Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8s PM automat] ogorme spalanie pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[80 B3 1,8s PM automat] ogorme spalanie pomocy

Post autor: delik » 12 gru 2009, 09:34

witam

Autko pewien czas stało w garażu, wczoraj zalałem jej gazu do pełna na BP i po przejechaniu 50km okazało sie ze mam już tylko polowe zbiornika.Autkiem jeżdżę spokojnie automat nie przeciąga biegów.Na benzynę silnik również ma wielki apetyt.Mam instalke I generacji była ustawiana na analizatorze spalin według norm jakie powinny być. Silnik jest dogrzany termostat działa poprawnie silnik trzyma stałą temperaturę.
Wymieniałem w nim świece, kable, palec, kopułkę, filterek gazu, filtr powietrza,
to chyba wszystko bo było tego sporo i może czegoś zapomniałem ;)
Sprawdzany również był mikser i ma odpowiednia średnice(32mm)
Bylem na stacji diagnostycznej sprawdzić opór na kolach i wszystko jest ok.Jak to jest możliwe żeby silnik tyle spalał gazu przecież on nawet nie pali tylko sie tam musi lać...
Po wymianie rozrządu autko zaczęło szwankować tzn wszystkie problemy zaczęły sie pojawiać czy to możliwe ze aparat zapłonowy jest źle ustawiony ze on tyle pali a może przestawiony rozrząd choćby o jeden ząbek??(silnik trzyma obroty tylko tak jakby trochę nim trzęsie cały czas, tego efektu u mojego taty w audi ,ani u siorki nie ma).Silnik wkręca sie na obroty lecz jest trochę słabszy nawet audi mojego taty b3 1,6 lepiej sie zbiera.

jeśli macie może jakieś pomysły co jest grane to piszcie pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 12:41 przez delik, łącznie zmieniany 1 raz.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 12 gru 2009, 12:10

sprawdz sade lambda, jakjest spalona to autko duzo pali, ja mialem golfa2 1.3 i spalona sonde 15l na100/km

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 12 gru 2009, 14:57

a czy sonda ma coś do spalania jak chodzi o gaz jeśli mam instalacje 1 generacji? bo na benzynke zgodzę sie ze sonda najprawdopodobniej mi padla

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 12 gru 2009, 17:47

Do pierwszej generacji sonda raczej wątpię lecz mogę się mylić sprawdź. Szukaj dziury w dolocie pod filtrem itd. Zrób adaptacje na pb. Sprawdź czujnik temperatury niebieski jaką ma rezystancje przy 90C powinien mieć 200 - 300 om a przy 20C 2000 - 3000 omów. Zrób to później będziemy myśleć dalej ;-)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 12 gru 2009, 17:57

gg
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, 14:48 przez delik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 12 gru 2009, 19:45

jakiej firmy? nowe nie koniecznie musi być dobre :) Sprawdzić nie zaszkodzi ;-) i reszte co napisane wyżej.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 13 gru 2009, 07:00

czy jesli niebieski czujnik jest zrąbany to autko tak jakby cały czas chodzi na ssaniu? czy tak jest jak mi się wydaje? a jakiś zamiennik kupiłem wiec może coś z nim nie tak muszę jednak spr

[ Dodano: 2009-12-13, 08:52 ]
ogólnie autko jest słabe muszę mu obroty wkręcić na 2 tys żeby wogole ruszył i dlatego moze tak wysokie spalanie tez ma czy słaba moc silnika może być spowodowana źle ustawionym zapłonem?

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 13 gru 2009, 13:59

Dużo może być powodów ;-) Sprawdź miernikiem jaką ma rezystancje ;-) A zapłon oczywiście że może być powodem ale nie musi.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 13 gru 2009, 14:12

szwagier jutro przyjedzie do mnie to zmierzy mi wszystko co i jak sondę przy okazji zobaczy czy działa w końcu po coś elektryka się (będzie miało w rodzinie ;) )

[ Dodano: 2009-12-14, 11:26 ]
dzisiaj został sprawdzony przez mechanika rozrząd i zapłon wszystko ok. Przemyślałem sobie to wszystko i wydaje mi się ze po prostu moje autko chodzi na za wysokich obrotach jak chodzi o jazdę by mieć 80km\h na liczniku obroty muszę mieć w wysokości 3tys i pewnie to jest problemem(tylko 3 biegowa skrzynia automatyczna) każde auto gdy ma takie obroty jazdy pali dużo więcej....

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 14 gru 2009, 18:33

Na ciepłym silniku (około 90 C) powinieneś mieć dość niskie obroty nie przekraczające 1000obr/min. na słuch nawet to słychać. Nie napisałeś czy zrobiłeś adaptacje na pb.
czy jesli niebieski czujnik jest zrąbany to autko tak jakby cały czas chodzi na ssaniu? czy tak jest jak mi się wydaje? a jakiś zamiennik kupiłem wiec może coś z nim nie tak muszę jednak spr

Jak najbardziej odpowiada on za ssanie i obroty. Jak kupować czujniki to tylko dobrych firm :!:

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 14 gru 2009, 19:00

na rozgrzanym silniku obroty równo trzymaj 950 ;) wiec jest ok ,a adaptacje robilem

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 19 gru 2009, 19:25

Kolego napisz czy poradziłeś sobie zew spalaniem bo ja mam co prawda manual ale pali mi około 20/100. też już chyba wszystko wymieniłem a tych niebieskich czujników to chyba z 5.

P.S. jeśli przyspiesze zapłon to spalanie powinno się zmniejszyć?

[ Dodano: 2009-12-19, 19:55 ]
Aha koledzy czy ktoś może przypomnieć w którą stronę obraca się paleć w kopułce bo nie chciałbym nie w tę stronę kręcić przyspieszając zapłon

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 19 gru 2009, 20:49

nie poradziłem sobie z tym moim spalaniem, nie mam już sil do tego wszystko praktycznie powymieniane o by mogło zwiększać spalanie a gazu nadal pali 20 litrow a jeżdżę bardzo spokojnie

Kepons
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 gru 2008, 14:50

Post autor: Kepons » 19 gru 2009, 23:52

Kolego sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonu. Ja miałem rozrząd przestawiony o jeden ząbek i to wlasnie bylo przyczyną dużego spalania. Dodam, że wymieniony został reduktor, filtry, sonda i wlasnie okazało się że rozrząd ktos zle zlozył

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 20 gru 2009, 10:23

rozrząd sprawdzany byl już;) a zapłon ustawiony.... nie mam już do tego sil.Autko chodzi idealnie tylko to spalanie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl