[80 B4 1.9 TDI]Czy przy wymianie rozrzadu moze wyciec olej?
[80 B4 1.9 TDI]Czy przy wymianie rozrzadu moze wyciec olej?
Witam
Po kupnie samochodu wzialem sie za wymine rozrzadu, oczywiscie nie sam tylko na warsztacie. Rozrzad wymieniony jednak po kilku dniach zobaczylem ze mam malo oleju w silniku. Z racji tego ze nie wiedzialem jaki mam olej w silniku a trzeba bylo dolac zdecydowalem sie na wymiane. Wjechalem na kanaj zdjalem oslone silnika i zobaczylem caly spod silnika i skrzynie zalana olejem. Przestraszylem sie ze silnik moze gdzies przeciekac stad ten nagly niski stan oleju w silniku. Wymienilem olej na mobil 1 10w40 i dziennie ogladalem czy ubywa oleju. Po 1,5 tygodnia czasu i przejechaniu 500 km nie ubylo w ogole oleju i teraz pytanie
Czy przy wymianie rozrzady moglo mechanikowi gdzies pryskac olejem - stad ten zalany silnik i skrzynia???
Po kupnie samochodu wzialem sie za wymine rozrzadu, oczywiscie nie sam tylko na warsztacie. Rozrzad wymieniony jednak po kilku dniach zobaczylem ze mam malo oleju w silniku. Z racji tego ze nie wiedzialem jaki mam olej w silniku a trzeba bylo dolac zdecydowalem sie na wymiane. Wjechalem na kanaj zdjalem oslone silnika i zobaczylem caly spod silnika i skrzynie zalana olejem. Przestraszylem sie ze silnik moze gdzies przeciekac stad ten nagly niski stan oleju w silniku. Wymienilem olej na mobil 1 10w40 i dziennie ogladalem czy ubywa oleju. Po 1,5 tygodnia czasu i przejechaniu 500 km nie ubylo w ogole oleju i teraz pytanie
Czy przy wymianie rozrzady moglo mechanikowi gdzies pryskac olejem - stad ten zalany silnik i skrzynia???
koszta małe ale pracy sporo np simering 1.6td wału korbowego 20 pln umyj silnik i sprawdz dokładnie skąd leci mogła być stara uszczelka np głowicy źle dociągniętaa lub przegrzana i podciekała zdarza się lub przez półosie to tylko gdybanie jeśli skrzynia na wałku napędowym to demontaż itd.
[ Dodano: 2007-05-24, 21:14 ]
jeśli wałek to ślizgało by się sprzęgło
[ Dodano: 2007-05-24, 21:14 ]
jeśli wałek to ślizgało by się sprzęgło
A sa jakie objawy tego? Bo drazek od zmiany biegow w pozycji luz dosyc mocno "lata" wychyla sie na boki. Jezeli chodzi o komplet sprzegla to tez chyba jedt do wymiany bo jak nacisne sprzeglo to slychac takie cykanie i jest to tylko przy wcisnietym sprzegle.
A moze byc tak ze po wymianie oleju ten wyciek ustal? Z tego co czytalem na forum to podobno przy zastosowaiu syntetyka moge byc wycieki a ja teraz wlalem polyntetyk. Nie wiem jaki olej byl wczesniej moge tylko tak pzypuszcac ze to syntetyk
A moze byc tak ze po wymianie oleju ten wyciek ustal? Z tego co czytalem na forum to podobno przy zastosowaiu syntetyka moge byc wycieki a ja teraz wlalem polyntetyk. Nie wiem jaki olej byl wczesniej moge tylko tak pzypuszcac ze to syntetyk
Najlepiej jest to sprawdzić poruszając tym cięgnem od dołu czy nie ma luzu podłużnego lub wzdłużnego przy unieruchomionym lewarku lub odwrotnie.
Jeśli jest to spróbować dokręcić jesli się da. Jeżeli nie to wymiana bo elementy łączące mogą być zbyt zużyte.
Żeby ocenić gdzie jest wyciek to zrób tak jak napisałem wyżej.
Przy wymianie kompletu sprzęgła wymień uszczelniacz na wale mimo tego jak będzie dobry, oraz uszcelniacz wałka sprzęgla.
Wymiennik ciepła pod filtrem oleju sprawdz tam też w tych typach często cieknie.
Olej półsynt. niewiele gęsciejszy od synt. może mniej cieknąc.
[ Dodano: 2007-05-25, 12:03 ]
Poprawie się chodzi mi oczywiście o luż podłużny i poprzeczny...
Jeśli jest to spróbować dokręcić jesli się da. Jeżeli nie to wymiana bo elementy łączące mogą być zbyt zużyte.
Żeby ocenić gdzie jest wyciek to zrób tak jak napisałem wyżej.
Przy wymianie kompletu sprzęgła wymień uszczelniacz na wale mimo tego jak będzie dobry, oraz uszcelniacz wałka sprzęgla.
Wymiennik ciepła pod filtrem oleju sprawdz tam też w tych typach często cieknie.
Olej półsynt. niewiele gęsciejszy od synt. może mniej cieknąc.
[ Dodano: 2007-05-25, 12:03 ]
Poprawie się chodzi mi oczywiście o luż podłużny i poprzeczny...