Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przymiarka do instalacji II gen.

Wszystko co związane z LPG
SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

[B4 ABK] Przymiarka do instalacji II gen.

Post autor: SowaBezOka » 23 gru 2009, 12:01

Zatem panowie i panie. W niedalekiej przyszlosci chcialbym zalozyc gaz drugiej generacji do swojej Audi. Niestety musze to zrobic jak najtanszym kosztem, wiec przymierzam sie do kupna ponizszych czesci samodzielnie, a reszte rzeczy juz w ramach uslugi przy montazu gazu w zakladzie dokupie. Mimo wszystko chce samodzielnie kupic odpowiednie podzespoly. Chcialbym, aby to bylo tanio i w miare dobrze :-) Ponizej spis


Parownik: (LOVATO SUPER RGE 140 kW)
http://allegro.pl/item848749490.html
Mikser: (MIKSER GAZU WZ (DV))
http://allegro.pl/item836789800.html
Sterownik: (STAG 150)
(sterownik gazu, emulator sondy, emulator czterech wtryskiwaczy, przelacznik)
http://allegro.pl/item848631970.html


1. Uswiadomcie mnie czy te podzespoly beda ze soba wspolgraly i czy w srednim progu cenowym sa to najlepsze rozwiazania.
2. Procz wielozaworu, zbiornika, zaworu LPG oraz przewodow pominalem cos, czy sa to juz wszystkie potrzebne do montazu rzeczy??
3. W tym momencie mam uszkodzona sonde lambde, co objawia sie tym, ze przy uruchamianiu silnik musze przytrzymac przez sekunde pedal gazu na okolo 1000obr/min, aby obroty nie spadly i silnik nie zgasl. Moze to miec wplyw, czy owa sonde lambde i silnik spalania stukowego nalezaloby wymienic, aby dobrze wyregulowac przyszle LPG??
(oba powyzsze podzespoly wykazal komputer jako wadliwe)
4. Nie przekonujcie, ze lepsza sekwencja bo naprawde mam deficyt budzetowy :-(



[+] UPDATE / 1.04.2010
Co rusz powstaja nowe tematy podobnego typu.

Prosilbym, aby inni uzytkownicy ABK+LPG wymienili tutaj swoje instalacje (II, III czy IV) oraz jej podzespoly. Przyblizony przebieg i okres jej eksploatacji, oraz ewentualne koszta dotychczasowych konserwacji lub napraw.

Z cala pewnoscia ulatwi to wybor instalacji gazowej i uzytych w niej podzespolow przyszlym uzytkownikom ABK chcacych zagazowac swoje auto.

Podam na swoim przykladzie:
Instalacja II generacji / 1700zł
Przebieg: 0km
koszty poniesione od czasu instalacji: ~0 zł


Podzespoły:
Sterownik Bingo S4
Reduktor BRC ECO 140 kw AT90E lub Lovato 140kw
BLOS
Butla w kole
Zawor pod klapka
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2010, 21:21 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 23 gru 2009, 12:07

3. sondy muszą być sprawne
4. do abk tylko sekwencja z full grupą, to co tu "zaoszczędzisz" wydasz na części inne ew. na zwiększone zużycie, nie przekonuję cię że lepsza sekwencja, mówię tylko że jest tańsza po prostu ;-)

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 23 gru 2009, 12:15

Jak to tansza?

Z tego co wyczytalem to wlasnie II generacja okolo 1400zl, a sekwencja 2500zl.

Chyba, ze mowisz o eksploatacji? Ale przy dobrze wyregulowanej drugiej generacji do 12 litrow powinno palic, wiec to i tak bardzo dobry wynik.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 gru 2009, 12:47

Mikser jest do mechanicznego wtrysku w przypadku ABK nie wyregulujesz go prawidłowo na wolnych obrotach. Podłączyć się da, ale tylko w układzie kompensacyjnym.
Emulatora za 50 PLN nie musisz kupować. Wystarczy zamontować przekaźnik odcinajacy za złotych 5 i po sprawie.
Parownik bym kupuł LOVATO, ale taki 100kW.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 gru 2009, 13:24

SowaBezOka pisze:Sterownik: (AUTRONIC AL-700)
(sterownik gazu, emulator sondy, przelacznik)
http://allegro.pl/item850012684.html
Emulator wtryskiwaczy:
http://allegro.pl/item852...niwersalny.html
Może zamiast AL-700 weź Bingo-s albo Stag 150 które mogą odcinać i emulować pracę 4 wtryskiwaczy.

[ Dodano: 2009-12-23, 13:27 ]
SowaBezOka pisze:wiec przymierzam sie do kupna ponizszych czesci samodzielnie, a reszte rzeczy juz w ramach uslugi przy montazu gazu w zakladzie dokupie. Mimo wszystko chce samodzielnie kupic odpowiednie podzespoly. Chcialbym, aby to bylo tanio i w miare dobrze Ponizej spis
Nie wiem czy nie wyjdzie Ci taka sama cena gdybyś kupił wszystko u gazownika. A tak jeszcze może kręcić nosem że nie u niego kupione...

[ Dodano: 2009-12-23, 13:30 ]
czarekj pisze:Wystarczy zamontować przekaźnik odcinajacy za złotych 5 i po sprawie.
Do full grupy wystarczy 1 przekaźnik aby odciąć wszystkie wtryskiwacze :?:

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 23 gru 2009, 13:47

Nie wiem czy nie wyjdzie Ci taka sama cena gdybyś kupił wszystko u gazownika. A tak jeszcze może kręcić nosem że nie u niego kupione...
Tez tak mysle. Ale chce chociaz dac mu liste tego co ma byc, nie chce by sam mi tam wstawial jakies najtansze badziewie ^.^

adam_ek

Post autor: adam_ek » 23 gru 2009, 16:31

Panowie nie tylko sekwencja! To jest mit gazowników bo na niej idzie więcej zarobić a wystarczy poczytać forum że nie wszystkie układy na sekwencji dobrze się sprawują i dużo ludzi ma problemy m.in. z falowaniem obrotów i.t.p. Oczywiście i w zwykłej tzn. 2-giej generacji zdarzają się problemy. Podstawowe rzeczy to szczelny dolot, dobrze ustawiony zapłon i dobrze wyregulowana instalacja. U mnie już ponad 60tkm na gazie 2 gen. i jak narazie żadnych problemów obsługa normalna, żadnych dodatkowych zabiegów.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 23 gru 2009, 20:33

adam_ek, Problem polega na tym, że mieszalniki to nasi fachowcy to powiedzmy że potrafią zakładać, a przy sekwencji już trzeba się trochę znać, a z tym to już bywa różnie, zwłaszcza że ABK to full grupa i trzeba do tego silnika podejść w indywidualny sposób. Mam sekwencję i testowałem kilku gazowników i każdy był mądrzejszy od drugiego, ale całe szczęście znalazłem gościa który wie co robi, zaleta to fakt, że nie muszę martwić się strzałami, pali mniej niż na mieszalniku, spadek osiągów jest znacznie mniej odczuwalny no i masz poczucie że masz instalkę odpowiednią do danego typu zasilania w silniku. Jeżeli chcesz zakładać jak najtańszym kosztem to wrzucaj 2-gą generację, ale nie oszczędzaj na podzespołach i pamiętaj o zmianie wszystkich elementów układu WN na nowe bo to podstawa do prawidłowej pracy na LPG, ale pamiętaj że taniej nie zawsze oznacza taniej. Tak poza tematem dorzuć parę groszy i wrzuć wlew gazu pod klapkę wlewu PB, rozwiązanie to docenisz w zimie.

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 24 gru 2009, 12:11

dzieki chlopaki za wszystkie informacje. lista ulegla zmianie :-)
Parownik bym kupuł LOVATO, ale taki 100kW.
Jesli kupie ten wiekszy parownik przyczyni on sie do wiekszego spalania gazu?
Roznica jest kilkunastu zlotych wiec jesli to nie ma zwiazku ze spalaniem to wolalbym wiekszy, ale jesli to ma stanowic problem to prosilbym jednak o porade :-)

Co do ukladu WN to rok temu na zime byly wymieniane na nowe.
Tak poza tematem dorzuć parę groszy i wrzuć wlew gazu pod klapkę wlewu PB, rozwiązanie to docenisz w zimie.
Jesli nie bedzie to roznica 200-300 zl to tak sie stanie <ok>

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 24 gru 2009, 16:15

benek77 pisze:...i wrzuć wlew gazu pod klapkę wlewu PB, rozwiązanie to docenisz w zimie.
Patrząc z drugiej strony gdy masz wlew w zderzaku w zimie po zajechaniu na stację interesuje Cię tylko uchylenie szybki i słowa "do pełna poproszę" , a nie musisz wysiadać, szukać w bagażniku przejściówki i dokręcać ... no chyba, że panowie na stacji gazowej są aż tak uprzejmi .. ;-)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 24 gru 2009, 19:12

rsdziadek pisze: a nie musisz wysiadać, szukać w bagażniku przejściówki i dokręcać
O jakiej przejściówce mówisz? przecież pod klapką jest tyle miejsca że żadnej przejściówki nie trzeba wkręcać i wykręcać, a wszystko czyściutkie i bezproblemowo dostępne dla każdego.

adam_ek

Post autor: adam_ek » 25 gru 2009, 10:48

Masz rację Skuciok jeśli sekwencja to tylko u ludzi którzy znają się na rzeczy. A co do wlewu w zderzaku to raz usłyszałem w zimie tekst: " Jak se Pan odkręcisz to ci zatankuję" ale czy wejdzie pełny zawór do tankowania czy trzeba wkręcać przelotkę to nie wiem.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 25 gru 2009, 11:23

rsdziadek pisze:
benek77 pisze:...i wrzuć wlew gazu pod klapkę wlewu PB, rozwiązanie to docenisz w zimie.
Patrząc z drugiej strony gdy masz wlew w zderzaku w zimie po zajechaniu na stację interesuje Cię tylko uchylenie szybki i słowa "do pełna poproszę" , a nie musisz wysiadać, szukać w bagażniku przejściówki i dokręcać ... no chyba, że panowie na stacji gazowej są aż tak uprzejmi .. ;-)
Jeszcze interesuej cie starcie grubej warstwy blota sniegowego ze zderzaka i pokazania w którym miejscu jest wlew. A jak to bloto przymarznie to obstukiwanie zderzaka aby sie dostac do wlewu. Jezeli masz chlapacze to jest duzo latwiej.

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 25 gru 2009, 12:05

adam_ek pisze:czy wejdzie pełny zawór do tankowania czy trzeba wkręcać przelotkę to nie wiem.
wejdzie cały bez problemu - mój ojciec ma u siebie tak zamontowany wlew gazu.

kiloff
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:05

Post autor: kiloff » 25 gru 2009, 12:34

ja w moim ABK mam sekwencje - najtansza, chyba jakis zenit czy cos, zaplacilem za nia cos okolo 2.200zl .. przejezdzilem na niej 20tys km - bez nawet jednej regulacji - zawsze wszystko bylo ok, spalanie gazu srednie to 10l/100km .. tak wiec jesli juz chcesz zakladac gaz to jest jedna podstawowa zasada : NIE OSZCZEDZAJ NA SAMYM GAZIE .. to sie pozniej bardzo msci ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl