Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/B3] zmiana silnika z benzyny na diesla ?

Gengul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 sie 2008, 09:52
Lokalizacja: Katowice

[80/B3] zmiana silnika z benzyny na diesla ?

Post autor: Gengul » 25 gru 2009, 09:49

Witam

Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem benzynowym i zastanawiam się czy jest możliwość zmiany silnika z benzyniaka na diesla bez żadnych przeróbek, czy taka inwestycja się opłaca czy nie, nieznam się na takich sprawach dlatego Was pytam o to.

Dzięki i pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony 25 gru 2009, 13:17 przez Gengul, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 25 gru 2009, 10:38

było już sporo takich pytań,nie opłacalny interes,po co 1.8 zmieniać?ni powiesz że dużo pali?umiera?to zamiast robic swapa to zrób kapitalke i będziesz się turlał

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 gru 2009, 11:02

Jak masz możliwość kupna niezajechanego 1.6TD to zmieniaj :mrgreen: I kręć.
Kolega vision robił przekładkę RU -> SB. Możesz się jego spytać ile pracy trzeba włożyć.

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 25 gru 2009, 13:09

Ja uważam ze interes nie wart świeczki po co inwestować w przeróbki i martwic się żeby wszystko było sprawne, jak lepiej sprzedać benzynę dołożyć kasę ze swapa i kupić diesla takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 gru 2009, 14:10

Jak w benzynie buda dobra, bez rdzy i dzwona a na oku pewny silnik - ja bym się pomęczył ze swapem.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 25 gru 2009, 16:58

za stare auta na takie zabawy.... o ile nie jesteś pasjonatem to daruj sobie..... ekonomicznie to jest całkiem nie opłacalne chyba że chcesz się hobbystycznie pobawić...

Michal_R
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2009, 00:03

Post autor: Michal_R » 26 gru 2009, 07:49

a co powiecie w moim przypadku jak byscie widzieli slinik sb na miejscu ng w coupe?? nie moge go sprzedac nawet za smieszne pieniadze gazu pali sporo a na mysl i kolejnej zabawie z lpg to zastanawiam sie na wrzutka diesla i delikatnym "odmuleniu" swapa wykonalbym we wlasnym zakresie gdyz mam spore mozliwasci

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 gru 2009, 10:46

W starych samochodach swap jest dobry tylko wtedy, jeśli buda zdrowa. Nie ma co do "zgnitka" lub czteroślada przekładać dobrego silnika.

1.6 TD to dobry silnik, bardzo wdzięczny jak się dba o niego. Standardowo 80KM które można bez problemu zwiększyć do 100-110 a nawet i wyżej (w Polsce najwięcej 180KM). Zwiększenie mocy nie skutkuje drastycznym spadkiem żywotności.

EDIT:
Co do osób piszących, że nie opłaca się wykonywać swapa tylko sprzedać i dołożyć do nowego - pamiętajcie, że nikt z powyższych osób zapewne nie będzie dokładał kilkudziesieciu tysięcy na nowy samochód więc co by nie kupili będzie już wiekowym samochodem ze swoimi problemami. Nowy samochód - kot w worku, dopiero po kilku tys km wyjdzie co jest do roboty.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 gru 2009, 11:18

trepek pisze:W starych samochodach swap jest dobry tylko wtedy, jeśli buda zdrowa. Nie ma co do "zgnitka" lub czteroślada przekładać dobrego silnika.
<piwo>
trepek pisze:1.6 TD to dobry silnik, bardzo wdzięczny jak się dba o niego. Standardowo 80KM które można bez problemu zwiększyć do 100-110 a nawet i wyżej (w Polsce najwięcej 180KM). Zwiększenie mocy nie skutkuje drastycznym spadkiem żywotności.
pałując serie też długo nie pociągnie , + modyfikacji to , nie jednego zadziwi , frajda z taniej jazdy
trepek pisze:Co do osób piszących, że nie opłaca się wykonywać swapa tylko sprzedać i dołożyć do nowego - pamiętajcie, że nikt z powyższych osób zapewne nie będzie dokładał kilkudziesieciu tysięcy na nowy samochód więc co by nie kupili będzie już wiekowym samochodem ze swoimi problemami. Nowy samochód - kot w worku, dopiero po kilku tys km wyjdzie co jest do roboty.
właśnie nowy tylko z nazwy i nowe nieznane bolączki , swap i opłacalność to indywidualna kwestia, jeden ma tanio graty , 2 auto za połowę ceny itd
Michal_R pisze:a co powiecie w moim przypadku jak byscie widzieli slinik sb na miejscu ng w coupe?? nie moge go sprzedac nawet za smieszne pieniadze gazu pali sporo a na mysl i kolejnej zabawie z lpg to zastanawiam sie na wrzutka diesla i delikatnym "odmuleniu" swapa wykonalbym we wlasnym zakresie gdyz mam spore mozliwasci
zastanów się czy nie jakiś 1.9 AAZ/1Z bo moim zdaniem mocowanie silnika NG im odpowiada p&p , co do 1.6 np SB najszybciej zmiana sanek , a auto z foto ładnie wygląda a masz Q
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, 11:59 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Michal_R
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2009, 00:03

Post autor: Michal_R » 26 gru 2009, 11:58

wlasnie niestety nie ma Q, choc bardzo zaluje, bude mam zdrowa blacharsko i geometrycznie a co do swapa to w gre wchodzi wylacznie TD nie chce zadnych TDI musi byc zwykly prosty diesel ciagnięty na linke, a nie potencjometrem. bede myslal intensywnie bo ng z lpg choc i tak juz mam duzo mniej problemow niz na poczatku to i tak spadek mocy przy gornych obrotach gdyz nie ma blosa i czlowiek po pewnym czasnei sie irytuje

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 gru 2009, 12:06

Michal_R pisze:bude mam zdrowa blacharsko i geometrycznie a co do swapa to w gre wchodzi wylacznie TD nie chce zadnych TDI musi byc zwykly prosty diesel ciagnięty na linke
to szukaj silnika i jaki się trafi , ja mam mTDI a oznacza linka i spalanie trasa 3.8 miasto do 5 latem teraz zima do -10 to ok 5.3 a jak było ostatnio -15 do-20 to max 6.3 ON

Gengul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 sie 2008, 09:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Gengul » 26 gru 2009, 12:34

a jak to wychodzi z przeróbką dużo jest roboty, jest jakaś różnica między benzyniakiem a dieslem aby usadzić silnik na miejsce, ja mam za free rope dlatego myśle nad tą przeróbką ale widze że niektórzy odradzają, blacha w moim jest dobra 0 rdzy, była tylko mała stłuczka ale nic sie nie stalo

Obrazek

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 gru 2009, 12:44

Gengul pisze:a jak to wychodzi z przeróbką dużo jest roboty, jest jakaś różnica między benzyniakiem a dieslem aby usadzić silnik na miejsce, ja mam za free rope dlatego myśle nad tą przeróbką ale widze że niektórzy odradzają, blacha w moim jest dobra 0 rdzy, była tylko mała stłuczka ale nic sie nie stalo
silnik z audi to wyjmujesz swój i wkładasz TD wszystko pasuje poza wydechem , a elektryka to pikuś :mrgreen: , skrzynia pasuje , opłacalność tak jak już pisano to zależy , miałem też 1.8 tylko jak go kupiłem :mrgreen: , około miesiąca później 1.6TD 2 lata mykał , a teraz mTDI 1Z dobra cena za silnik była

Gengul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 sie 2008, 09:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Gengul » 26 gru 2009, 16:35

to skrzyni biegów nie musze kupować osobno do diesla, pasuje z benzyny tak to mam rozumieć, a co to jest ten silnik mTDI 1Z jakiś lepszy, czym sie różni od TD

Michal_R
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2009, 00:03

Post autor: Michal_R » 26 gru 2009, 18:20

wlasnie z tego co wiem to skrzynia bedzie pasowala z benzyny do diesla ale tak sie zastanawiam jak by to wyszlo z przelozeniami czy niebylaby zbyt wolna, u mnie przy 210 jest 5800-5900 obrotow wrzuciwszy diesla to na tej skrzyni napewno do 200 nie pojdzie ale mysle ze ponad 170 wiec chyba nie tak zle, tylko przy 110 bedzie ze 3 tys rpm to moze duzo palic. moze ktos wie jaka skrzynia idzie pod SB albo z jakimi przelozeniami bo w rozpisce na audi 80 centrum nie znalazlem dieslow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl