Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury

Damianocw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:30
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Damianocw » 22 sty 2007, 22:16

http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=10
Tam pod nagłówkiem "Dodatkowe sygnały wyjściowe" znajdziesz małą wzmiankę na temat tych świec. Przyznaję że nie wszystkie samochody je mają a tam to zostanie wytłumaczone dlaczego tylko niektóre są w to wyposażone! ;-)

[ Dodano: 2007-01-22, 22:19 ]
Będzie to prawie na samym końcu stronki. Powodzenia

oyama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2007, 12:00

Post autor: oyama » 24 sty 2007, 16:08

hmm to w koncu mam uszkodzony termostat czy swiece
czy termostat jest otwarty sorawdzam przez dotyk rur i chlodnicy jesli sa zimne to chyba jasne ze jest zamkniety

Damianocw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:30
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Damianocw » 24 sty 2007, 21:48

Ja obstawiam że to świece ale sprawdz sobie (jeśli je masz). Sam miałem taki sam problem przed 2 tygodniami i wymiana świeć pomogła!!!! Jak sprawdzić czy są dobre podałem Ci wcześniej (+ z akumulatora i czubek ze świecy-jak zaiskrzy to są ok jak nie to wymiana). Jesli masz jakiś problem do daj znać na forum lub na gg.

[ Dodano: 2007-01-24, 22:06 ]
Odwiedz tą stronkę- tam się czegoś dowiesz http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=10.
A możesz również sprawdzić termostat. Włącz silnik i patrz na wyczucie czy wraz ze wzrostem temperatury chłodnica nie robi się cieplejsza. Jeśli tak to termostat przepuszcza (ale nie sądzę jeśli jest nowy to nie powinien).

oyama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2007, 12:00

Post autor: oyama » 26 sty 2007, 15:50

Lampka kontrolna podgrzewania świec żarowych to ona sygnalizuje czy mamy lub nie te swiece ??
Zadaniem lampki jest sygnalizowanie światłem ciągłym włączania podgrzewania świecami żarowymi silnika przed uruchomieniem.


hmm nie mam takiej lampki

[ Dodano: 2007-01-26, 15:52 ]
Dodatkowe ogrzewanie płynu chłodzącego – Z powodu wysokiej sprawności silnik generuje zbyt małą ilość ciepłych gazów wylotowych, by osiągnąć wymaganą moc cieplną. W zależności od kraju pochodzenia/przeznaczenia montowane są dodatkowe ogrzewania, które grzeją płyn chłodzący.

moje auto jest z Niemiec to niby powinno miec

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 18 gru 2009, 04:28

Ja mam identyczny problem. Wymieniony termostat i cieniutko się bestia nagrzewa. Przy -10 po 10km 60 stopni i tak się już zostało do 20go kilometra :-/ Węże: górny jest nieco cieplejszy na górze ale zupełnie zimny na dole, dolny jest zimny cały. Nie mam zamiaru tak jeździć bo po pracy silnika widzę że mu to nie pasuje. Czyżby termostat był do pupy? Wahler? Co do świec również nie wiem czy je posiadam-sprawdzę to.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 18 gru 2009, 07:59

jak termostat to w ASO, wahlery też bywają padnięte:>

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 18 gru 2009, 11:22

Wpadłem na taki pomysł że zasłonię chłodnicę jeśli będzie szybciej łapał temperaturę to znakiem tego termostat padnięty.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2009, 11:31

jeanmar pisze:Węże: górny jest nieco cieplejszy na górze ale zupełnie zimny na dole, dolny jest zimny cały
jakbyś miał padnięty(zbyt wczesne otwieranie) to dolny na pewno nie byłby zimny tylko ciepły.Dolny nigdy nie będzie ciepły przed otwarciem termostatu czyli ok 87stopni,chyba że jest padnięty i otwiera się wcześniej .Odpuść sobie wymianę bo szkoda roboty skoro jest tak jak piszesz.Pozaślepiane EGR-y też niestety nie pomogą nam szybciej zagrzać auta .Ja na lato odpinam wtyczkę od elektrozaworu EGR ale w zimie ,mimo zasyfiania dolotu podpinam bo po obserwacji stwierdziłem że szybciej się nagrzewa

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 18 gru 2009, 14:44

Egr mam zaślepiony, czyli mam rozumieć że na zimę lepiej go będzie odblokować?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2009, 16:09

jeanmar pisze:Egr mam zaślepiony, czyli mam rozumieć że na zimę lepiej go będzie odblokować?
zrobisz jak zechcesz ,EGR jest otwarty w większości na biegu jałowym więc w czasie normalnej jazdy zbytnio nie pomoże w rozgrzaniu silnika ,ale zawsze coś ...

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 18 gru 2009, 20:04

MUNIOR pisze:Ja na lato odpinam wtyczkę od elektrozaworu EGR
Pierwsze słyszę o czymś takim Egr nie posiada żadnej wtyczki i nie jest elektrozaworem chyba miałeś na myśli N75.
A co do zaślepienia Egr-a w zimie rzeczywiscie motor wolniej łapie temperature, ale niech się inni koledzy wypowiedzą w tym temacie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2009, 21:45

Spietyq pisze:Pierwsze słyszę o czymś takim Egr nie posiada żadnej wtyczki
Widzę że z wiedzą kiepsko.A gdzie ja piszę że EGR posiada jakąś wtyczkę?Piszę wyrażnie :odpinam wtyczkę od elektrozaworu EGR a kto zna budowę to wie że EGR- em steruje elektrozawór n18 który jak kazdy elektrozawór posiada wtyczkę.Czytaj uważnie zanim kogoś skrytykujesz...

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 18 gru 2009, 22:13

Daleki jestem żeby kogo kolwiek krytykować, nikt nie jest alfą i omegą, moja uwaga miała tylko i wyłącznie cel informacyjny. Ja poprostu napisał bym, że odpinam wtyczkę od N18 który steruje Egr-em. Wydaje Mi się, że tak przedstawiona informacja na ten temat nie wprowadzała by w błąd innych kolegów którzy wogóle nie maja pojęcia w tej kwestii. Jeżeli odniosłeś takie wrażenie, że mógbyś poczuć się skrytykowany to z góry oczywiście przepraszam.

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 18 gru 2009, 22:49

No cóż wychodzi na to że jutro mój EGR znów poczuje się potrzebny. A co do świec podgrzewających to niestety moja niunia ich nie dostała od inżynierów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 gru 2009, 00:07

Spietyq pisze:moja uwaga miała tylko i wyłącznie cel informacyjny. Ja poprostu napisał bym, że odpinam wtyczkę od N18 który steruje Egr-em.
ok nie ma sprawy ,czasami upraszczam ale faktycznie jak ktoś nie bardzo się orientuje to moje uproszczenie może go wprowadzić w błąd .Postaram się za radą kolegi nie stosować uproszczeń tylko nazywać żeczy po imieniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl