Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4- 1.9 TD ] prośba o porady- zapalanie w mrozy

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 gru 2009, 12:00

Ja mam połowę chłodnicy przykrytą kartonem.

Napewno szybciej się zagrzeje to raz a dwa, że przepływające przez chłodnicę zimne powietrze bardziej ochłodzi chłodnicę, niż gdybyś stał na postoju, przez co przy otwarciu na długi obieg nie nastąpi taki szok termiczny. Przy mrozach ponad -20*C przy normalnej jeździe (przed zagrzaniem silnika) może Ci zacząć chwytać płyn w chłodnicy (jeśli masz jakiś wątpliwej jakości).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 gru 2009, 12:04

Kyjo#81 pisze:widze temat sie rozwinął. A co powiecie o przykryciu chłodnicy KARTONEM w3/4 jej powierzchni.
Wtedy poodbno lepiej dla silnika szybciej sie zagrzeje. TAXóWKARZE tak robią , jezdza na krotkie dystanse.
Jeśli termostat jest sprawny dużo to nie pomoże. Może pęd powietrza nie będzie tak wychładzał silnika po wierzchu... :roll:

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 19 gru 2009, 12:52

Kyjo#81 pisze:widze temat sie rozwinął. A co powiecie o przykryciu chłodnicy KARTONEM w3/4 jej powierzchni.
Wtedy poodbno lepiej dla silnika szybciej sie zagrzeje. TAXóWKARZE tak robią , jezdza na krotkie dystanse.
do odpalania nie ma to znaczenia...


Ja przy moim starym wysilonym TD odpalam z pedałem w podłodze bez wyciągniętego kąta wtrysku... ale jak tylko zatrybi (tyr tyr tyr :D )to natychmiast puszczam pedał i wyciągam cięgno od kąta wtrysku (błędnie nazywane ssaniem)... oczywiście poprzedzam to procedurą dogrania świec (3-4 razy), czyli: przekręcam stacyjkę -> kontrolka od świec gaśnie -> wyłączam stacyjkę i przekręcam znowu -> czekam aż kontrolka zgaśnie, i tak 3-4 razy
metoda sprawdza się od wielu lat... nawet na słabym aku...
na tyle słabym że przeliczając na sekundy: rozrusznik działa na nim max 30 sekund a potem trzeba kablami odpalać... rzy tej metodzie po 10 sek auto TYRPA ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl