Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 All] sciaga na prawo po wjechaniu w kraweznik

ODPOWIEDZ
przemek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 02 sie 2009, 10:34
Lokalizacja: Tychy

[B3 All] sciaga na prawo po wjechaniu w kraweznik

Post autor: przemek88 » 19 gru 2009, 15:38

Witam kolegów, potrzebuje pomocy dzisiaj przy prędkości około 40km/h wjechałem na krawężnik, felga do wyrzucenia, ale mam poważniejszy problem auto ściąga w prawo i żeby jechać prosto muszę kierownice skręcić o 30 stopni w lewo. Po pierwszych oględzinach wszystko wydaje się ok w poniedziałek dopiero będę mógł wejść pod auto czy ktoś mi podpowie gdzie szukać jakiejś usterki? :cry:


Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 21 maja 2012, 17:28 przez przemek88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 19 gru 2009, 16:06

mogą być dwie rzeczy wahacz i drążek kierowniczy .

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 19 gru 2009, 16:09

A kierownica jest dobrze ustawiona po tym uderzeniu czy inaczej? Zapewne będziesz musiał zrobić geometrie kół.

przemek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 02 sie 2009, 10:34
Lokalizacja: Tychy

Post autor: przemek88 » 19 gru 2009, 16:45

Tak kierownica jest dobrze ustawiona. Dzieki za pomoc zobaczymy co okażę się w poniedziałek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 gru 2009, 18:28

Mialem to samo w b3 rok temu. Kierownica też mi się skręciła. Żadnej usterki nie dostrzegłem. Chyba że zgiął mi się drążek i tego nie zauważyłem. Po ustawieniu geometrii wszystko było ok. A dziś o mało nie wywinąłem to samo. Jechałem przerzucić zimówki a jakiś baran zaparkował na skrzyżowaniu. Na szczęście uderzenie w krawężnik było słabe więc nic się nie stało. Trzeba uważać. I zimówki to podstawą.

przemek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 02 sie 2009, 10:34
Lokalizacja: Tychy

Post autor: przemek88 » 21 gru 2009, 14:49

No i jak sie okazalo szczelił wachacz i trzeba bedzie ustawic geometrie i bedzie wszytsko ok.
Dzięki za pomoc

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 21 maja 2012, 03:12

koledzy mam ten sam problem tylko ze wahacz już wymieniłem byłem na geometrii i wpoządku ale dalej ściaga a że jestem upierdliwy i nie pozwolę się robić w bambuko to wróciłem na diagnostykę i tu moje zdziwienie bo kiere trzymam prosto u chłopa na diagnostyce zbierznosci kąty okej na zielono wyjeżdżam na drogę od 100 w zwyż ciągnie w prawo kiera normalnie żeby jechać prosto musi być o jakieś 30 stopni być w lewo. Czary czy co?

Co zauważyłem miesiąc wcześniej zmieniałem amortyzatory wszytko było miodzio ale myślę że po uderzeniu w krawężnik stało sie coś z jednym zauważyłem ze mocowanie górnego amora te pod maska co jest przykręcone do karoserii tzw kielich podniósł sie o jakis cm wygląda to dziwnie bo cały kielich nie siedzi na gnieździe karoseri jest to strona od kierowcy .
jak podniosę auto nie ma luzu zmieniałem opony z przodu na tył i było to samo opony barum bravius 2 komplet nowe w tamtym roku kupiłem wiec nie opony

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 maja 2012, 08:23

A tył przeleciał po krawężniku ? Może tylna belka się odkształciła . Trzeba zmierzyć geometrię tyłu jak nie była robiona sprawdzić oś geometryczną jazdy i różnicę rozstawu kół i osi. Cudów nie ma jak było wcześniej dobrze to jakiś parametr jest poza normą .

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 21 maja 2012, 11:03

Kokolino pisze:A tył przeleciał po krawężniku ? Może tylna belka się odkształciła . Trzeba zmierzyć geometrię tyłu jak nie była robiona sprawdzić oś geometryczną jazdy i różnicę rozstawu kół i osi. Cudów nie ma jak było wcześniej dobrze to jakiś parametr jest poza normą .
No właśnie wiele osób o tym zapomina. A tylna belka niestety nie jest solidna na uderzenia bokiem.
Ponadto spotkałem się z przypadkiem kiedy nowe opony barum bravuris ścierały się nadmiernie i to dość nierówno powodując, że przy wyższych prędkościach drgała kierownica. może załóż na przód jakieś zupełnie inne koła i wtedy zobaczysz czy się co poprawi.

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 24 maja 2012, 02:54

tyłem nie przeleciałem przez krawężnik wpadłem w dziurę i uderzyłem o krawężnik ok 20-30 na godz chłop na diagnostyce przed zmiana wahacza mierzył odległość miedzy przednim a tylnym kołem od środka koła po tej str co uderzyłem był centymetr różnicy koło cofnęło się do tyłu o 1czm prawe od pasażera po zmianie wahacza wróciło lecz dalej ciągnie mogła przekładnia doostać po dupie? skoro kiera poszła w lewo?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 24 maja 2012, 07:26

mumin87 pisze:....chłop na diagnostyce przed zmiana wahacza mierzył odległość miedzy przednim a tylnym kołem od środka koła po tej str co uderzyłem był centymetr różnicy koło cofnęło się do tyłu o 1czm prawe od pasażera po zmianie wahacza wróciło lecz dalej ciągnie mogła przekładnia doostać po dupie? skoro kiera poszła w lewo?
A czy po zmianie wahacza, ustawił Ci zbieżność i kąty? To jest podstawa po tego typu naprawach.
Co masz na myśli mówiąc "przekładnia"? Chodzi o maglownice? Jak tak to, raczej niskie prawdopodobieństwo, że się uszkodziła. Bo tak naprawdę to nie miało się co w niej uszkodzić. Jedynie w skrajnych przypadkach drążki kierownicze, mogą się odkształcić, ale to naprawdę rzadko.

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 25 maja 2012, 02:20

wahacz wymieniłem sam chciałem oczywiście zaoszczędzić 80zł na ponownym ustawianiu wiec zrobiłem tak. Wlazłem pod auto wziołem puszkę sprayu białego i porostu pikslem po sworzniu od dołu jak go wyjąłem miałem zaznaczone oczywiście dziurki i do którego miejsca wszedł wachacze były takie same mierzyłem je no i przykładałem jeden do drugiego . po zmianie pojechałem na kontrole chłop powiedział i pokazał że jest okej zbieżność i kąty. mysąłem nad tym i mogłem sie w sumie uprzeć żeby od nowa zrobili bo gumy w wahaczu starym na którym było ustawiane mogły mieć już luzy tylko że te gumy wymieniałem osobiście pół roku temu i robiłem geometrie.

Dlaczego chciałem zaoszczędzić na ustawianiu geometrii ponieważ przez ost 8 miesięcy geomertie robiłem z 6 razy to raz zmieniałem gumy na wachaczach , po jakimś czasie swoznie , po przeglądzie wyszło z e
amorki trzeba zmienić jak wymieniłem amorki to i drazki teraz ten wachacz po każdym zabiegu geometria i zbierznosc no szlag mnie trafia. Ost zauważyłem nowa przypadłość mianowicie drgania na kierownicy nie wielkie ale sa może przyczyna jest w kołach? zle wyważone? nie drze gumy ale huczą niemiłosiernie normalnie słysze jak płaczą szuraniem po asfalcie aż mi sie serce kraja

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 25 maja 2012, 07:58

Dlatego warto robić już wszystko raz a porządnie tj. wymienić za jednym zamachem, amortyzatory, sprężyny, gumy na wahaczach, końcówki drążków. Ustawić zbieżność i kąty i masz spokój na długi czas. No chyba, że masz przyrząd do ustawiania zbieżności to wtedy das ist kein problem <ok> .
Spróbuj założyć jakieś inne kapcie na próbę, może pomoże. Jak nie to będziemy myśleć dalej.

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 25 maja 2012, 11:27

Ja ja uderzyłem przy około 30 km/h to nawet porwało mi tuleje na wahaczu. Radziłbym sprawdzić i to

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 maja 2012, 11:29

mumin87, jeżeli geometria jes nieprawidłowa to opony też hałasują. Jeżeli odchyłki będą małe to darcia opon od razu nie zauważysz. Po takim zabiegu jak Ty robiłeś to geometria jest obowiązkowa i niech koleś daje wydruk z pomiary.
Patrique pisze:Dlatego warto robić już wszystko raz a porządnie tj. wymienić za jednym zamachem, amortyzatory, sprężyny, gumy na wahaczach, końcówki drążków. Ustawić zbieżność i kąty i masz spokój na długi czas.

Święte słowa, niestety trochę "papugi" trzeba wyłożyć na raz ale jest spokój i to na długo .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl