Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 20 gru 2009, 09:59

koledzy podłanczam sie pod temat, auto strasznie wolno łapie mi temperature - i maks na wskazniku 80 st. i niespada jak się już zagrzeje, chłodnica jest zimna a wąż górny ciepły dolny też jest ciepły - termostat do wymiany czy jak ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 gru 2009, 11:06

diablo228 pisze:koledzy podłanczam sie pod temat, auto strasznie wolno łapie mi temperature
Dolny wąż powinien być zimny do początku otwarcia termostatu czyli ok.87stopni .Pod warunkiem że termostat jest sprawny i trzyma .Duże mrozy są i na krótkich odcinkach auto sie na pewno nie zagrzeje a temp.80 stopni nie jest dużo niższa niż optymalne 90stopni .Trzeba też wziąść poprawkę na to co pokazuje wskażnik temperatury a faktyczną temperaturę bo czasami są kilkustopniowe rozbieżności.Najlepiej podłączyć VAG a i sprawdzić

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 20 gru 2009, 11:18

ale ja na długim odcinku np 100 km dalej mam 80 stopni wiec tu może Vag tak jak piszesz.a termostat sie otwiera zimą zeby ten dolny waz był ciepły ??

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 20 gru 2009, 12:49

Tak więc odblokowałem EGRa i uzyskałem następujące rezultaty. Przy temperaturze otoczenia -15 i przejechaniu 17km temperatura silnika wyższa o 15stopni niż po takiej samej przejażdżce z zaślepionym EGRem. Różnica również w grzaniu silnika na postoju. Z zaślepionym zaworem 60 i spadała do 50, teraz wzrasta. Co do termostatu to jest on sprawny. Przysłonięcie chłodnicy nic nie zmieniło. Po 35minutach od uruchomienia silnika i przejechanych 17km: 82 stopnie, dolny wąż zimny. Przy -15 to zadowalająca temperaturka.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 20 gru 2009, 21:07

witam to wkonu ten dolny wąż ma być zimny czy jak bo sie pogubiłem :lol:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 gru 2009, 23:15

diablo228 pisze:witam to wkonu ten dolny wąż ma być zimny czy jak bo sie pogubiłem
Jeżeli silnik nie jest w stanie rozgrzać się do temperatury ok.87 stopni to się termostat nie otworzy i dolny wąż będzie zimny .

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 21 gru 2009, 09:46

ok dzieki Munior za pomoc :-> musze pokopać w tym aucie bo zamarzne w nim, wczoraj wsiadam sobie do golfa 1.3 NZ pare chwilke i moge w sweterku jechac a w audi to jak antarktyda :-D

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 21 gru 2009, 12:56

Ja byłem przekonany na 100%,że termostat jest powalony.....temperatury nie łapał nawet w cieplejsze dni,dolny wąż ciepły już przy 50 stopniach...temperaturę płynu sprawdzałem termometrem,aby wykluczyć przekłamania czujników,czy wskaźników...no i wymieniłem termostat...niby jest trochę lepiej,szybciej się podgrzewa ale....no właśnie....stary termostat jak się okazało podczas wymiany , jest zamknięty chociaż wcześniej sporo jeździłem,płyn miał ok 50 stopni,więc powinien być zamknięty...testowałem go na kuchence gazowej w jakimś garnku ...otwiera się i zamyka tak jak nówka i tak wygląda!...no i co o tym sądzicie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 gru 2009, 19:15

januszbin pisze:stary termostat jak się okazało podczas wymiany , jest zamknięty chociaż wcześniej sporo jeździłem,płyn miał ok 50 stopni,więc powinien być zamknięty...testowałem go na kuchence gazowej w jakimś garnku ...otwiera się i zamyka tak jak nówka i tak wygląda!...no i co o tym sądzicie?
zamknięty wcale nie znaczy szczelnie zamknięty innej opcji po prostu nie ma .Obserwując termostat w garnku na gazie ciężko zauwazyć jak się minimalnie uchyli a to wystarczy żeby puścił obieg.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 21 gru 2009, 21:39

ja mam to samo wymieniłem termostat ale dalej samochód wolno się nagrzewa termostat jest sprawny czujnik temperatury też działa proprawnie bo gdy na zegarze mam około 87 stopni to dolny wąż zaczyna robić się gorący czyli zaczyna otwierać się termostat a żeby osiągnąć 90 stopni musze przejechać jakieś 15-20 km a np. a po jakiś 5 km powinno być 90 tak ma np. kolega w golfie II po około 5 km ma 90 stopni czyli coś jest nie tak pytanie co?

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 21 gru 2009, 21:59

Audi 80 b4 pisze:żeby osiągnąć 90 stopni muszę przejechać jakieś 15-20 km
Tomek w tych warunkach to jest normalna sytuacja w zetorku tak ma być i nic nie poradzisz. Nie wiem ile musielibyśmy w tych warunkach jeździć żeby uzyskać 90 stopni. Także wg Mnie nie masz się co martwić. Jeśli masz zaślepiony Egr możesz go na zimę odkryć fakt przy zaślepieniu rzeczywiście troszkę dłużej łapie temperaturę, ale troszkę.
Audi 80 b4 pisze:a po jakiś 5 km powinno być 90 tak ma np. kolega w golfie II po około 5 km ma 90 stopni
Piszesz o golfie II diesel czy benzynie. Ja mam golfa III benzynę i z tym się zgodzę przejeżdżam 3km w tych warunkach i mam 90 stopni.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 22 gru 2009, 21:01

dzisiaj po dużym korku wkoncu miałem 90 stopni :-D a pisałem o golfie II benzyna, mam ciapło wprost z kolektora bo NZ tak ma własnie i cieplo to moment jest tylko ;-) po swietach wymieniamy termostat i zobaczymy co dalej :mrgreen:

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 24 gru 2009, 16:45

Nie ma co porównywać silnika benzynowego z dieslem odnośnie temperatury....

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 24 gru 2009, 22:32

niby dlaczego niema co porównywać ??

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 25 gru 2009, 01:22

bo to inny stopień sprężania, inne prędkości obrotowe, często nieco inne układy chłodzenia....
Tzn. porównywać sobie można tylko wyciąganie wniosków na temat niesprawności diesla bo benzyna zachowuje się tak a nie inaczej jest mówiąc delikatnie śmieszne....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl