Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,6 PP] Zimny przewód od termostatu do chłodnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

[1,6 PP] Zimny przewód od termostatu do chłodnicy

Post autor: ysiul » 19 gru 2009, 20:11

Koledzy nie wiem o co kaman po wymianie płynu ostatnio(czyt. miesiąc temu) po uzupełnieniu drugim cały czas jest zimny ten przewód od termostatu do chłodnicy. i jak silnik złapie temp. 90°C-92°C to on jest dalej zimny rzadko kiedy się mu zdarza być letnim. i co teraz jeszcze raz spuścić cały płyn i zalać układ :?:

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 19 gru 2009, 20:14

Wiatrak włącza się tak jak powinien? Z tego co piszesz to by wyglądało na zapowietrzony układ...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 gru 2009, 20:17

Korek dobrze dokręciłeś?

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 19 gru 2009, 20:46

obecnie mam to samo silnik calu czas pracuje al3e na to zimno nie mogę do dogrzać by termostat sie otworzył i dlatego ten sam przewod jest u mnie rowniez zimny

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 19 gru 2009, 20:49

Tak dobrze jest dokręcony ale jak tylko zalałem układ to temp wzrosła że już powinien się włączyć a jednak się nie włączał, i ten dolny przewód był zimny. zgasiłem go na 10 min troszkę ostygł i znowu go zagrzałem i troszkę ciepły był przewód. Ale nie uzyskał takiej temp jak górny. I teraz też się bardzo często zdarza że jest ledwo letni lub zimny.

[ Dodano: 2009-12-19, 20:51 ]
delik, no dobrze kolego ale u mnie jest tak że "góra" silnika jest dogrzana.
a jeśli chodzi o wentylator to raz się włączył ale nie sprawdzałem jaki był przewód podejrzewam że wtedy był ciepły bo jak do tej pory to cała dolna cześć chłodnicy jest zimna

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 19 gru 2009, 20:53

Moze to z powodu mrozów nie puszcza na duży obieg? A jak silnik, nie przegrzewa sie powyzej czy trzyma te 92-95?

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 19 gru 2009, 21:03

ja bym jednak stawiał chyba na zapowietrzony uklad .ale z drugiej storny dlaczego termostat nie dziala i nie otwiera obiegu

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 19 gru 2009, 21:04

temp trzyma w normie lekko za 90C a taka sytuacja jest już dłuższy czas z miesiąc może od kiedy wymieniłem płyn. A jak spuścić teraz cały płyn i prawidłowo zalać od nowa układ może coś źle zrobiłem :?:

[ Dodano: 2009-12-19, 21:05 ]
delik pisze:ale z drugiej storny dlaczego termostat nie dziala i nie otwiera obiegu
może pęcherz powietrza się zrobił gdzieś :?:

[ Dodano: 2009-12-19, 21:05 ]
i tez w sumie mam takie wrażenie jak by był zapowietrzony

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 19 gru 2009, 21:15

wiec nei ma co gdybać jutro spróbuj odpowietrzyć układ poszukaj na forum spposoby bo bylo na pewno widzialem

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 19 gru 2009, 21:54

no właśnie ja tez widziałem a nie mogę na to trafić :-/

[ Dodano: 2009-12-19, 22:06 ]
ok już wszystko znalazłem jak odpowietrzyć układ dzięki jeszcze raz za lokalizację problemu <piwo>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 19 gru 2009, 23:27

Ysiul , nic nie rób bo wszystko masz w jak najlepszym porządku .
U mnie jest to samo . Żeby dolny wąż był cieply to znaczy , żeby termostat zaczął puszczać płyn w duży obieg , musi upłynąć np. dzisiaj przy -18"C min . 10 km.jazdy . Przecież to cała buda i wszystko dokoła razem z nagrzewnicą jest lodowate . Do tego dodajmy brak osłony pod spodem i mamy Szpic"bergen wokół silnika .
Owszem , gdybyś miał na zegarku 100"C i dolny wąż zimny to wtedy trzeba coś dłubać , ale przy 90 - ciu ma tak być i tyle .

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 20 gru 2009, 02:17

antoni pisze:Ysiul , nic nie rób bo wszystko masz w jak najlepszym porządku .
U mnie jest to samo . Żeby dolny wąż był cieply to znaczy , żeby termostat zaczął puszczać płyn w duży obieg , musi upłynąć np. dzisiaj przy -18"C min . 10 km.jazdy . Przecież to cała buda i wszystko dokoła razem z nagrzewnicą jest lodowate . Do tego dodajmy brak osłony pod spodem i mamy Szpic"bergen wokół silnika .
Owszem , gdybyś miał na zegarku 100"C i dolny wąż zimny to wtedy trzeba coś dłubać , ale przy 90 - ciu ma tak być i tyle .
Dokładnie o tym pisałem pare postów wyżej. Termostat nie puści na duży obieg bo nie ma potrzeby schładzania silnika przy tych mrozach. Temperature trzyma na tych 95, blok jest dogrzany i ma optymalną temp, to w czym problem? :)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 20 gru 2009, 08:13

Wszystko sie zgadza ale ten przewod byl zimny jeszcze jak temp na dworze wynosila 10 na plus. a jesli chodzi o oslone to jest :-P

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 gru 2009, 10:39

Według mnie jest zapowietrzony układ albo temperatura silnika nie jest dość wysoka żeby termostat puścił obieg na chłodnice płyn ci się nie gotuje w zbiorniczku :?: z tym odpowietrzeniem układu trzeba się troszkę nabawić żeby go w pełni odpowietrzyć też nie dawno w 80 tce zakładałem oryginalny termostat i troszkę to trwało za czym odpowietrzyłem układ.Ogrzewanie normalnie ci grzeje :?:

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 20 gru 2009, 12:19

właśnie nie normalnie a raczej słabo stała dziś na parkingu obok mnie 80 i u faceta było gorące powietrze a u mnie ciepłe, a płyn mi sie nie gotuje w zbiorniczku

[ Dodano: 2009-12-20, 12:23 ]
aha może jeszcze warto dodać że jak mam 90 stopni na liczniku to wcale mi nic płynu nie wywala ani nic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl