Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] zapowietrzony układ paliwowy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1Z] zapowietrzony układ paliwowy

Post autor: hudy » 20 gru 2009, 11:10

witam.panowie od dłuższego czasu borykam się z problemem zapowietrzonego układu paliwowego.problem wyszedł teraz jak zaczęły się mrozy.jak postawie samochód na podjeździe przodem do góry na całą noc to rano odpalam za 6-8 razem bo jak ma odpalić jak nie ma paliwa.wszystko spływa do baku.zanim pociągnie z powrotem to mijają wieki...jak zostawię samochód na prostym to odpala za 2 razem.widać że chce odpalić nawet za pierwszym razem ale brakuje mu paliwa.wczoraj wymieniłem filtr paliwa.dokręciłem go na chama,poodciskałem wszystkie opaski na max,rurki od przelewu które były luźne pozamieniałem na inne.ale znów dziś w przewodzie idącym z filtra do pompy nie było paliwa.wszytko spłynęło.już nie wiem co robić,gdzie szuka przyczyny.czy ktoś z was uporał się już z tym problemem?? słyszałem że może to być wina filtra a zwłaszcza górnej przykrywki.mechanik z którym wczoraj rozmawiałem powiedział że jak pojawiają się bąbelki to zakłada filtra od golfa III gdzie nie ma osobnej przykrywki tylko jest wszytko zabudowane i po tym zabiegu problem znika...czy ktoś z was już tak robił??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 gru 2009, 11:14

Problem był wałkowany już kilka razy na forum. Oprócz samego układu paliwowego za tą usterkę może odpowiadać sama pompa wtryskowa która może nie trzymać szczelności.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 gru 2009, 11:20

może był wałkowany ale szkoda że nikt się z tym nie uporał...pompa jest na 100% szczelna,była uszczelniana jakiś czas temu.nie widać nawet kropelki ropy nią niej... słyszałem tez że można zamontować zaworek by paliwo się nie cofało np taki: http://www.allegro.pl/item847980132_zaw ... 10_mm.html tylko gdzie się go montuje między filtrem a pompą czy przed filtrem?? czy ktoś już coś takiego montował??

[ Dodano: 2009-12-20, 12:39 ]
zakupiłem na allegro podobny zawór.widzę że sporo ludzi je kupuje czyżby aż tylu osobą się zapowietrzał układ <ok> zamontuję go na przewodzie przed filtrem paliwa.myślałem o montażu pomiędzy filtrem a pompą ale jak by czasem na filtrze przepuszczało to nic by ten zawór nie pomógł...

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 20 gru 2009, 19:39

Miałme ten sam problemn co ty.
Zmieniłem cały filtr paliwa na taki z vw passata cały zabudowany i problem jak reka odją sam znikną, wiec zmieniaj i bedzie raczej ok a rozszczelnia sie najczesciej na tym co jest ogrzewacz w filtrze nie da sie uszczelnic probowalem juz wszystkiego a wymienilem go i jestem zadowolony samo paliwo bez zadnego babelka :-)

[ Dodano: 2009-12-20, 19:44 ]
https://audi80.pl/19-tdi-1z-cofajace ... t36614.htm

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 gru 2009, 17:21

no więc kupiłem i założyłem ten zawór zwrotny paliwa i zamontowałem na przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra.koszt zaworka 20zł. po całodniowym postoju przy ok -8 stopniach na podjeździe z maską w górze samochód odpalił od kopa.układ może i się trochę zapowietrzył ale paliwo dzięki zaworowi nie miało możliwości spłynąć w stronę baku.bez zaworu w takich samych warunkach może przy trochę niższej temperaturze (ok -11 stopni) samochód kręciłem z 8 razy zanim załapał.powodem oczywiście był brak paliwa w przewodach...jeśli ktoś boryka się z ciągle zapowietrzającym się układem,a co za tym idzie problemami przy rozruchu silnika w mroźne dni, to polecam to rozwiązanie...na dole zdjęcie jak to wygląda...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 gru 2009, 19:19

hudy pisze:koszt zaworka 20zł.
Jak byś dołożył 8zł to miałbyś bardziej pożyteczne urządzenie http://www.allegro.pl/item831482851_pom ... raksa.html ta pompka ma już wbudowany zaworek zwrotny

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 gru 2009, 19:26

a niby po co miałbym to montować?? przecież nie będę ręcznie paliwa pompował...montujesz taki zawór jak ja zamontowałem.paliwo jest przed nim i za nim i nie spływa do baku.popma po odpaleniu sama otworzy zawór i zassie paliwo...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 gru 2009, 19:46

hudy pisze:a niby po co miałbym to montować??
Masz dwa w jednym :zaworek zwrotny i pompkę .Na co dzień się tej pompki nie używa ale jak raz na jakiś czas przyjdzie pogrzebać przy układzie paliwowym to uwierz mi że bardzo się przydaje .Poza tym pompka jest przydatna jako wykrywacz punktów potencjalnego zapowietrzania ,po napompowaniu do oporu zaczyna syczeć z miejsc gdzie np.nie trzyma opaska albo pękł niby dobry przewód o tej zalecie pompki miałem okazję się nie dawno przekonać

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 gru 2009, 20:39

wiem na czym polega jej działanie bo sąsiad ma coś takiego w fordzie ale z tego co wiem jest to dość awaryjny przyrząd przynajmniej u niego.wymieniał to chyba z dwa razy...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 gru 2009, 20:56

hudy pisze:wiem jest to dość awaryjny przyrząd
to tylko zwykła pompka i psuć się w niej nie bardzo jest co

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 gru 2009, 21:06

MUNIOR pisze:to tylko zwykła pompka i psuć się w niej nie bardzo jest co
u niego w jednej i drugiej pompka nie dała się napompować.paliwo wracało z powrotem do baku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl