Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Słabo się rozgrzewa

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

[B4 1,9TDI 1Z] Słabo się rozgrzewa

Post autor: marko009 » 16 gru 2009, 19:56

Witam.Mam dziwny problem z ogrzewaniem.Jakiś czas temu zauważyłem ,że słabo się rozgrzewa silnik.Jak go odpale i zostawie na postoju to rozgrzewa się bardzo wolno i nie przechodzi przez pierwsze kreski a podczas jazdy temperatura się podnosi i nawet w duży mróz osiąga ponad 80* .Wystarczy jednak zatrzymać się i temperatura spada bardzo mocno.Wcześniej było normalnie a teraz nie wiem co to może być.W kabinie jest tak jak na wskażniku im wyższa temperatura tym cieplejsze powietrze. Czy wiecie o co tu biega?Termostat był już wymieniany kupiony w ASO dziś wymieniłem płyn myśląc ,że może to coś pomoże jednak nadal to samo :-( Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 16 gru 2009, 19:59

a podgrzewacz płynu może masz

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 gru 2009, 20:06

Vision pisze:a podgrzewacz płynu może masz
tak mam i jak go dotykam to jest gorący więc myślę ,że działa

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 16 gru 2009, 20:16

marko009 pisze:tak mam i jak go dotykam to jest gorący więc myślę ,że działa
lepiej sprawdź czy świece gadają i prąd dochodzi , od głowicy nagrzewać się może

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 gru 2009, 20:28

Vision pisze:od głowicy nagrzewać się może
Myślę ,że raczej nie bo zaraz po odpaleniu jak sprawdzałem i przewody były delikatnie ciepłe ( 10-20*) to tym metalowym ze świecami sie opażyłem a do głowicy było daleko

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 16 gru 2009, 20:55

nie wiem morze czas grzania , termostat , mam ten sam zgryz tylko nie mam podgrzewacza - 6 spokojna jazda 9km = temp ok 70 lekko cisnąć może z 80 złapie a 90 to ok 20km a może i więcej :-/ a termostat tyż nowy mam na 87

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 16 gru 2009, 21:22

No to u mnie grzeje się podobnie ale było lepiej wcześniej a napewno na postoju się rozgrzewał do 90* i modłem dmuchawe na 4 zostawić a teraz na 1 wystudzi :-(

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 16 gru 2009, 23:39

A moze winna jest pompa wody/lużny pasek? Moze wyrobila sie na ośce i juz nie pompuje dobrze wody.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 17 gru 2009, 08:31

pompa to chyba raczej nie.....gdyby słabo pompowała to by się silnik przegrzewał.....czyż nie tak?

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 17 gru 2009, 09:43

januszbin pisze:pompa to chyba raczej nie.....gdyby słabo pompowała to by się silnik przegrzewał.....czyż nie tak?
nie tak....
może to być pompa, pasek, przytkana nagrzewnica.... na wolnych obrotach ciecz słabo krąży, trochę depniesz gazu to się przepcha i jest cieplej....

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 17 gru 2009, 10:03

denis44 pisze:
januszbin pisze:pompa to chyba raczej nie.....gdyby słabo pompowała to by się silnik przegrzewał.....czyż nie tak?
nie tak....
może to być pompa, pasek, przytkana nagrzewnica.... na wolnych obrotach ciecz słabo krąży, trochę depniesz gazu to się przepcha i jest cieplej....
bez urazy kolego!ale pisząc to zaprzeczasz sam sobie....kiedy nie ma dobrego obiegu to płyn wolniej krąży i szybciej nagrzewa się od pracującego silnika.
Jeżeli jest tak jak mówisz ,że coś przytyka nagrzewnicę to pełni rolę termostatu czyli spowalnia krążenie i temperatura powinna wzrastać w układzie a nie spadać...
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 10:20 przez januszbin, łącznie zmieniany 1 raz.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 17 gru 2009, 10:20

nie masz racji.... czujnik który mierzy temperaturę widoczną na desce jest przed blokiem silnika, przy zatkanej nagrzewnicy woda zanim do niego dotrze się ostudzi w przewodach i nagrzewnicy... czyli zaraz za blokiem jest bardzo ciepła, ale zanim do niego dotrze znowu już sporo zimniejsza....
Nie ma w tym jak na moje oko żadnego zaprzeczenia i sam sprawdzałem to w praktyce.... Przy starej, zapchanej nagrzewnicy silnik się słabo nagrzewał (mówię o temperaturze na desce a nie rzeczywistej temperaturze silnika której nie znasz) a z nawiewu leciało zimne powietrze. Wymiana nagrzewnicy i problem znikł....

Oczywiście zakładam że termostat jest dobry....

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 17 gru 2009, 10:25

a co w przypadku zapowietrzonego układu?powietrze w przewodach zachowuje się jak korek i blokuje normalne krążenie cieczy..może coś takiego być ?

[ Dodano: 2009-12-17, 10:28 ]
termostaty też lubią się zacinać,może ten tez nie pracuje normalnie i stąd te skoki temperatury?

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 17 gru 2009, 10:32

Tak. Jak układ jest zapowietrzony to często silnik jest już bardzo gorący, a wskaźnik pokazuje poniżej 50 stopni bo ciecz stoi.
Zresztą samo odpowietrzenie z moich doświadczeń jest sporo trudniejsze niż np. w benzynie 1.8. U mnie dopiero jak poggazuje to się ten układ odpowietrza, na jałowym nie ma szans.

No termostat to najczęstsza przyczyna problemów z układem chłodzenia:)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 17 gru 2009, 10:38

reasumując ..kolega marko009,powinien sprawdzić czy układ chłodzenie w jego aucie nie jest zapowietrzony bo objawy ,które opisał na to wskazują...tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl