Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Słabo się rozgrzewa

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 19 gru 2009, 10:28

MUNIOR pisze:
szkodnik pisze:może przyczyna leży gdzie indziej.
Ile taki koszt wymiany nagrzewnicy ???
Jak na wskażniku masz ok.80stopni a w środku słabo ci grzeje to szukaj przyczyny w lince sterowania klapami powietrza z nagrzewnicy bo raczej na pewno tam leży przyczyna


próbował ktoś może dobierać sie do sterowania klapami???

Ps. Może walnięta jest nagrzewnica lub zabrudzona??? słyszałem że są teraz specjalne środki do czyszczenia całego układu chłodzenia łącznie z pompą i nagrzewnicą, tylko od czego zacząć. pompa wymieniona termostat też auto się nagrzewa do około 90 stopni C, filtry powymieniane a auto po przejechaniu 25 km. dmucha letnim powietrzem :cry:

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 19 gru 2009, 12:48

Więc moje dzisiejsze obserwacje to:
Jak na wolnych obrotach odkręce odpowietrznik to nic nie leci dopiero jak przegazuje to tryska płyn
Zaciskając górny przewód do chłodnicy wyczuwam jakby nie do końca był pełen płynu.
Zdejmowałem przewody żeby odpowietrzyć i po tym zabiegu na wolnych obrotach zaczął sączyć płyn jak odkręciłem odpowietrznik.Pomyślałem ,że chyba jednak to nie pompa bo zaczęła pompować na wolnych więc to pewnie zapowietrzenie.Po chwili jednak znów zacisnąłem górny przewód i to samo tak jakby trochę powietrza ponownie odkręciłem odpowietrznik i znów nie leci płyn :-( Powtarzałem zabieg kilka razy i niby już odpowietrzone a za jakiś czas to samo.Mam wrażenie ,że nie pobiera płynu ze zbiorniczka dołem tylko zaciąga powietrze przelewem :-/ Nie mam pojęcia co jest grane <osohozi> Brak jakich kolwiek wycieków cały rok przejeżdziłem nie dolewając płynu.

ostryjrg3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 sie 2009, 21:44
Lokalizacja: Białystok

Słabo się rozgrzewa

Post autor: ostryjrg3 » 19 gru 2009, 14:23

[b4 1,9 tdi 1Z]
Witam klubowiczów, mam ten sam problem, wszystko tak jak piszecie nie nagrzewa się mi autko i tyle. Jesienią wymieniłem pompę wody bo mi ciekła- więc chyba wymiana na nową w tym przypadku nic nie da. Wymieniłem termostat który najpierw sprawdziłem w garnku i się otwiera dopiero tuż przed gotowaniem, i pomalutku zamyka, jak woda ostyg, aż do kompletnego zamknięcia. Dobrałem się też do klapek, które regulują jakie powietrze ma lecieć- zimne czy ciepłe. Pozdejmowałem wszystkie druty i przekręcałem ręką, niby było lepiej ale tylko teoretycznie, zablokowałem klepkę na maxa dociskając tak jak powinno być zamknięte na ciepłym. Jak postał przez noc na -15 a z rana odpaliłem to stał i burczał na wolnych obrotach z 20 min i przejechałem 5 km i nic dalej letnie. U koleszki który razem ze mną odpalił swoją audiolkę po 15 min było cieplutko w środku. Przewody, które idą do nagrzewnicy( w mojej już audiczce) po przejechaniu nawet 5 km po mieście, nie przekraczając 2000 obrotów, są gorące :lol: że ciężko rękę utrzymać- wejście i wyjćie z nagrzewnicy. Nie wiem co myśleć trzeba się dobiarać do nagrzewnicy i tam szukać przyczyny.

[ Dodano: 2009-12-19, 15:58 ]
[B4 1,9 tTDI 1Z]
Witam ponownie. Po napisaniu poprzedniego posta poszedłem patrzeć co z tą nagrzewnicą. Wyjąłem wentylator z kawałkiem układu nadmuchowego( nie wiem jak to nazwać fachowo) zobaczyłem klapę która przestawia dopływ zimnego i ciepłego powietrza. Jest wykonana z blachy z otworami. Ta blacha powinna być oklejona gąpką która kierunkuje przepływ powietrza przez nagrzewnicę lub ją omija. U mnie ta gąpka jest w strzępach :shock: i po zamknięciu zimnego powietrza nie idzie ono przez nagrzewnicę tylko przez otwory w klapce i mamy to co mamy w samochodzie czyli zimę. Próbowałem wyjąć to wszystko, ale z powodu mrozu i braku własnego garażu zwątpiłem bo się łamią zatrzaski i plasticzki. Będę próbował czymś to okleić bo jest dosyć trudny dostęp. Ale jak to mówią polak potrafi. :mrgreen:
Jak ktoś ma chęć zobaczyć jak to wygląda piszcie na gadu 13882030- to podeślę zdjęcie

[ Dodano: 2009-12-19, 18:59 ]
[B4 1,9TDI 1Z]
Już p[o zabiegu wszystko działa jak należy. Mam cieplutko :lol: . Żeby dojść do tej klapki trzeba odkręcić wentylator, tam gdzie jest filtr kabinowy- pod nim są 2 śrubki.A reszta pod schowkiem. Trzeba odłączyć zasilanie od wentylatora i zdjąć 6 zawleczek około 30 cm od wentylatora ( mi się udało tylko 3- te widoczne a pozostałe się połąmały :-/ ). Do tej rury z wentylatorem jest przymocowany metalowe cóś :?: i żeby to odłączyć to trzeba takie 2 dosyć spore bachy podważyć i się wysunie. Wtedy wyjdzie wentylator i ta rura- będzie widać klapkę. Ja ją zakleiłem taśmą do ilolowania wełny na wentylacji i kominach. Dołączam zdjęcia przed i po operacji.

Kamilek0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Post autor: Kamilek0909 » 19 gru 2009, 22:58

Kolego Wyślij mi na maila zdjęcia co i jak bo mam podobne objawy jak ty lecz podczas postoju jak sobie silnik pracuje i mam 70 stopni bo temp tylko do tylko dochodzi gdy włączę ogrzewanie spada mi do 50 ale podczas jazdy trzyma te 70 ale wieje takie mocno łamane powietrze. Wyślij mi pod adres fotki a ja w pon albo we wtorek spróbuje to zrobić Kamilek0909@wp.pl

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 gru 2009, 09:11

ja mam ten podgrzewacz ale nie mam czasu sprawdzić czy działa a temp.to termostat wymieniony czujnik też i pokazuje mi 88stopni i też wolno się rozgrzewa te typy chyba tak mają

Kamilek0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Post autor: Kamilek0909 » 20 gru 2009, 17:01

Koledzy Powiedzcie mi jedno co to moze być samochud pokazuje mi ok70 stopni włanczam ciepły nawiew i temp mi spada poniżej 50 stopni przy czym nie czuć gorącego powietrza co było w cześniej znaczy rok temu w źimie ale to na postoju jak sobie silnik grzechocze. a w czasie jazdy wogule nie czuc tego ciepłego powietrza i ze tak powiem pi...ździ jak nie wiem co tak samo macie??

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 20 gru 2009, 18:08

Kamilek0909 pisze:Koledzy Powiedzcie mi jedno co to moze być samochud pokazuje mi ok70 stopni włanczam ciepły nawiew i temp mi spada poniżej 50 stopni przy czym nie czuć gorącego powietrza co było w cześniej znaczy rok temu w źimie ale to na postoju jak sobie silnik grzechocze. a w czasie jazdy wogule nie czuc tego ciepłego powietrza i ze tak powiem pi...ździ jak nie wiem co tak samo macie??
Ja mam podobnie tylko ,że mi podczas jazdy jak jest rozgrzany to grzeje. Ciężko jest te 85* złapać ale jak pokaże 60* to z nawiewów już leci gorące. Jak stane na wolnych i dmuchawkę załącze na 3 to też zbije do 50* a nawet mniej. Raczej tak nie powinno być bo i rok i dwa do tyłu grzało super trochę długo się rozgrzewał ale dmuchawka mogła chodzić na 3 i było git.Moją przypadłość ewidentnie zauważyłem po wymianie termostatu nawet mechanior na to zwrócił uwagę ale daliśmy spokuj bo termostat był z ASO więc chyba dobry. Fakt,że dolny wąż jest lodowaty i na trasie przy -15 trzyma 85*na wskażniku

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 gru 2009, 19:25

u mnie też tak jest

Kudik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 sty 2009, 23:13

Post autor: Kudik » 23 gru 2009, 21:12

quote
Jeżeli nie masz założonej uszczelki to termostat jest lużny i płyn może przepływać obok więc lipa :-/ Zobacz czy dolny wąż do chłodnicy jest ciepły jeśli tak to na bank termostat.


Ostatnio patrzyłem na ten wąż i on był zimny gdy w kokpicie na zegarze pokazało się 65stopni
Wiec sam już nie wiem co może być powodem :-/
Pomóżcie :lol:
w sobotę nawet chłodnice zakryłem i wraz to samo:-/

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 23 gru 2009, 22:50

Ekonomiczność naszych zetorków odbija się na nas w zimie :-P Mój trzyma temp ~80 stopni po wymianie termostatu. Więcej nie chce skoczyć choćbym nie wiem jak się starał. Nie uważam tego już jako usterkę, po prostu trzeba się przyzwyczaić, że sauny w 1Z pod maską nie będzie, a do "magicznych" 90 stopni też niewiele brakuje :)

Mimo wszystko temp. 50 - 60 stopni to za mało i napewno coś przekłamuje, albo nie działa jak należy. Niby termostat to najsłabszy punkt u Nas, ale czujnik i zegar też napewno przekłamują.

Kamilek0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Post autor: Kamilek0909 » 24 gru 2009, 11:42

Koledzy pisałem w czesniej o tym słabym nadmuchu goracym powietrzu wyminiłem termostat i w szystko wruciło do normy dziki za pomoc pozdrawiam serdecznie i życze wszystkim wesołych świąt

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 26 gru 2009, 16:33

A ja podłączyłem VAG-a i tam temperaturka rośnie szybko i na postoju złapał 90* po jakichś 20-30min. nie wiem czy to długo ale chodzi o to że teraz wiem ,iż zegar kłamie o jakieś 15* :-?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2009, 21:20

marko009 pisze:A ja podłączyłem VAG-a i tam temperaturka rośnie szybko i na postoju złapał 90* po jakichś 20-30min. nie wiem czy to długo ale chodzi o to że teraz wiem ,iż zegar kłamie o jakieś 15*
U mnie na vagu i na blacie w zasadzie to samo z tym że na vagu max 88stopni i na wolnych obrotach na postoju już nie wzrośnie

szuma2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 19 kwie 2009, 19:01
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: szuma2 » 01 lut 2010, 22:00

koledzy jak mam pompe wody mokra i piszczy na wolnych obrotach to może byc ze nie mogeo odpowietrzyc i słabo grzeje , termostat nowy i sprawdzony w garku , płyn zalany nowy a dolny wąż zimny przy 90 st , jak przegazuje to odpowietrznikiem poleci płyn a tak niestety nie

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 01 lut 2010, 22:06

Jest taka możliwość jeśli cieknie bo może zasysać powietrze do płynu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl