Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI]Czy przy wymianie rozrzadu moze wyciec olej?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

[80 B4 1.9 TDI]Czy przy wymianie rozrzadu moze wyciec olej?

Post autor: MAKLER » 24 maja 2007, 08:15

Witam

Po kupnie samochodu wzialem sie za wymine rozrzadu, oczywiscie nie sam tylko na warsztacie. Rozrzad wymieniony jednak po kilku dniach zobaczylem ze mam malo oleju w silniku. Z racji tego ze nie wiedzialem jaki mam olej w silniku a trzeba bylo dolac zdecydowalem sie na wymiane. Wjechalem na kanaj zdjalem oslone silnika i zobaczylem caly spod silnika i skrzynie zalana olejem. Przestraszylem sie ze silnik moze gdzies przeciekac stad ten nagly niski stan oleju w silniku. Wymienilem olej na mobil 1 10w40 i dziennie ogladalem czy ubywa oleju. Po 1,5 tygodnia czasu i przejechaniu 500 km nie ubylo w ogole oleju i teraz pytanie

Czy przy wymianie rozrzady moglo mechanikowi gdzies pryskac olejem - stad ten zalany silnik i skrzynia???

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 24 maja 2007, 09:35

Przy wymianie rozrządu nie powinno dość do wycieku oleju.
Ciekło zapewne już wcześnie skoro silnik od dołu był w oleju.
Moja rada najlepiej jest podjechać na jakąś dobrą myjnie odkręcić osłone i doładnie umyć od dołu silnik i skrzynie dobrym płynem.
Pojeżdzić trochu i sprawdzić z kąd cieknie.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 24 maja 2007, 18:57

hmmm, to ciekawe bo w ogole mi nie ucieka olej z silnika. Ogladalem to z kumplem i stwierdzilismy ze to nie olej ze skrzyni bo silnik byl dosyc wysoko mokry. Czy jest mozliwosc wycieku oleju z laczenia miedzy silnikiem a skrzynia?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 24 maja 2007, 19:07

jeśli jest uszkodzony simering tak na łączeniu i półosiach olej będzie

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 24 maja 2007, 20:04

ok to musze to sprawdzic a powiedz mi jeszcze czy duzo roboty jest przy takim simeringu i mniej wiecej jakie koszta?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 24 maja 2007, 21:11

koszta małe ale pracy sporo np simering 1.6td wału korbowego 20 pln umyj silnik i sprawdz dokładnie skąd leci mogła być stara uszczelka np głowicy źle dociągniętaa lub przegrzana i podciekała zdarza się lub przez półosie to tylko gdybanie jeśli skrzynia na wałku napędowym to demontaż itd.

[ Dodano: 2007-05-24, 21:14 ]
jeśli wałek to ślizgało by się sprzęgło

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 25 maja 2007, 08:14

No ze sprzeglem mam problem, czasami biegi wchodza normalnie a czasami nie i musze puscic kilka razy sprzeglo i nacisnac i dopiero bieg wchodzi normalnie

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 25 maja 2007, 09:17

Jeśli nie ubywa Ci oleju to nie jest jeszcze tak żle, ale wyciek gdzieś musił się pojawić wcześniej. Jeżeli chodzi o biegi to najprawdopodobnie kpl. sprzęgła kwalifikuje się do wymiany.
Ale najpierw sprawdz cięgno włączania biegów może gdzieś pojawił się tam luz.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 25 maja 2007, 10:03

A sa jakie objawy tego? Bo drazek od zmiany biegow w pozycji luz dosyc mocno "lata" wychyla sie na boki. Jezeli chodzi o komplet sprzegla to tez chyba jedt do wymiany bo jak nacisne sprzeglo to slychac takie cykanie i jest to tylko przy wcisnietym sprzegle.

A moze byc tak ze po wymianie oleju ten wyciek ustal? Z tego co czytalem na forum to podobno przy zastosowaiu syntetyka moge byc wycieki a ja teraz wlalem polyntetyk. Nie wiem jaki olej byl wczesniej moge tylko tak pzypuszcac ze to syntetyk

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 25 maja 2007, 12:01

Najlepiej jest to sprawdzić poruszając tym cięgnem od dołu czy nie ma luzu podłużnego lub wzdłużnego przy unieruchomionym lewarku lub odwrotnie.
Jeśli jest to spróbować dokręcić jesli się da. Jeżeli nie to wymiana bo elementy łączące mogą być zbyt zużyte.
Żeby ocenić gdzie jest wyciek to zrób tak jak napisałem wyżej.
Przy wymianie kompletu sprzęgła wymień uszczelniacz na wale mimo tego jak będzie dobry, oraz uszcelniacz wałka sprzęgla.
Wymiennik ciepła pod filtrem oleju sprawdz tam też w tych typach często cieknie.
Olej półsynt. niewiele gęsciejszy od synt. może mniej cieknąc.

[ Dodano: 2007-05-25, 12:03 ]
Poprawie się chodzi mi oczywiście o luż podłużny i poprzeczny...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga