Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Kompresja

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 27 maja 2007, 08:40

@Jelly moj wujek tez byl kiedys u Smietany z problemem w samochodzie. Oczywiscie zrobili mu pomiar cisnienia w cylindrach i tez mu wykazalo ze nie ma w ogole kompresji i ze dziwia sie jak ten samochod jezdzi Zaproponowali mu remont silnika i za dwa dni zawdzwonili i powiedzieli ze jezeli mu sie nie oplaca i chcialby sprzeda to auto to oni je kupia. Tak ze co do warsztatu Pana Smietany to stanowczo odradzam, nie wspomne juz ze sa chlernie drodzy. Pozdrawiam....

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 maja 2007, 14:55

MAKLER pisze:@Jelly moj wujek tez byl kiedys u Smietany z problemem w samochodzie. Oczywiscie zrobili mu pomiar cisnienia w cylindrach i tez mu wykazalo ze nie ma w ogole kompresji i ze dziwia sie jak ten samochod jezdzi Zaproponowali mu remont silnika i za dwa dni zawdzwonili i powiedzieli ze jezeli mu sie nie oplaca i chcialby sprzeda to auto to oni je kupia. Tak ze co do warsztatu Pana Smietany to stanowczo odradzam, nie wspomne juz ze sa chlernie drodzy. Pozdrawiam....
No widze ze u mnie sytuacja wrecz idenrtyczna sie kroila, tyle ze ja im od razu podziekowalem. A o kosztach wole juz nie wspominac bo za pomiar cisnienia i wymiane swiecy skasowali 181zl...Uwarzam ze to zdzierstwo i oszustwo i moze stworzymy ranking warsztatów polecanych i niepolecanych, bo chciałbym innych bardzo przestrzec przed wizyta u Śmietany w Kobiurze. Z pewnoscia inni także maja swoje doświadczenia z innymi "specami"

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 27 maja 2007, 19:51

No widze ze u mnie sytuacja wrecz idenrtyczna sie kroila, tyle ze ja im od razu podziekowalem. A o kosztach wole juz nie wspominac bo za pomiar cisnienia i wymiane swiecy skasowali 181zl...Uwarzam ze to zdzierstwo i oszustwo i moze stworzymy ranking warsztatów polecanych i niepolecanych, bo chciałbym innych bardzo przestrzec przed wizyta u Śmietany w Kobiurze. Z pewnoscia inni także maja swoje doświadczenia z innymi "specami"

Jezeli trafiles do Smietany to stwierdzam ze mieszkasz gdzies w poblizu Kobiura. Znalazles moze jakis warsztat godny polecenia? Mam u siebie problem ze sprzeglem i potrzebuje fachowca ktory mi konkretnie powie co mam do wymiany. Pozdrawiam...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 maja 2007, 00:11

Niestety nie mam nic sprawdzonego. Sam szukam kogos pewnego i taniego.Bylem u 1 mechanika ale koles widac ma za duzo roboty i troche olewajaco podchodzi do niektorych rzeczy i juz tam nie wroce. A jestem z Chorzowa :-D

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 28 maja 2007, 02:14

wolfik pisze:Jeśli jest tu ktoś kto sprawdzał ciśnienie sprężania na pracującym silniku niech skrobnie na forum jak sie to robi, bo z tego co ja wiem to manometr musiałby być do kilkuset atmosfer, bo jedyne co byś zmierzył to efektywne ciśnienie spalania w ten sposób.

A umiesz myśleć kolego , czy tylko piszesz żeby pisać?
Jakie kilkaset atmosfer? Wyjmujesz wtryskiwacz a w jego miejsce mocujesz ciśnieniomierz, który wygląda jak wtrysk i podczas pomiaru TEN CYLINDER NIE PRACUJE!!!!!.tzn. Nie ma w nim spalania bo nie dostaje paliwa.Dotarło?
wiesz co śmiech mnie bierze jak to czytam, ty chyba nie widziałeś jak pracuje 1Z na 3 cylindrach albo jakikolwiek diesel. