę o największej grubości a jak już taką masz to nic z tym nie zrobisz, chyba że jeszcze wtryski nie domagają
albo jeszcze lepiej jak ci te wtryski podmienili kolega dał głowicę z laguny do regeneracji i odebrał z innymi wtryskami, dobre nie ?

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 14 gru 2009, 21:01

dobra,ale głowica pojechała bez wtrysków.No ile mogli zjechać tą głowice? Mniejszy kąt wtrysku o tak mała ilość nie ma takiego znaczenia.Czy ktoś mógły mi odp. na pytanie w pierwszym poście na temat ust.wała rozrządu bo może tu jest pies pogrzebany

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 gru 2009, 21:12

joan.casrex pisze:dobra,ale głowica pojechała bez wtrysków.No ile mogli zjechać tą głowice? Mniejszy kąt wtrysku o tak mała ilość nie ma takiego znaczenia.Czy ktoś mógły mi odp. na pytanie w pierwszym poście na temat ust.wała rozrządu bo może tu jest pies pogrzebany
Rozrzad masz dobrze ustawiony,w innej pozycji walka blokada nie wejdzie.
Jesli byl by rozjechany rozrzad to kat wtryku byl by po za zakresem vaga.
Popraw tylko ten kat wtrysku tak jak ma byc, moze akurat troche pomoze, jak nie sprawdzisz nie bedziesz wiedziec.
Jaka masz dawke paliwa ?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 gru 2009, 22:33

kąt w audi 80 dla 1Z powinien wynosić ok 65, chociaż jak ustawi między 50 a 65 to też będzie dobrze, dawka nie ma żadnego wpływu na pacę silnika na biegu jałowym o ile mieści się w zakresie, gdyby była za duża to falowały by obroty a jak za mała to wcale by nie pracował

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 15 gru 2009, 08:32

wbrew pozorom czasem planuje się tej głowicy sporo.... a gdy nie była to pierwsza taka robota (bo zakładam że nie masz go od nowości) to zaczyna brakować...

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 15 gru 2009, 08:33

UKI_XX pisze:kąt w audi 80 dla 1Z powinien wynosić ok 65, chociaż jak ustawi między 50 a 65 to też będzie dobrze, dawka nie ma żadnego wpływu na pacę silnika na biegu jałowym o ile mieści się w zakresie, gdyby była za duża to falowały by obroty a jak za mała to wcale by nie pracował
Ja u siebie jak zwiekszalem dawke z 5mg na 3mg to silnik zaczol pracowac bardziej miekko i milej<ale rowniez to moze byc odczucie

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 gru 2009, 13:22

myster pisze:
UKI_XX pisze:kąt w audi 80 dla 1Z powinien wynosić ok 65, chociaż jak ustawi między 50 a 65 to też będzie dobrze, dawka nie ma żadnego wpływu na pacę silnika na biegu jałowym o ile mieści się w zakresie, gdyby była za duża to falowały by obroty a jak za mała to wcale by nie pracował
Ja u siebie jak zwiekszalem dawke z 5mg na 3mg to silnik zaczol pracowac bardziej miekko i milej<ale rowniez to moze byc odczucie
to co zmieniłeś to odczyt dawki z pozycji nastawnika a w rzeczywistości czy masz ustawione na jałowym 2mg/R czy 8mg/R przy danych obrotach to dawka rzeczywista jest taka sama czyli ok 4mg/R a ile dokładnie to zależy od kondycji silnika, temperatury, lepkości oleju itp. i musiałbyś wykręcić wtryskiwacz żeby sobie zmierzyć, gdybyś zmienił dawkę rzeczywistą o 2mg/R to obroty by Ci się zmieniły o kilkaset, możliwe że nawet o 500

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

twarda praca

Post autor: joan.casrex » 16 gru 2009, 00:28

rozrzad na wale byl minimalnie przesuniety.drugi mechanik mi to powiedzial ze przesunol tylko kawalek,ale jak te przeciecie musi byc wzgledem glowicy to mi nie powiedzial-jakie dokladnie ustawienie.Kto wie?Wane e chodzi dobrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl