[80 B3 1.8PM 1989 manual] Generalka ogrzewania i wentylacji
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[80 B3 1.8PM 1989 manual] Generalka ogrzewania i wentylacji
Mam pytanie dotyczące ryzyka rozbiórki kokpitu w celu wymiany nagrzewnicy i łatania dziur w mieszalniku powietrza.
Generalizując chodzi o to żeby było zrobione na następne 20 lat
Jakie jest prawdopodobieństwo niezłożenia tego w całość? 8-) Moje umiejętności ograniczają się do podstawowych czynności
serwisowych przy tym aucie . W dodatku nie mam własnego garażu. Lecz moim największym problemem jest właśnie
brak ogrzewania. Wiąże się to z zamarzniętą przednią szybą (od wewnątrz) oraz kokpitem pokrytym lodem.
Przepraszam, jeśli powieliłem temat, ale jestem tu stosunkowo nowy i naprawdę zmarznięty
Pozdrawiam
Generalizując chodzi o to żeby było zrobione na następne 20 lat
Jakie jest prawdopodobieństwo niezłożenia tego w całość? 8-) Moje umiejętności ograniczają się do podstawowych czynności
serwisowych przy tym aucie . W dodatku nie mam własnego garażu. Lecz moim największym problemem jest właśnie
brak ogrzewania. Wiąże się to z zamarzniętą przednią szybą (od wewnątrz) oraz kokpitem pokrytym lodem.
Przepraszam, jeśli powieliłem temat, ale jestem tu stosunkowo nowy i naprawdę zmarznięty
Pozdrawiam
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Używaj opcji <szukaj>
Masz tu linka z instrukcją jak to wymienic z działu download Centrum Audi http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ab2e2cf4b/ aby pobrać musisz się ponownie zalogować
Masz tu linka z instrukcją jak to wymienic z działu download Centrum Audi http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ab2e2cf4b/ aby pobrać musisz się ponownie zalogować
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
takie rzeczy tylko w Erze w obecnych czasach nie robią już na tyle wytrzymałych rzeczy (czyt. zamienników ) żeby tyle czasu wytrzymało, te lata już bezpowrotnie mineły :cry:Patrique pisze:chodzi o to żeby było zrobione na następne 20 lat
jeśli dasz do mechanika większe są szanse że nie złoży wszystkiego tak jak powinno być, chyba że trafisz na naprawdę rzetelnego fachowca który wstawi wszystkie elementy na swoje miejsce. dłubania jest co nieco przy składaniu, chociaż przy rozbiórce też trzeba się namęczyćPatrique pisze:Jakie jest prawdopodobieństwo niezłożenia tego w całość?
masz już podane źródło gdzie zapoznasz się z kolejnością wykonywanych czynności więc nie będę się rozpisywał
powodzenia przy naprawie 8-)
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Od 200-300 zł jest koszt wymiany nagrzewnicy i tu masz jeszcze jak wymienić
https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... agrzewnicy a na przyszłość używaj opcji <szukaj>
https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... agrzewnicy a na przyszłość używaj opcji <szukaj>
w przypadku b3 mojej dziewczyny cała operacja trwała 2 dni ale tylko i wyłacznie dlatego że poprzedni właściciel jezdził z pęknięta nagrzewnica pół roku dolewajac wody tylko nie musze mówic co sie działo w środku:D wymieniliśmy całe wygłuszenie podłogi, wypraliśmy dywan, i dopiero złożylismy wszystko do kupy. Na początku nie mieliśmy nawet instrukcji z forum. Dopiero na silniku wentylatora się zacieliśmy. A nasz duet tzw. ja + sąsiad jesteśmy raczej laikami. Wystarczyła wkrętarka z końcówkami 8 i 10 , kilka śrubokrętów i kombinerki i daliśmy rade. Efekt - 250zł w kieszeni i satysfakcja że rozebrałeś pół auta i o dziwo złożyłeś do kupy sam bezcenne
ja regenerację klapki sterującej temperaturą powietrza zrobiłem w ten sposób, że odłączyłem to całe centrum sterowania nawiewami, w którym są klapy od kanałów powietrznych i regenerowałem klapkę ciepło-zimno bez rozbierania tej obudowy, a to z bardzo prostej przyczyny, że potem bardzo ciężko jest to złożyć w całość. nie wspominając już o tym, że jest bardzo duże ryzyko, że coś połamiesz przy rozmontowywaniu tego pudła.Patrique pisze:łatania dziur w mieszalniku powietrza.
