Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG]Problem z zapalaniem na ciepłym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
tweetyx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 gru 2006, 21:23

[B3/B4 2.3 NG]Problem z zapalaniem na ciepłym

Post autor: tweetyx » 24 gru 2006, 14:52

Mam problem z moim audikiem a dokładnie z paleniem go na ciepłym silniku! Do puki silnik nie złapie temperatury pali zawsze za pierwszym razem, ale jak już się zagrzeje to go trzeba chwilę krecić żeby zapalił. I tak jest za karzdym razem gdy jest silnik nagżany jak postoji i ostygnie wtedy zapali za pierwszym razem!
Ostatnio zmieniony 26 gru 2006, 13:12 przez tweetyx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 24 gru 2006, 21:07

1. Wykonaj test kodów migowych silnika - jeżeli wykaże jakieś błędy, wtedy trzeba w związku z nimi podjąć odpowiednie działania.
2. Napisz coś więcej na temat stanu silnika / ostatnio wymienianych elementów
3. sprawdź poprawność działania potencjometru przepływomierza powietrza - nawet jeżeli test kodów migowych nie wykaże błędów w przepływomierzu.

Awatar użytkownika
Rafalski82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafalski82 » 24 gru 2006, 22:51

A może to będzie związane z tym TEMATEM tylko w odwrotną stronę.

tweetyx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 gru 2006, 21:23

Post autor: tweetyx » 27 gru 2006, 19:22

NG 2.3 10V ostatni wymieniłem w niej świece, przewody wysokiego napięcia,filtr paliwa!ma też troche problem ze zbieraniem sie na dolnych obrotach!jak mam sprawdzić ten potencjometr i w którym miejscu on się dokładnioe znajduje!

[ Dodano: 2006-12-27, 19:28 ]
dziś zauwarzyłem jeszcze że gdy ruszam samochodem i go zaduszę na biegu na ciepłym silniku to zapali zaraz!ale gdy go zagaszę to już muszę wtedy chwilę kręcić!

dzulianp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2006, 22:21

Post autor: dzulianp » 28 gru 2006, 00:42

Nie słuchaj tych głupot, ja miałem tak samo i jest to wina czujnika ciepła (niebieska kostka przy silniku umieszczona w takiej rurce plastikowej od płynu chłodzącego silnik - kup tylko nową nie żadną używaną a się przekonasz). Komputer myśli, że silnik jest zimny i zalewa go dużą dawką paliwa.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 28 gru 2006, 00:46

dzulianp pisze:Nie słuchaj tych głupot, ja miałem tak samo i jest to wina czujnika ciepła (niebieska kostka przy silniku umieszczona w takiej rurce plastikowej od płynu chłodzącego silnik - kup tylko nową nie żadną używaną a się przekonasz). Komputer myśli, że silnik jest zimny i zalewa go dużą dawką paliwa.
nareszcie jaks sensowna odpowiedz :-)

Brąx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2006, 23:28

Post autor: Brąx » 28 gru 2006, 23:39

może ciagnąc lewe powietsze ci ciagniei dlaego tak gdy silnik jest zimny to odpala bez problemu bo wtryskiwacz rozruhowy podaje paliwo z kleji gdy silnik jest ciepły to ma problemy z odpalenie bo klapka w pszepływomierzu nie moze sie podniesc

dzakidzak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 sty 2007, 12:35

Post autor: dzakidzak » 20 sty 2007, 20:49

mam ten sam problem, jak silnik pochodzi 5 min to trudno go uruchomic
nie ma z kolei problemu z odpalaniem jak jest zimny LUB GORACY po dluzszej jzdzie

czy moglbys sprecyzowac jaka to kostka i gdzie sie znajduje, tez chce to wymienic

Stachu84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Stachu84 » 20 gru 2009, 14:59

mam ten sam problem w Audi Coupe silnik 2,2 KV zimny zapala ładnie , ma równe wolne obroty a jak sie nagrzeje ro zaczyna przerywać spadają obroty i ponowny rozróch na ciepłym wymaga długiego krecenia. Ale dzisiaj zdarzyła mi sie awaria po ok 5 minutach jazdy i mocniejszym depnięciu silnik sam z siebie złapał wolne obroty ok 3 tyś a po zgaszeniu już nie chciał wcale odpalić nawet po bardzo długim kręceniu. Pomocy nie mam zielonego pojęcia co sie dzieje.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 gru 2009, 15:06

W 2.2 moze szwankowac warmup regulator

Stachu84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Stachu84 » 20 gru 2009, 15:08

mógł byś mi to objaśnić ??

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 gru 2009, 16:48

bedzie troche OT za co sorki..

mialem wlasnie podobny problem w porsche nie palil na cieplym a zimny od strzalu warm up regulator nie dzialal poprawnie on ma w sobie bimetal i ze wzrostem temp reguluje cisnienie paliwa w systemie, czegos takiego niema w nowszych NG z 3 gen k-jeta jest za to w starszych

tu jest wszystko ladnie opisane
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... osis-chart

ja dorwalem kilka warm up i dobieralem ktury pasowal jako ze mialem w porszche dodatkowe wejscie na podcisnienie czego nie bylo w wrmupach od vaga troszke je modifikowalem.. warmup powinien byc przykrecony do bloku by pobieral cieplo silnika dodatkowo przychodzi do niego siwa(ile dobrze pamietam) wtyczka w niej prad powinien byc bodajze na stale to nagrzewa bimetal na ramienu kture reguloje zaworem wzbogacajac lub ubozac mieszanke po przez cisnienie w ukladzie....

juz kilka latek minelo jak sie meczylem z tym ale jakby przyszlo mi znowu robic jakies 928/924 to mam juz temat przerobiony i wiem gdzie szukac....

Stachu84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Stachu84 » 20 gru 2009, 19:46

OK dzieki za naprowadzenie . bycmoze to to tylko dziwna sprawa czy ten warm up psuje sie tak nagle i aż takie obroty złapał czy może być coś jeszcze ?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 gru 2009, 22:45

warmup ma w sobie bimetal a jak sie na nim uzwojenie przepali to nie dziala...
zarowka tez nagle sie przepala nie.....
OT
nie znam za dobrze tego silnika jedynie co to mialem podobne problemy w porsche dlatego odrazu to mi na mysl przyszlo
i mialem kiedys ur quattro z 84 tez k jet z warmupem ale tam chodzilo wszystko dobrze poza tym iz turbo bylo za mocno podkrecone ladowalo za duzo przy pelnym bucie potrafil czasami szarpnac kilka razy po wyregulowaniu turbo bylo ok..

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 21 gru 2009, 09:54

Znowu pisza bzdury o kolorach czojnika.. A opornosc czarnego 2 piny to okolo 3.7 miedzy obudowa a pinem kazdy pin miezymy osobno temp pokojowa.

W starym 2.2 jest bodajze czujnik 1 pinowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl