[B4 1,9TDI 1Z] Słabo się rozgrzewa
o ile nie ma wycieków i nic ostatnio nie grzebał to układ się sam nie zapowietrzył....
Sprawdziłbym termostat, jeżeli jest ok to problemem może być kiepski obieg wody. Tak jak pisałem na jałowych obrotach raz że diesel się slabo grzeje, dodać do tego mały przepływ i płyn dochodzi do nagrzewnicy/czujnika zimny.
W benzynie miałem przytkaną nagrzewnice i tego typu objaw, a teraz w dieslu pompa już nieco ciężko chodziła przez co pewnie ślizgała się na pasku i też na jałowych w środku było zimno...
Układ w zasadzie odpowietrzy się sam z czasem, więc jeżeli nie cieknie to wykluczyłbym ten problem.
Sprawdziłbym termostat, jeżeli jest ok to problemem może być kiepski obieg wody. Tak jak pisałem na jałowych obrotach raz że diesel się slabo grzeje, dodać do tego mały przepływ i płyn dochodzi do nagrzewnicy/czujnika zimny.
W benzynie miałem przytkaną nagrzewnice i tego typu objaw, a teraz w dieslu pompa już nieco ciężko chodziła przez co pewnie ślizgała się na pasku i też na jałowych w środku było zimno...
Układ w zasadzie odpowietrzy się sam z czasem, więc jeżeli nie cieknie to wykluczyłbym ten problem.
Ja tez mam podobny problem jak MARKO009 i tez mi pomysłow juz brakuje na ten temat.
U mnie jest tak że podgrzewacz działa bo jak zaraz zapale i włącze nadmuch na 1 to zaraz leci lekkie ciepełko a zaglądajć pod maske podgrzewacz robi sie momentalnie gorący az dotknąc cięzko.
Po drugie mam wymieniony termostat WAHLER zalany nowy płyn i dobrze odpowietrzony.
Ale również mam wolną Odme oraz Zaślepiony EGR.
Auto jesli nie przekracza 2000obr/min i jeżdzi sie tylko do tych obrotów to nie masz szans nagrzania auta powyżej 60-70C jeśli poruszam sie między 2000-3000 to temperatura dojdzie to tych 87C i sie utrzymuje a kabinie grzeje jak szalone czasami nadmuch 1 to zadużo.Ale jak włacze 5 bieg i bede trzymał 1600-1800 to temperatuta spadnie do 80C.
Pytanie jest takie dlaczego tak trudno sie nagrzewa?i tak długo to trwa?
Czyżby odma i EGR jest tego przyczyną?
U mnie jest tak że podgrzewacz działa bo jak zaraz zapale i włącze nadmuch na 1 to zaraz leci lekkie ciepełko a zaglądajć pod maske podgrzewacz robi sie momentalnie gorący az dotknąc cięzko.
Po drugie mam wymieniony termostat WAHLER zalany nowy płyn i dobrze odpowietrzony.
Ale również mam wolną Odme oraz Zaślepiony EGR.
Auto jesli nie przekracza 2000obr/min i jeżdzi sie tylko do tych obrotów to nie masz szans nagrzania auta powyżej 60-70C jeśli poruszam sie między 2000-3000 to temperatura dojdzie to tych 87C i sie utrzymuje a kabinie grzeje jak szalone czasami nadmuch 1 to zadużo.Ale jak włacze 5 bieg i bede trzymał 1600-1800 to temperatuta spadnie do 80C.
Pytanie jest takie dlaczego tak trudno sie nagrzewa?i tak długo to trwa?
Czyżby odma i EGR jest tego przyczyną?
Jak masz zaślepiony EGR to na wolnych obrotach nie ma wracania gorących spalin do dolotu, więc dłużej się rozgrzewa niż ten z EGR.Tommek261 pisze:Ale również mam wolną Odme oraz Zaślepiony EGR.
Auto jesli nie przekracza 2000obr/min i jeżdzi sie tylko do tych obrotów to nie masz szans nagrzania auta powyżej 60-70
Policz ile Ci przepala paliwa przy 1600 i 3000 obrotów. Oblicz wartość energii jaką można uzyskać z tego paliwa i odpowiedz sobie na pytanie.Tommek261 pisze:jeśli poruszam sie między 2000-3000 to temperatura dojdzie to tych 87C i sie utrzymuje a kabinie grzeje jak szalone czasami nadmuch 1 to zadużo.Ale jak włacze 5 bieg i bede trzymał 1600-1800 to temperatuta spadnie do 80C.
Ponad to dochodzą indywidualne rzeczy typu zabita chłodnica, węże uszczelki a nawet korek na zbiorniczku wyrównawczym. Diesle wydzielają mało ciepła, które jest uważane za produkt uboczny spalania.
Moim zdaniem z Twoim saochodem jest wszystko w porządku.
panowie tu nie ma cudów, albo termostat ( to że wsadzony jest nowy WAHLERA nic nie gwarantuje o czym sam się przekonałem) albo zapowietrzony, albo słaby obieg wody (pompa lub coś przytkane).
No i nie oczekujmy że diesel przy temperaturze otoczenia -10, 1600 obrotach, na piątce będzie się rozgrzewał do czerwoności:) Panowie to nie jest benzyna:)
No i nie oczekujmy że diesel przy temperaturze otoczenia -10, 1600 obrotach, na piątce będzie się rozgrzewał do czerwoności:) Panowie to nie jest benzyna:)
łał :shock: ale dyskusja <ok>
Więc tak :Ten dziwny objaw zauważyłem zaraz po wymianie termostatu z ASO
I to czy napewno jest dobry nie wiem jednak jadąc po trasie w -10*C wskażnik pokazuje ok 85* i tak się trzyma nawet z dmuchawą na 3
W układzie grzebałem bo wczoraj wymieniłem płyn myślac ,że to pomoże.Nie pomogło!
Dziś jechałem i po 14km było coś około 50* (trochę mało) Na postoju odkręciłem odpowietrznik przy nagrzewnicy i leciał płyn więc chyba odpowietrzone.Płynu nie ubywało jak do tej pory.
Ja myślę ,że to moze być coś z pompa i na wolnych słabo daje.Tylko ,że wtedy jak bym przytrzymał na wysokich obrotach dłużej to powinno zaraz zrobic się cieplej a tak nie jest
Zatkana nagrzewnica-ale czy przy 85* na blacie dawała by gorące? A leci dorące już przy ok 70*
Sam już nie wiem <osohozi>
Diesel nie grzeje tak jak benzyna może i tak tylko każdy na wolnych obrotach na postoju powinien osiągnąć temperature otwarcia termostatu a teraz nie mam na to szans.
W zeszłym roku walczyłem z zaparowanymi szybami i pamietam ,że zostawiałem auto na chodzie ,dmuchawa 3bieg, uchylone lekko szyby i tak sobie pyrkało a temperatura była prawie 90* na dworze -5*
Jutro jadę na wymiane rozrządu więc pewnie jeszcze raz wymienie termostat i może pompe.
Więc tak :Ten dziwny objaw zauważyłem zaraz po wymianie termostatu z ASO
I to czy napewno jest dobry nie wiem jednak jadąc po trasie w -10*C wskażnik pokazuje ok 85* i tak się trzyma nawet z dmuchawą na 3
W układzie grzebałem bo wczoraj wymieniłem płyn myślac ,że to pomoże.Nie pomogło!
Dziś jechałem i po 14km było coś około 50* (trochę mało) Na postoju odkręciłem odpowietrznik przy nagrzewnicy i leciał płyn więc chyba odpowietrzone.Płynu nie ubywało jak do tej pory.
Ja myślę ,że to moze być coś z pompa i na wolnych słabo daje.Tylko ,że wtedy jak bym przytrzymał na wysokich obrotach dłużej to powinno zaraz zrobic się cieplej a tak nie jest
Zatkana nagrzewnica-ale czy przy 85* na blacie dawała by gorące? A leci dorące już przy ok 70*
Sam już nie wiem <osohozi>
Diesel nie grzeje tak jak benzyna może i tak tylko każdy na wolnych obrotach na postoju powinien osiągnąć temperature otwarcia termostatu a teraz nie mam na to szans.
W zeszłym roku walczyłem z zaparowanymi szybami i pamietam ,że zostawiałem auto na chodzie ,dmuchawa 3bieg, uchylone lekko szyby i tak sobie pyrkało a temperatura była prawie 90* na dworze -5*
Jutro jadę na wymiane rozrządu więc pewnie jeszcze raz wymienie termostat i może pompe.
a nagrzewnica już wymieniania czy ori?
Jak w benzyniaku miałem zapchaną to w trasie było ciepło ale na postoju marzłem:) Wiesz jednak jak jedziesz i zamiast 800-900 obrotów masz min 1800 to obieg jest pewnie sporo większy...
No a przy wymianie rozrządu to pompę profilaktycznie możesz wymienić, przynajmniej jedną przyczynę odrzucisz:)
Jak w benzyniaku miałem zapchaną to w trasie było ciepło ale na postoju marzłem:) Wiesz jednak jak jedziesz i zamiast 800-900 obrotów masz min 1800 to obieg jest pewnie sporo większy...
No a przy wymianie rozrządu to pompę profilaktycznie możesz wymienić, przynajmniej jedną przyczynę odrzucisz:)
Witam. sam już nie wiem co mam robić!!! ogrzewanie w audi 80 1.9 tdi to masakra.
- Termostat wymieniony na pewno sprawny,
- płyn zmieniony,
- układ odpowietrzałem przez tą śrubkę przy nagrzewnicy,
- dziś wymieniłem filtr kabinowy i jest jeszcze zimniej.
- zasłoniłem chłodnice
dostaje szału z braku przyczyny, auto łapie tem. ponad 80 stopni po 10-12 km. i jest zimno ok. ale żeby po 25 km też leciało letnie powietrze to już przesada. Z dyskusji wnioskuje że może wina leży po stronie nagrzewnicy, może przyczyna leży gdzie indziej.
Ile taki koszt wymiany nagrzewnicy ???
- Termostat wymieniony na pewno sprawny,
- płyn zmieniony,
- układ odpowietrzałem przez tą śrubkę przy nagrzewnicy,
- dziś wymieniłem filtr kabinowy i jest jeszcze zimniej.
- zasłoniłem chłodnice
dostaje szału z braku przyczyny, auto łapie tem. ponad 80 stopni po 10-12 km. i jest zimno ok. ale żeby po 25 km też leciało letnie powietrze to już przesada. Z dyskusji wnioskuje że może wina leży po stronie nagrzewnicy, może przyczyna leży gdzie indziej.
Ile taki koszt wymiany nagrzewnicy ???
No i dzis naszyna była u lekarza na rozrządku Miał zajżeć do układu chłodzenia i wymienić co trzeba.Opowiedziałem mu całą historyjke i powiedział ,że odpuścił by wymiane pompy bo to raczej nie to .Po całej robocie powiedział ,że nie wymienił pompy bo nie miał dziś czasu i mam przyjechać jeszcze raz bo ta pompa faktycznie może troszkę jest dziwna to znaczy jak nią obracał to tak jakoś lekko i nie było czuć oporu płynu Tak więc muszę jeszcze się męczyć :cry:
Mam do Was pytanie czy w Waszych autkach na wolnych obrotach jak byście odkręcili odpowietrznik to będzie leciał płyn?
Mam do Was pytanie czy w Waszych autkach na wolnych obrotach jak byście odkręcili odpowietrznik to będzie leciał płyn?
Mam ten sam problem z temperaturą cieczy wskazówka dziś po przejechaniu 30km leciutko tylko drgnęła ok 20km dopiero mi grzanie co kol wiek łapało. zastanawiam się czy przypadkiem przy ostatniej wymianie termostatu włożył uszczelkę pod termostat :?: mogło by być powodem tego że się słabo grzeje.
Pompa wody jest sprawna
pozdrawiam
Pompa wody jest sprawna
pozdrawiam
no właśnie chodzi o to ,że pompa jest sucha i pracuje cicho,lekko nic się nie zacina tylko jak nią mechanik obracał to jakoś tak jak by nie czuć było oporu czy szumu płynu w środku.A jak odpale auto i na wolnych obrotach odkręcę odpowietrznik to nic nie leci dopiero jak dodam gazu to tryska płyn.Więc albo słabo pompuje albo jest wciąż zapowietrzone! Dziś jeszcze się tym zajnę,zobaczymy co tam wymodzę :-|Spietyq pisze:Co do pompy to uważam, że należało by zastanawiac się ewentualnie nad wymianą w przypadku np. jak ostro szumi bo może to oznaczać problem z łożyskiem.
Kudik pisze:zastanawiam się czy przypadkiem przy ostatniej wymianie termostatu włożył uszczelkę pod termostat mogło by być powodem tego że się słabo grzeje.
Jeżeli nie masz założonej uszczelki to termostat jest lużny i płyn może przepływać obok więc lipa Zobacz czy dolny wąż do chłodnicy jest ciepły jeśli tak to na bank termostat.