Generalizując chodzi o to żeby było zrobione na następne 20 lat
Jakie jest prawdopodobieństwo niezłożenia tego w całość?
tutaj masz o tym, jak zrobić regenerację klapki ciepło-zimno w b4 z klimą https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-nagr ... 139,30.htm różnica polega na tym, że jakbyś miał klimę, to miałbyś gorzej z wyjęciem kanałów powietrznych i rozpięciem ich od tego całego centrum sterowania nawiewami, a tak to masz trochę łatwiej.
Kolego, żeby zdejmować kokpit, to musi być minimum te parę stopni na plusie, bo w niskich temperaturach plastiki są twarde i najzwyczajniej połamiesz kokpit i inne plastiki przy takiej niskiej temperaturze.Patrique pisze:nie mam własnego garażu. Lecz moim największym problemem jest właśnie
brak ogrzewania. Wiąże się to z zamarzniętą przednią szybą (od wewnątrz) oraz kokpitem pokrytym lodem.
Przepraszam, jeśli powieliłem temat, ale jestem tu stosunkowo nowy i naprawdę zmarznięty
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dziękuje serdecznie za linki z fotostory. Dzisiaj sprawdziłem jakie są odgłosy z kratek wentylacyjnych
w VW Passacie B3 1.9TD 1992 i muszę przyznać że podczas przełączania ciepło / zimno dźwięk tłumionego powietrza
w pozycji czerwonej jest identyczny jak w mojej niuni. Znajomy mechanik stwierdził że to może być zakamieniała
nagrzewnica. Teraz pojawia się pytanie czy dziurawa przesłona powietrza nie "brzmiała" by inaczej podczas przepływu powietrza.
Z góry przepraszam za te moje dywagacje ale nie uśmiecha mi się póki co rozbiórka.
Chciałbym po prostu wykluczyć pewne wątki aby nie rozbierać mojej ukochanej co jest ostatecznością. Myślę również nad przepłukaniem szlauchem samej nagrzewnicy Jeśli to "dziwny" pomysł to proszę o słowa krytyki Pozdrawiam. Miłego wieczoru.
w VW Passacie B3 1.9TD 1992 i muszę przyznać że podczas przełączania ciepło / zimno dźwięk tłumionego powietrza
w pozycji czerwonej jest identyczny jak w mojej niuni. Znajomy mechanik stwierdził że to może być zakamieniała
nagrzewnica. Teraz pojawia się pytanie czy dziurawa przesłona powietrza nie "brzmiała" by inaczej podczas przepływu powietrza.
Z góry przepraszam za te moje dywagacje ale nie uśmiecha mi się póki co rozbiórka.
Chciałbym po prostu wykluczyć pewne wątki aby nie rozbierać mojej ukochanej co jest ostatecznością. Myślę również nad przepłukaniem szlauchem samej nagrzewnicy Jeśli to "dziwny" pomysł to proszę o słowa krytyki Pozdrawiam. Miłego wieczoru.
chwila moment. cieknie Ci ta nagrzewnica? ubywa CI płyn? czy po prostu nie masz ogrzewania?
gdy masz wyłączone ogrzewanie, to powietrze leci bezpośrednio do kratek nawiewu z pominięciem nagrzewnicy. dlatego wtedy dmucha bardziej gdyś jest mniejszy opór. natomiast gdy masz ogrzewanie ustawione na maxa, to powietrze leci przez nagrzewnicę, która daje większy opór, co sprawia, że powietrze ma większy opór i leci wtedy wolniej.
co do płukania nagrzewnic wodą, to jak najbardziej można to zrobić ale najlepiej w kierunku odwrotnym niż ten, w którym normalnie krąży płyn.
poza tym tematów o braku ogrzewania było już parę więc <szukaj>
gdy masz wyłączone ogrzewanie, to powietrze leci bezpośrednio do kratek nawiewu z pominięciem nagrzewnicy. dlatego wtedy dmucha bardziej gdyś jest mniejszy opór. natomiast gdy masz ogrzewanie ustawione na maxa, to powietrze leci przez nagrzewnicę, która daje większy opór, co sprawia, że powietrze ma większy opór i leci wtedy wolniej.
co do płukania nagrzewnic wodą, to jak najbardziej można to zrobić ale najlepiej w kierunku odwrotnym niż ten, w którym normalnie krąży płyn.
poza tym tematów o braku ogrzewania było już parę więc <szukaj>
To, że szyby są o tej porze zaparowane, to normalne jeśli nie masz ogrzewania.
Na temat klapek tak jak napisałem Ci wyżej. Inne przypadki opisane masz m.in. tu: https://audi80.pl/b3-b4-allbrak-ogrzewania-vt987.htm
Na temat klapek tak jak napisałem Ci wyżej. Inne przypadki opisane masz m.in. tu: https://audi80.pl/b3-b4-allbrak-ogrzewania-vt987.htm
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[quote="ysiul"]no i skoro o płukaniu mowa nie zalej sobie silnika woda. najlepiej do drugiego króćca załóż wąż i za silnik z nim[/quote]
Tak, właśnie zamierzam zrobić . Zbyt dużo czasu poświęciłem czystości pod maską. Jak połapię się jak zrobić fotostory mojej 80-tki to się pochwalę. Póki co jutro nagrzewnica będzie miała płukanko Dzięki za wszelkie wskazówki
Dodano: 2009-12-28, 15:05
Dzisiaj przepłukałem nagrzewnice tylko nie wiem czy we właściwym kierunku Ale muszę przyznać że z kratek
powiało już ciut ciepłym powietrzem. Czyli, chyba pomaga. Tylko wiem, że się zbłaźnię pytaniem...
który króciec jest wejściowym, a który wyjściowym w nagrzewnicy. Oraz czy dodatek odkamieniacza nie zrobi mi prysznica z nagrzewnicy w kokpicie. Znajomy proponował
przepłukać wodą z "ludwikiem". W przypadku czyszczenia zbiorniczka wyrównawczego to pomogło. Ale wiem, że w przypadku elementu jak nagrzewnica czy chłodnica całego kamienia i tak się nie pozbędę. Mam nadzieję że nie macie mnie jeszcze dość. Ale w temacie chłodzenie, wentylacja i ogrzewanie jestem naprawdę ciemny.
Dodano: 2010-01-05, 20:47
[b]grze[/b], Ogrzewanie działa! Przepłukałem octem i wodą pod ciśnieniem. Zrobiłem taki specjalny przyrząd łączący szlauch
z króćcem nagrzewnicy. Przez parę chwil leciała gęsta rdza, a przez 5 minut brązowa woda. Zalałem układ płynem i odpowietrzyłem
po 10 minut stania w miejscu 38`C Dzięki wszystkim za wskazówki. PS. Przy okazji pękł wąż pompa wody - blok silnika
Latem wymieniam pozostałe węże na nowe, pompę wody i termostat (profilaktycznie). Pozdrawiam.
Tak, właśnie zamierzam zrobić . Zbyt dużo czasu poświęciłem czystości pod maską. Jak połapię się jak zrobić fotostory mojej 80-tki to się pochwalę. Póki co jutro nagrzewnica będzie miała płukanko Dzięki za wszelkie wskazówki
Dodano: 2009-12-28, 15:05
Dzisiaj przepłukałem nagrzewnice tylko nie wiem czy we właściwym kierunku Ale muszę przyznać że z kratek
powiało już ciut ciepłym powietrzem. Czyli, chyba pomaga. Tylko wiem, że się zbłaźnię pytaniem...
który króciec jest wejściowym, a który wyjściowym w nagrzewnicy. Oraz czy dodatek odkamieniacza nie zrobi mi prysznica z nagrzewnicy w kokpicie. Znajomy proponował
przepłukać wodą z "ludwikiem". W przypadku czyszczenia zbiorniczka wyrównawczego to pomogło. Ale wiem, że w przypadku elementu jak nagrzewnica czy chłodnica całego kamienia i tak się nie pozbędę. Mam nadzieję że nie macie mnie jeszcze dość. Ale w temacie chłodzenie, wentylacja i ogrzewanie jestem naprawdę ciemny.
Dodano: 2010-01-05, 20:47
[b]grze[/b], Ogrzewanie działa! Przepłukałem octem i wodą pod ciśnieniem. Zrobiłem taki specjalny przyrząd łączący szlauch
z króćcem nagrzewnicy. Przez parę chwil leciała gęsta rdza, a przez 5 minut brązowa woda. Zalałem układ płynem i odpowietrzyłem
po 10 minut stania w miejscu 38`C Dzięki wszystkim za wskazówki. PS. Przy okazji pękł wąż pompa wody - blok silnika
Latem wymieniam pozostałe węże na nowe, pompę wody i termostat (profilaktycznie). Pozdrawiam.