[B4 1,9TDI 1Z] Słabo się rozgrzewa
[B4 1,9TDI 1Z] Słabo się rozgrzewa
Witam.Mam dziwny problem z ogrzewaniem.Jakiś czas temu zauważyłem ,że słabo się rozgrzewa silnik.Jak go odpale i zostawie na postoju to rozgrzewa się bardzo wolno i nie przechodzi przez pierwsze kreski a podczas jazdy temperatura się podnosi i nawet w duży mróz osiąga ponad 80* .Wystarczy jednak zatrzymać się i temperatura spada bardzo mocno.Wcześniej było normalnie a teraz nie wiem co to może być.W kabinie jest tak jak na wskażniku im wyższa temperatura tym cieplejsze powietrze. Czy wiecie o co tu biega?Termostat był już wymieniany kupiony w ASO dziś wymieniłem płyn myśląc ,że może to coś pomoże jednak nadal to samo Macie jakieś pomysły?
bez urazy kolego!ale pisząc to zaprzeczasz sam sobie....kiedy nie ma dobrego obiegu to płyn wolniej krąży i szybciej nagrzewa się od pracującego silnika.denis44 pisze:nie tak....januszbin pisze:pompa to chyba raczej nie.....gdyby słabo pompowała to by się silnik przegrzewał.....czyż nie tak?
może to być pompa, pasek, przytkana nagrzewnica.... na wolnych obrotach ciecz słabo krąży, trochę depniesz gazu to się przepcha i jest cieplej....
Jeżeli jest tak jak mówisz ,że coś przytyka nagrzewnicę to pełni rolę termostatu czyli spowalnia krążenie i temperatura powinna wzrastać w układzie a nie spadać...
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 10:20 przez januszbin, łącznie zmieniany 1 raz.
nie masz racji.... czujnik który mierzy temperaturę widoczną na desce jest przed blokiem silnika, przy zatkanej nagrzewnicy woda zanim do niego dotrze się ostudzi w przewodach i nagrzewnicy... czyli zaraz za blokiem jest bardzo ciepła, ale zanim do niego dotrze znowu już sporo zimniejsza....
Nie ma w tym jak na moje oko żadnego zaprzeczenia i sam sprawdzałem to w praktyce.... Przy starej, zapchanej nagrzewnicy silnik się słabo nagrzewał (mówię o temperaturze na desce a nie rzeczywistej temperaturze silnika której nie znasz) a z nawiewu leciało zimne powietrze. Wymiana nagrzewnicy i problem znikł....
Oczywiście zakładam że termostat jest dobry....
Nie ma w tym jak na moje oko żadnego zaprzeczenia i sam sprawdzałem to w praktyce.... Przy starej, zapchanej nagrzewnicy silnik się słabo nagrzewał (mówię o temperaturze na desce a nie rzeczywistej temperaturze silnika której nie znasz) a z nawiewu leciało zimne powietrze. Wymiana nagrzewnicy i problem znikł....
Oczywiście zakładam że termostat jest dobry....
Tak. Jak układ jest zapowietrzony to często silnik jest już bardzo gorący, a wskaźnik pokazuje poniżej 50 stopni bo ciecz stoi.
Zresztą samo odpowietrzenie z moich doświadczeń jest sporo trudniejsze niż np. w benzynie 1.8. U mnie dopiero jak poggazuje to się ten układ odpowietrza, na jałowym nie ma szans.
No termostat to najczęstsza przyczyna problemów z układem chłodzenia:)
Zresztą samo odpowietrzenie z moich doświadczeń jest sporo trudniejsze niż np. w benzynie 1.8. U mnie dopiero jak poggazuje to się ten układ odpowietrza, na jałowym nie ma szans.
No termostat to najczęstsza przyczyna problemów z układem chłodzenia:)