[B4 ABK] Przymiarka do instalacji II gen.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
[B4 ABK] Przymiarka do instalacji II gen.
Zatem panowie i panie. W niedalekiej przyszlosci chcialbym zalozyc gaz drugiej generacji do swojej Audi. Niestety musze to zrobic jak najtanszym kosztem, wiec przymierzam sie do kupna ponizszych czesci samodzielnie, a reszte rzeczy juz w ramach uslugi przy montazu gazu w zakladzie dokupie. Mimo wszystko chce samodzielnie kupic odpowiednie podzespoly. Chcialbym, aby to bylo tanio i w miare dobrze Ponizej spis
Parownik: (LOVATO SUPER RGE 140 kW)
http://allegro.pl/item848749490.html
Mikser: (MIKSER GAZU WZ (DV))
http://allegro.pl/item836789800.html
Sterownik: (STAG 150)
(sterownik gazu, emulator sondy, emulator czterech wtryskiwaczy, przelacznik)
http://allegro.pl/item848631970.html
1. Uswiadomcie mnie czy te podzespoly beda ze soba wspolgraly i czy w srednim progu cenowym sa to najlepsze rozwiazania.
2. Procz wielozaworu, zbiornika, zaworu LPG oraz przewodow pominalem cos, czy sa to juz wszystkie potrzebne do montazu rzeczy??
3. W tym momencie mam uszkodzona sonde lambde, co objawia sie tym, ze przy uruchamianiu silnik musze przytrzymac przez sekunde pedal gazu na okolo 1000obr/min, aby obroty nie spadly i silnik nie zgasl. Moze to miec wplyw, czy owa sonde lambde i silnik spalania stukowego nalezaloby wymienic, aby dobrze wyregulowac przyszle LPG??
(oba powyzsze podzespoly wykazal komputer jako wadliwe)
4. Nie przekonujcie, ze lepsza sekwencja bo naprawde mam deficyt budzetowy
[+] UPDATE / 1.04.2010
Co rusz powstaja nowe tematy podobnego typu.
Prosilbym, aby inni uzytkownicy ABK+LPG wymienili tutaj swoje instalacje (II, III czy IV) oraz jej podzespoly. Przyblizony przebieg i okres jej eksploatacji, oraz ewentualne koszta dotychczasowych konserwacji lub napraw.
Z cala pewnoscia ulatwi to wybor instalacji gazowej i uzytych w niej podzespolow przyszlym uzytkownikom ABK chcacych zagazowac swoje auto.
Podam na swoim przykladzie:
Instalacja II generacji / 1700zł
Przebieg: 0km
koszty poniesione od czasu instalacji: ~0 zł
Podzespoły:
Sterownik Bingo S4
Reduktor BRC ECO 140 kw AT90E lub Lovato 140kw
BLOS
Butla w kole
Zawor pod klapka
Parownik: (LOVATO SUPER RGE 140 kW)
http://allegro.pl/item848749490.html
Mikser: (MIKSER GAZU WZ (DV))
http://allegro.pl/item836789800.html
Sterownik: (STAG 150)
(sterownik gazu, emulator sondy, emulator czterech wtryskiwaczy, przelacznik)
http://allegro.pl/item848631970.html
1. Uswiadomcie mnie czy te podzespoly beda ze soba wspolgraly i czy w srednim progu cenowym sa to najlepsze rozwiazania.
2. Procz wielozaworu, zbiornika, zaworu LPG oraz przewodow pominalem cos, czy sa to juz wszystkie potrzebne do montazu rzeczy??
3. W tym momencie mam uszkodzona sonde lambde, co objawia sie tym, ze przy uruchamianiu silnik musze przytrzymac przez sekunde pedal gazu na okolo 1000obr/min, aby obroty nie spadly i silnik nie zgasl. Moze to miec wplyw, czy owa sonde lambde i silnik spalania stukowego nalezaloby wymienic, aby dobrze wyregulowac przyszle LPG??
(oba powyzsze podzespoly wykazal komputer jako wadliwe)
4. Nie przekonujcie, ze lepsza sekwencja bo naprawde mam deficyt budzetowy
[+] UPDATE / 1.04.2010
Co rusz powstaja nowe tematy podobnego typu.
Prosilbym, aby inni uzytkownicy ABK+LPG wymienili tutaj swoje instalacje (II, III czy IV) oraz jej podzespoly. Przyblizony przebieg i okres jej eksploatacji, oraz ewentualne koszta dotychczasowych konserwacji lub napraw.
Z cala pewnoscia ulatwi to wybor instalacji gazowej i uzytych w niej podzespolow przyszlym uzytkownikom ABK chcacych zagazowac swoje auto.
Podam na swoim przykladzie:
Instalacja II generacji / 1700zł
Przebieg: 0km
koszty poniesione od czasu instalacji: ~0 zł
Podzespoły:
Sterownik Bingo S4
Reduktor BRC ECO 140 kw AT90E lub Lovato 140kw
BLOS
Butla w kole
Zawor pod klapka
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2010, 21:21 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Mikser jest do mechanicznego wtrysku w przypadku ABK nie wyregulujesz go prawidłowo na wolnych obrotach. Podłączyć się da, ale tylko w układzie kompensacyjnym.
Emulatora za 50 PLN nie musisz kupować. Wystarczy zamontować przekaźnik odcinajacy za złotych 5 i po sprawie.
Parownik bym kupuł LOVATO, ale taki 100kW.
Emulatora za 50 PLN nie musisz kupować. Wystarczy zamontować przekaźnik odcinajacy za złotych 5 i po sprawie.
Parownik bym kupuł LOVATO, ale taki 100kW.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może zamiast AL-700 weź Bingo-s albo Stag 150 które mogą odcinać i emulować pracę 4 wtryskiwaczy.SowaBezOka pisze:Sterownik: (AUTRONIC AL-700)
(sterownik gazu, emulator sondy, przelacznik)
http://allegro.pl/item850012684.html
Emulator wtryskiwaczy:
http://allegro.pl/item852...niwersalny.html
[ Dodano: 2009-12-23, 13:27 ]
Nie wiem czy nie wyjdzie Ci taka sama cena gdybyś kupił wszystko u gazownika. A tak jeszcze może kręcić nosem że nie u niego kupione...SowaBezOka pisze:wiec przymierzam sie do kupna ponizszych czesci samodzielnie, a reszte rzeczy juz w ramach uslugi przy montazu gazu w zakladzie dokupie. Mimo wszystko chce samodzielnie kupic odpowiednie podzespoly. Chcialbym, aby to bylo tanio i w miare dobrze Ponizej spis
[ Dodano: 2009-12-23, 13:30 ]
Do full grupy wystarczy 1 przekaźnik aby odciąć wszystkie wtryskiwacze :?:czarekj pisze:Wystarczy zamontować przekaźnik odcinajacy za złotych 5 i po sprawie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Panowie nie tylko sekwencja! To jest mit gazowników bo na niej idzie więcej zarobić a wystarczy poczytać forum że nie wszystkie układy na sekwencji dobrze się sprawują i dużo ludzi ma problemy m.in. z falowaniem obrotów i.t.p. Oczywiście i w zwykłej tzn. 2-giej generacji zdarzają się problemy. Podstawowe rzeczy to szczelny dolot, dobrze ustawiony zapłon i dobrze wyregulowana instalacja. U mnie już ponad 60tkm na gazie 2 gen. i jak narazie żadnych problemów obsługa normalna, żadnych dodatkowych zabiegów.
adam_ek, Problem polega na tym, że mieszalniki to nasi fachowcy to powiedzmy że potrafią zakładać, a przy sekwencji już trzeba się trochę znać, a z tym to już bywa różnie, zwłaszcza że ABK to full grupa i trzeba do tego silnika podejść w indywidualny sposób. Mam sekwencję i testowałem kilku gazowników i każdy był mądrzejszy od drugiego, ale całe szczęście znalazłem gościa który wie co robi, zaleta to fakt, że nie muszę martwić się strzałami, pali mniej niż na mieszalniku, spadek osiągów jest znacznie mniej odczuwalny no i masz poczucie że masz instalkę odpowiednią do danego typu zasilania w silniku. Jeżeli chcesz zakładać jak najtańszym kosztem to wrzucaj 2-gą generację, ale nie oszczędzaj na podzespołach i pamiętaj o zmianie wszystkich elementów układu WN na nowe bo to podstawa do prawidłowej pracy na LPG, ale pamiętaj że taniej nie zawsze oznacza taniej. Tak poza tematem dorzuć parę groszy i wrzuć wlew gazu pod klapkę wlewu PB, rozwiązanie to docenisz w zimie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
dzieki chlopaki za wszystkie informacje. lista ulegla zmianie
Roznica jest kilkunastu zlotych wiec jesli to nie ma zwiazku ze spalaniem to wolalbym wiekszy, ale jesli to ma stanowic problem to prosilbym jednak o porade
Co do ukladu WN to rok temu na zime byly wymieniane na nowe.
Jesli kupie ten wiekszy parownik przyczyni on sie do wiekszego spalania gazu?Parownik bym kupuł LOVATO, ale taki 100kW.
Roznica jest kilkunastu zlotych wiec jesli to nie ma zwiazku ze spalaniem to wolalbym wiekszy, ale jesli to ma stanowic problem to prosilbym jednak o porade
Co do ukladu WN to rok temu na zime byly wymieniane na nowe.
Jesli nie bedzie to roznica 200-300 zl to tak sie stanie <ok>Tak poza tematem dorzuć parę groszy i wrzuć wlew gazu pod klapkę wlewu PB, rozwiązanie to docenisz w zimie.
Patrząc z drugiej strony gdy masz wlew w zderzaku w zimie po zajechaniu na stację interesuje Cię tylko uchylenie szybki i słowa "do pełna poproszę" , a nie musisz wysiadać, szukać w bagażniku przejściówki i dokręcać ... no chyba, że panowie na stacji gazowej są aż tak uprzejmi ..benek77 pisze:...i wrzuć wlew gazu pod klapkę wlewu PB, rozwiązanie to docenisz w zimie.
Jeszcze interesuej cie starcie grubej warstwy blota sniegowego ze zderzaka i pokazania w którym miejscu jest wlew. A jak to bloto przymarznie to obstukiwanie zderzaka aby sie dostac do wlewu. Jezeli masz chlapacze to jest duzo latwiej.rsdziadek pisze:Patrząc z drugiej strony gdy masz wlew w zderzaku w zimie po zajechaniu na stację interesuje Cię tylko uchylenie szybki i słowa "do pełna poproszę" , a nie musisz wysiadać, szukać w bagażniku przejściówki i dokręcać ... no chyba, że panowie na stacji gazowej są aż tak uprzejmi ..benek77 pisze:...i wrzuć wlew gazu pod klapkę wlewu PB, rozwiązanie to docenisz w zimie.
ja w moim ABK mam sekwencje - najtansza, chyba jakis zenit czy cos, zaplacilem za nia cos okolo 2.200zl .. przejezdzilem na niej 20tys km - bez nawet jednej regulacji - zawsze wszystko bylo ok, spalanie gazu srednie to 10l/100km .. tak wiec jesli juz chcesz zakladac gaz to jest jedna podstawowa zasada : NIE OSZCZEDZAJ NA SAMYM GAZIE .. to sie pozniej bardzo msci ..