[b4 1.9tdi 1Z] zapowietrzony układ paliwowy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9tdi 1Z] zapowietrzony układ paliwowy
witam.panowie od dłuższego czasu borykam się z problemem zapowietrzonego układu paliwowego.problem wyszedł teraz jak zaczęły się mrozy.jak postawie samochód na podjeździe przodem do góry na całą noc to rano odpalam za 6-8 razem bo jak ma odpalić jak nie ma paliwa.wszystko spływa do baku.zanim pociągnie z powrotem to mijają wieki...jak zostawię samochód na prostym to odpala za 2 razem.widać że chce odpalić nawet za pierwszym razem ale brakuje mu paliwa.wczoraj wymieniłem filtr paliwa.dokręciłem go na chama,poodciskałem wszystkie opaski na max,rurki od przelewu które były luźne pozamieniałem na inne.ale znów dziś w przewodzie idącym z filtra do pompy nie było paliwa.wszytko spłynęło.już nie wiem co robić,gdzie szuka przyczyny.czy ktoś z was uporał się już z tym problemem?? słyszałem że może to być wina filtra a zwłaszcza górnej przykrywki.mechanik z którym wczoraj rozmawiałem powiedział że jak pojawiają się bąbelki to zakłada filtra od golfa III gdzie nie ma osobnej przykrywki tylko jest wszytko zabudowane i po tym zabiegu problem znika...czy ktoś z was już tak robił??
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
może był wałkowany ale szkoda że nikt się z tym nie uporał...pompa jest na 100% szczelna,była uszczelniana jakiś czas temu.nie widać nawet kropelki ropy nią niej... słyszałem tez że można zamontować zaworek by paliwo się nie cofało np taki: http://www.allegro.pl/item847980132_zaw ... 10_mm.html tylko gdzie się go montuje między filtrem a pompą czy przed filtrem?? czy ktoś już coś takiego montował??
[ Dodano: 2009-12-20, 12:39 ]
zakupiłem na allegro podobny zawór.widzę że sporo ludzi je kupuje czyżby aż tylu osobą się zapowietrzał układ <ok> zamontuję go na przewodzie przed filtrem paliwa.myślałem o montażu pomiędzy filtrem a pompą ale jak by czasem na filtrze przepuszczało to nic by ten zawór nie pomógł...
[ Dodano: 2009-12-20, 12:39 ]
zakupiłem na allegro podobny zawór.widzę że sporo ludzi je kupuje czyżby aż tylu osobą się zapowietrzał układ <ok> zamontuję go na przewodzie przed filtrem paliwa.myślałem o montażu pomiędzy filtrem a pompą ale jak by czasem na filtrze przepuszczało to nic by ten zawór nie pomógł...
Miałme ten sam problemn co ty.
Zmieniłem cały filtr paliwa na taki z vw passata cały zabudowany i problem jak reka odją sam znikną, wiec zmieniaj i bedzie raczej ok a rozszczelnia sie najczesciej na tym co jest ogrzewacz w filtrze nie da sie uszczelnic probowalem juz wszystkiego a wymienilem go i jestem zadowolony samo paliwo bez zadnego babelka
[ Dodano: 2009-12-20, 19:44 ]
https://audi80.pl/19-tdi-1z-cofajace ... t36614.htm
Zmieniłem cały filtr paliwa na taki z vw passata cały zabudowany i problem jak reka odją sam znikną, wiec zmieniaj i bedzie raczej ok a rozszczelnia sie najczesciej na tym co jest ogrzewacz w filtrze nie da sie uszczelnic probowalem juz wszystkiego a wymienilem go i jestem zadowolony samo paliwo bez zadnego babelka
[ Dodano: 2009-12-20, 19:44 ]
https://audi80.pl/19-tdi-1z-cofajace ... t36614.htm
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no więc kupiłem i założyłem ten zawór zwrotny paliwa i zamontowałem na przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra.koszt zaworka 20zł. po całodniowym postoju przy ok -8 stopniach na podjeździe z maską w górze samochód odpalił od kopa.układ może i się trochę zapowietrzył ale paliwo dzięki zaworowi nie miało możliwości spłynąć w stronę baku.bez zaworu w takich samych warunkach może przy trochę niższej temperaturze (ok -11 stopni) samochód kręciłem z 8 razy zanim załapał.powodem oczywiście był brak paliwa w przewodach...jeśli ktoś boryka się z ciągle zapowietrzającym się układem,a co za tym idzie problemami przy rozruchu silnika w mroźne dni, to polecam to rozwiązanie...na dole zdjęcie jak to wygląda...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak byś dołożył 8zł to miałbyś bardziej pożyteczne urządzenie http://www.allegro.pl/item831482851_pom ... raksa.html ta pompka ma już wbudowany zaworek zwrotnyhudy pisze:koszt zaworka 20zł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Masz dwa w jednym :zaworek zwrotny i pompkę .Na co dzień się tej pompki nie używa ale jak raz na jakiś czas przyjdzie pogrzebać przy układzie paliwowym to uwierz mi że bardzo się przydaje .Poza tym pompka jest przydatna jako wykrywacz punktów potencjalnego zapowietrzania ,po napompowaniu do oporu zaczyna syczeć z miejsc gdzie np.nie trzyma opaska albo pękł niby dobry przewód o tej zalecie pompki miałem okazję się nie dawno przekonaćhudy pisze:a niby po co miałbym to montować??