Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3 NG + LPG] Płyn chłodniczy -pytanko o obieg

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

[2,3 NG + LPG] Płyn chłodniczy -pytanko o obieg

Post autor: farow » 17 gru 2009, 14:04

Witam!

Walcze z ogrzewaniem w mojej B4 2,3 NG z LPG :) Wczesniej nie grzało praktycznie wcale,
dzis po przeplukaniu i odpowietrzeniu nagrzewnicy jest o niebo lepiej, ale jeszcze nie idealnie!
Otóż mam kilka pytań:

1. Cienki wezyk od chlodnicy do zbiorniczka, tzw powrót, nic mi z niego nie leci, obojetnie czy zimny czy cieply, na pewno jest drozny, bo jak w niego dmuchnac to podnosi sie poziom cieczy w zbiorniczku. co moze byc przyczyna?

2. W wezu podajacym plyn do nagrzewnicy mam zamontowane takie dziwne cudo, jakby dodatkowy czujnik temperatury polaczony jakimis przewodami z zaworkami czy czyms w tym stylu z reduktorem i instalacja gazu. Jakie to cudo ma zadanie i jak sprawdzic czy działa wlasciwie?! Przypuszczam ze reduktor nie jest dogrzany bo autko bardzo slabiutkie na gazie i jak sie go mocniej przegazuje to strzela. Nie przeszkadza mi to bo nie jezdze na gazie, ale chcialbym go doprowadzic do stanu perfefcyjnego ;)

3. Czy płyn przez nagrzewnice zaraz po odpaleniu nie przepływa, dopiero po chwili jak sie autko zagrzeje to zaczyna delikatnie przelatywac i leci mocniej gdy sie doda gazu. Tutaj rozumie wsio normalno?!

Dodam ze klapki w nagrzewnicy sa ok, linka otwiera i zamyka, filtr przeciwpyłkowy ok! :)
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 14:09 przez farow, łącznie zmieniany 1 raz.

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 18 gru 2009, 12:30

Witam
1. Tak ma byc, to jest odpowietrzenie chłodnicy
2. to cudo reguluje nagrzewanie reduktora. możesz to wywalic z instalacji, nie jest to konieczne do prawidłowej pracy. Reduktor musisz wyrególowac.
3. po odpaleniu, szcególnie na zimnym silniku płyn płynie przez nagrzewnice pełna parą. to że wolno leci jest spowodowane przez to cudo od gazu, jak dodasz gazu to norna że leci szybciej

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 18 gru 2009, 23:09

Dzięki bardzo za odpowiedz! :)

A jak wywalę to cudo od gazu jak to ładnie nazywasz ;) to w jaki sposób wyregulować ten reduktor? Będzie wtedy w ogóle pracował na gazie czy nie?!

I czy wystarczy wyciągnąć kawałek węża z tym cudem i wsadzić zwykły a to puścić luźno, czy trzeba jeszcze jakoś poodpinać kable z tego czujnika czy coś jeszcze innego żeby wszystko normalnie grało jak należy?! :/

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 21 gru 2009, 13:55

jak to wywalisz to bedzie normalnie pracował na gazie, nic nie musisz regulowac. czujnik lepiej zostaw podpięty bo może dostarczac jakieś info do sterowania gazem. usuń te zaworki a ciepło zagości w twoim autku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl