[1Z] Twarda i głośna praca
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
[1Z] Twarda i głośna praca
Mam problem z głośną i twardą pracą po planowaniu i wymianie uszczelki pod głowicą.Olej dostawał się do obiegu wody.Po założeniu uszczelki,głowicy chodzi jak traktor.Vag nie wykazuje błędów, kąt wtrysku 45-tak było przed wymianą.Samochód przyspiesza ale jest głośny.Czy może być źle ustawiony rozrząd ?Robił to mechanik.Patrzałem jak ustawia rozrząd.Znak na kole od pompy,zero na skrzyni,wałek przecięcie ustawione tak(Wałek jest przeciety nierówno tzn. wieksza część była u góry nad blacha,którą włożył a mniejsza część pod blachą.Czy tak było dobrze?Może ktoś zna inny powód czemu tak chodzi głośno i twardo.Przedtem po dodaniu gazu,przygazowaniu praca silnika była miękka a teraz grrry :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
Rozrzad masz dobrze ustawiony,w innej pozycji walka blokada nie wejdzie.joan.casrex pisze:dobra,ale głowica pojechała bez wtrysków.No ile mogli zjechać tą głowice? Mniejszy kąt wtrysku o tak mała ilość nie ma takiego znaczenia.Czy ktoś mógły mi odp. na pytanie w pierwszym poście na temat ust.wała rozrządu bo może tu jest pies pogrzebany
Jesli byl by rozjechany rozrzad to kat wtryku byl by po za zakresem vaga.
Popraw tylko ten kat wtrysku tak jak ma byc, moze akurat troche pomoze, jak nie sprawdzisz nie bedziesz wiedziec.
Jaka masz dawke paliwa ?
Ja u siebie jak zwiekszalem dawke z 5mg na 3mg to silnik zaczol pracowac bardziej miekko i milej<ale rowniez to moze byc odczucieUKI_XX pisze:kąt w audi 80 dla 1Z powinien wynosić ok 65, chociaż jak ustawi między 50 a 65 to też będzie dobrze, dawka nie ma żadnego wpływu na pacę silnika na biegu jałowym o ile mieści się w zakresie, gdyby była za duża to falowały by obroty a jak za mała to wcale by nie pracował
to co zmieniłeś to odczyt dawki z pozycji nastawnika a w rzeczywistości czy masz ustawione na jałowym 2mg/R czy 8mg/R przy danych obrotach to dawka rzeczywista jest taka sama czyli ok 4mg/R a ile dokładnie to zależy od kondycji silnika, temperatury, lepkości oleju itp. i musiałbyś wykręcić wtryskiwacz żeby sobie zmierzyć, gdybyś zmienił dawkę rzeczywistą o 2mg/R to obroty by Ci się zmieniły o kilkaset, możliwe że nawet o 500myster pisze:Ja u siebie jak zwiekszalem dawke z 5mg na 3mg to silnik zaczol pracowac bardziej miekko i milej<ale rowniez to moze byc odczucieUKI_XX pisze:kąt w audi 80 dla 1Z powinien wynosić ok 65, chociaż jak ustawi między 50 a 65 to też będzie dobrze, dawka nie ma żadnego wpływu na pacę silnika na biegu jałowym o ile mieści się w zakresie, gdyby była za duża to falowały by obroty a jak za mała to wcale by nie pracował
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
twarda praca
rozrzad na wale byl minimalnie przesuniety.drugi mechanik mi to powiedzial ze przesunol tylko kawalek,ale jak te przeciecie musi byc wzgledem glowicy to mi nie powiedzial-jakie dokladnie ustawienie.Kto wie?Wane e chodzi dobrze