[1,6 PP] Zimny przewód od termostatu do chłodnicy
[1,6 PP] Zimny przewód od termostatu do chłodnicy
Koledzy nie wiem o co kaman po wymianie płynu ostatnio(czyt. miesiąc temu) po uzupełnieniu drugim cały czas jest zimny ten przewód od termostatu do chłodnicy. i jak silnik złapie temp. 90°C-92°C to on jest dalej zimny rzadko kiedy się mu zdarza być letnim. i co teraz jeszcze raz spuścić cały płyn i zalać układ :?:
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
Tak dobrze jest dokręcony ale jak tylko zalałem układ to temp wzrosła że już powinien się włączyć a jednak się nie włączał, i ten dolny przewód był zimny. zgasiłem go na 10 min troszkę ostygł i znowu go zagrzałem i troszkę ciepły był przewód. Ale nie uzyskał takiej temp jak górny. I teraz też się bardzo często zdarza że jest ledwo letni lub zimny.
[ Dodano: 2009-12-19, 20:51 ]
delik, no dobrze kolego ale u mnie jest tak że "góra" silnika jest dogrzana.
a jeśli chodzi o wentylator to raz się włączył ale nie sprawdzałem jaki był przewód podejrzewam że wtedy był ciepły bo jak do tej pory to cała dolna cześć chłodnicy jest zimna
[ Dodano: 2009-12-19, 20:51 ]
delik, no dobrze kolego ale u mnie jest tak że "góra" silnika jest dogrzana.
a jeśli chodzi o wentylator to raz się włączył ale nie sprawdzałem jaki był przewód podejrzewam że wtedy był ciepły bo jak do tej pory to cała dolna cześć chłodnicy jest zimna
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
temp trzyma w normie lekko za 90C a taka sytuacja jest już dłuższy czas z miesiąc może od kiedy wymieniłem płyn. A jak spuścić teraz cały płyn i prawidłowo zalać od nowa układ może coś źle zrobiłem :?:
[ Dodano: 2009-12-19, 21:05 ]
[ Dodano: 2009-12-19, 21:05 ]
i tez w sumie mam takie wrażenie jak by był zapowietrzony
[ Dodano: 2009-12-19, 21:05 ]
może pęcherz powietrza się zrobił gdzieś :?:delik pisze:ale z drugiej storny dlaczego termostat nie dziala i nie otwiera obiegu
[ Dodano: 2009-12-19, 21:05 ]
i tez w sumie mam takie wrażenie jak by był zapowietrzony
Ysiul , nic nie rób bo wszystko masz w jak najlepszym porządku .
U mnie jest to samo . Żeby dolny wąż był cieply to znaczy , żeby termostat zaczął puszczać płyn w duży obieg , musi upłynąć np. dzisiaj przy -18"C min . 10 km.jazdy . Przecież to cała buda i wszystko dokoła razem z nagrzewnicą jest lodowate . Do tego dodajmy brak osłony pod spodem i mamy Szpic"bergen wokół silnika .
Owszem , gdybyś miał na zegarku 100"C i dolny wąż zimny to wtedy trzeba coś dłubać , ale przy 90 - ciu ma tak być i tyle .
U mnie jest to samo . Żeby dolny wąż był cieply to znaczy , żeby termostat zaczął puszczać płyn w duży obieg , musi upłynąć np. dzisiaj przy -18"C min . 10 km.jazdy . Przecież to cała buda i wszystko dokoła razem z nagrzewnicą jest lodowate . Do tego dodajmy brak osłony pod spodem i mamy Szpic"bergen wokół silnika .
Owszem , gdybyś miał na zegarku 100"C i dolny wąż zimny to wtedy trzeba coś dłubać , ale przy 90 - ciu ma tak być i tyle .
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Dokładnie o tym pisałem pare postów wyżej. Termostat nie puści na duży obieg bo nie ma potrzeby schładzania silnika przy tych mrozach. Temperature trzyma na tych 95, blok jest dogrzany i ma optymalną temp, to w czym problem?antoni pisze:Ysiul , nic nie rób bo wszystko masz w jak najlepszym porządku .
U mnie jest to samo . Żeby dolny wąż był cieply to znaczy , żeby termostat zaczął puszczać płyn w duży obieg , musi upłynąć np. dzisiaj przy -18"C min . 10 km.jazdy . Przecież to cała buda i wszystko dokoła razem z nagrzewnicą jest lodowate . Do tego dodajmy brak osłony pod spodem i mamy Szpic"bergen wokół silnika .
Owszem , gdybyś miał na zegarku 100"C i dolny wąż zimny to wtedy trzeba coś dłubać , ale przy 90 - ciu ma tak być i tyle .
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Według mnie jest zapowietrzony układ albo temperatura silnika nie jest dość wysoka żeby termostat puścił obieg na chłodnice płyn ci się nie gotuje w zbiorniczku :?: z tym odpowietrzeniem układu trzeba się troszkę nabawić żeby go w pełni odpowietrzyć też nie dawno w 80 tce zakładałem oryginalny termostat i troszkę to trwało za czym odpowietrzyłem układ.Ogrzewanie normalnie ci grzeje :?: