Witam!
Walcze z ogrzewaniem w mojej B4 2,3 NG z LPG Wczesniej nie grzało praktycznie wcale,
dzis po przeplukaniu i odpowietrzeniu nagrzewnicy jest o niebo lepiej, ale jeszcze nie idealnie!
Otóż mam kilka pytań:
1. Cienki wezyk od chlodnicy do zbiorniczka, tzw powrót, nic mi z niego nie leci, obojetnie czy zimny czy cieply, na pewno jest drozny, bo jak w niego dmuchnac to podnosi sie poziom cieczy w zbiorniczku. co moze byc przyczyna?
2. W wezu podajacym plyn do nagrzewnicy mam zamontowane takie dziwne cudo, jakby dodatkowy czujnik temperatury polaczony jakimis przewodami z zaworkami czy czyms w tym stylu z reduktorem i instalacja gazu. Jakie to cudo ma zadanie i jak sprawdzic czy działa wlasciwie?! Przypuszczam ze reduktor nie jest dogrzany bo autko bardzo slabiutkie na gazie i jak sie go mocniej przegazuje to strzela. Nie przeszkadza mi to bo nie jezdze na gazie, ale chcialbym go doprowadzic do stanu perfefcyjnego
3. Czy płyn przez nagrzewnice zaraz po odpaleniu nie przepływa, dopiero po chwili jak sie autko zagrzeje to zaczyna delikatnie przelatywac i leci mocniej gdy sie doda gazu. Tutaj rozumie wsio normalno?!
Dodam ze klapki w nagrzewnicy sa ok, linka otwiera i zamyka, filtr przeciwpyłkowy ok!
[2,3 NG + LPG] Płyn chłodniczy -pytanko o obieg
[2,3 NG + LPG] Płyn chłodniczy -pytanko o obieg
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 14:09 przez farow, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
1. Tak ma byc, to jest odpowietrzenie chłodnicy
2. to cudo reguluje nagrzewanie reduktora. możesz to wywalic z instalacji, nie jest to konieczne do prawidłowej pracy. Reduktor musisz wyrególowac.
3. po odpaleniu, szcególnie na zimnym silniku płyn płynie przez nagrzewnice pełna parą. to że wolno leci jest spowodowane przez to cudo od gazu, jak dodasz gazu to norna że leci szybciej
1. Tak ma byc, to jest odpowietrzenie chłodnicy
2. to cudo reguluje nagrzewanie reduktora. możesz to wywalic z instalacji, nie jest to konieczne do prawidłowej pracy. Reduktor musisz wyrególowac.
3. po odpaleniu, szcególnie na zimnym silniku płyn płynie przez nagrzewnice pełna parą. to że wolno leci jest spowodowane przez to cudo od gazu, jak dodasz gazu to norna że leci szybciej
Dzięki bardzo za odpowiedz!
A jak wywalę to cudo od gazu jak to ładnie nazywasz to w jaki sposób wyregulować ten reduktor? Będzie wtedy w ogóle pracował na gazie czy nie?!
I czy wystarczy wyciągnąć kawałek węża z tym cudem i wsadzić zwykły a to puścić luźno, czy trzeba jeszcze jakoś poodpinać kable z tego czujnika czy coś jeszcze innego żeby wszystko normalnie grało jak należy?!
A jak wywalę to cudo od gazu jak to ładnie nazywasz to w jaki sposób wyregulować ten reduktor? Będzie wtedy w ogóle pracował na gazie czy nie?!
I czy wystarczy wyciągnąć kawałek węża z tym cudem i wsadzić zwykły a to puścić luźno, czy trzeba jeszcze jakoś poodpinać kable z tego czujnika czy coś jeszcze innego żeby wszystko normalnie grało jak należy?!