[80/B3] zmiana silnika z benzyny na diesla ?
[80/B3] zmiana silnika z benzyny na diesla ?
Witam
Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem benzynowym i zastanawiam się czy jest możliwość zmiany silnika z benzyniaka na diesla bez żadnych przeróbek, czy taka inwestycja się opłaca czy nie, nieznam się na takich sprawach dlatego Was pytam o to.
Dzięki i pozdrawiam wszystkich
Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem benzynowym i zastanawiam się czy jest możliwość zmiany silnika z benzyniaka na diesla bez żadnych przeróbek, czy taka inwestycja się opłaca czy nie, nieznam się na takich sprawach dlatego Was pytam o to.
Dzięki i pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony 25 gru 2009, 13:17 przez Gengul, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
a co powiecie w moim przypadku jak byscie widzieli slinik sb na miejscu ng w coupe?? nie moge go sprzedac nawet za smieszne pieniadze gazu pali sporo a na mysl i kolejnej zabawie z lpg to zastanawiam sie na wrzutka diesla i delikatnym "odmuleniu" swapa wykonalbym we wlasnym zakresie gdyz mam spore mozliwasci
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
W starych samochodach swap jest dobry tylko wtedy, jeśli buda zdrowa. Nie ma co do "zgnitka" lub czteroślada przekładać dobrego silnika.
1.6 TD to dobry silnik, bardzo wdzięczny jak się dba o niego. Standardowo 80KM które można bez problemu zwiększyć do 100-110 a nawet i wyżej (w Polsce najwięcej 180KM). Zwiększenie mocy nie skutkuje drastycznym spadkiem żywotności.
EDIT:
Co do osób piszących, że nie opłaca się wykonywać swapa tylko sprzedać i dołożyć do nowego - pamiętajcie, że nikt z powyższych osób zapewne nie będzie dokładał kilkudziesieciu tysięcy na nowy samochód więc co by nie kupili będzie już wiekowym samochodem ze swoimi problemami. Nowy samochód - kot w worku, dopiero po kilku tys km wyjdzie co jest do roboty.
1.6 TD to dobry silnik, bardzo wdzięczny jak się dba o niego. Standardowo 80KM które można bez problemu zwiększyć do 100-110 a nawet i wyżej (w Polsce najwięcej 180KM). Zwiększenie mocy nie skutkuje drastycznym spadkiem żywotności.
EDIT:
Co do osób piszących, że nie opłaca się wykonywać swapa tylko sprzedać i dołożyć do nowego - pamiętajcie, że nikt z powyższych osób zapewne nie będzie dokładał kilkudziesieciu tysięcy na nowy samochód więc co by nie kupili będzie już wiekowym samochodem ze swoimi problemami. Nowy samochód - kot w worku, dopiero po kilku tys km wyjdzie co jest do roboty.
trepek pisze:W starych samochodach swap jest dobry tylko wtedy, jeśli buda zdrowa. Nie ma co do "zgnitka" lub czteroślada przekładać dobrego silnika.
pałując serie też długo nie pociągnie , + modyfikacji to , nie jednego zadziwi , frajda z taniej jazdytrepek pisze:1.6 TD to dobry silnik, bardzo wdzięczny jak się dba o niego. Standardowo 80KM które można bez problemu zwiększyć do 100-110 a nawet i wyżej (w Polsce najwięcej 180KM). Zwiększenie mocy nie skutkuje drastycznym spadkiem żywotności.
właśnie nowy tylko z nazwy i nowe nieznane bolączki , swap i opłacalność to indywidualna kwestia, jeden ma tanio graty , 2 auto za połowę ceny itdtrepek pisze:Co do osób piszących, że nie opłaca się wykonywać swapa tylko sprzedać i dołożyć do nowego - pamiętajcie, że nikt z powyższych osób zapewne nie będzie dokładał kilkudziesieciu tysięcy na nowy samochód więc co by nie kupili będzie już wiekowym samochodem ze swoimi problemami. Nowy samochód - kot w worku, dopiero po kilku tys km wyjdzie co jest do roboty.
zastanów się czy nie jakiś 1.9 AAZ/1Z bo moim zdaniem mocowanie silnika NG im odpowiada p&p , co do 1.6 np SB najszybciej zmiana sanek , a auto z foto ładnie wygląda a masz QMichal_R pisze:a co powiecie w moim przypadku jak byscie widzieli slinik sb na miejscu ng w coupe?? nie moge go sprzedac nawet za smieszne pieniadze gazu pali sporo a na mysl i kolejnej zabawie z lpg to zastanawiam sie na wrzutka diesla i delikatnym "odmuleniu" swapa wykonalbym we wlasnym zakresie gdyz mam spore mozliwasci
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, 11:59 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
wlasnie niestety nie ma Q, choc bardzo zaluje, bude mam zdrowa blacharsko i geometrycznie a co do swapa to w gre wchodzi wylacznie TD nie chce zadnych TDI musi byc zwykly prosty diesel ciagnięty na linke, a nie potencjometrem. bede myslal intensywnie bo ng z lpg choc i tak juz mam duzo mniej problemow niz na poczatku to i tak spadek mocy przy gornych obrotach gdyz nie ma blosa i czlowiek po pewnym czasnei sie irytuje
to szukaj silnika i jaki się trafi , ja mam mTDI a oznacza linka i spalanie trasa 3.8 miasto do 5 latem teraz zima do -10 to ok 5.3 a jak było ostatnio -15 do-20 to max 6.3 ONMichal_R pisze:bude mam zdrowa blacharsko i geometrycznie a co do swapa to w gre wchodzi wylacznie TD nie chce zadnych TDI musi byc zwykly prosty diesel ciagnięty na linke
silnik z audi to wyjmujesz swój i wkładasz TD wszystko pasuje poza wydechem , a elektryka to pikuś :mrgreen: , skrzynia pasuje , opłacalność tak jak już pisano to zależy , miałem też 1.8 tylko jak go kupiłem :mrgreen: , około miesiąca później 1.6TD 2 lata mykał , a teraz mTDI 1Z dobra cena za silnik byłaGengul pisze:a jak to wychodzi z przeróbką dużo jest roboty, jest jakaś różnica między benzyniakiem a dieslem aby usadzić silnik na miejsce, ja mam za free rope dlatego myśle nad tą przeróbką ale widze że niektórzy odradzają, blacha w moim jest dobra 0 rdzy, była tylko mała stłuczka ale nic sie nie stalo
wlasnie z tego co wiem to skrzynia bedzie pasowala z benzyny do diesla ale tak sie zastanawiam jak by to wyszlo z przelozeniami czy niebylaby zbyt wolna, u mnie przy 210 jest 5800-5900 obrotow wrzuciwszy diesla to na tej skrzyni napewno do 200 nie pojdzie ale mysle ze ponad 170 wiec chyba nie tak zle, tylko przy 110 bedzie ze 3 tys rpm to moze duzo palic. moze ktos wie jaka skrzynia idzie pod SB albo z jakimi przelozeniami bo w rozpisce na audi 80 centrum nie znalazlem dieslow