[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dolny wąż powinien być zimny do początku otwarcia termostatu czyli ok.87stopni .Pod warunkiem że termostat jest sprawny i trzyma .Duże mrozy są i na krótkich odcinkach auto sie na pewno nie zagrzeje a temp.80 stopni nie jest dużo niższa niż optymalne 90stopni .Trzeba też wziąść poprawkę na to co pokazuje wskażnik temperatury a faktyczną temperaturę bo czasami są kilkustopniowe rozbieżności.Najlepiej podłączyć VAG a i sprawdzićdiablo228 pisze:koledzy podłanczam sie pod temat, auto strasznie wolno łapie mi temperature
Tak więc odblokowałem EGRa i uzyskałem następujące rezultaty. Przy temperaturze otoczenia -15 i przejechaniu 17km temperatura silnika wyższa o 15stopni niż po takiej samej przejażdżce z zaślepionym EGRem. Różnica również w grzaniu silnika na postoju. Z zaślepionym zaworem 60 i spadała do 50, teraz wzrasta. Co do termostatu to jest on sprawny. Przysłonięcie chłodnicy nic nie zmieniło. Po 35minutach od uruchomienia silnika i przejechanych 17km: 82 stopnie, dolny wąż zimny. Przy -15 to zadowalająca temperaturka.
Ja byłem przekonany na 100%,że termostat jest powalony.....temperatury nie łapał nawet w cieplejsze dni,dolny wąż ciepły już przy 50 stopniach...temperaturę płynu sprawdzałem termometrem,aby wykluczyć przekłamania czujników,czy wskaźników...no i wymieniłem termostat...niby jest trochę lepiej,szybciej się podgrzewa ale....no właśnie....stary termostat jak się okazało podczas wymiany , jest zamknięty chociaż wcześniej sporo jeździłem,płyn miał ok 50 stopni,więc powinien być zamknięty...testowałem go na kuchence gazowej w jakimś garnku ...otwiera się i zamyka tak jak nówka i tak wygląda!...no i co o tym sądzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
zamknięty wcale nie znaczy szczelnie zamknięty innej opcji po prostu nie ma .Obserwując termostat w garnku na gazie ciężko zauwazyć jak się minimalnie uchyli a to wystarczy żeby puścił obieg.januszbin pisze:stary termostat jak się okazało podczas wymiany , jest zamknięty chociaż wcześniej sporo jeździłem,płyn miał ok 50 stopni,więc powinien być zamknięty...testowałem go na kuchence gazowej w jakimś garnku ...otwiera się i zamyka tak jak nówka i tak wygląda!...no i co o tym sądzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
ja mam to samo wymieniłem termostat ale dalej samochód wolno się nagrzewa termostat jest sprawny czujnik temperatury też działa proprawnie bo gdy na zegarze mam około 87 stopni to dolny wąż zaczyna robić się gorący czyli zaczyna otwierać się termostat a żeby osiągnąć 90 stopni musze przejechać jakieś 15-20 km a np. a po jakiś 5 km powinno być 90 tak ma np. kolega w golfie II po około 5 km ma 90 stopni czyli coś jest nie tak pytanie co?
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Tomek w tych warunkach to jest normalna sytuacja w zetorku tak ma być i nic nie poradzisz. Nie wiem ile musielibyśmy w tych warunkach jeździć żeby uzyskać 90 stopni. Także wg Mnie nie masz się co martwić. Jeśli masz zaślepiony Egr możesz go na zimę odkryć fakt przy zaślepieniu rzeczywiście troszkę dłużej łapie temperaturę, ale troszkę.Audi 80 b4 pisze:żeby osiągnąć 90 stopni muszę przejechać jakieś 15-20 km
Piszesz o golfie II diesel czy benzynie. Ja mam golfa III benzynę i z tym się zgodzę przejeżdżam 3km w tych warunkach i mam 90 stopni.Audi 80 b4 pisze:a po jakiś 5 km powinno być 90 tak ma np. kolega w golfie II po około 5 km ma 90 stopni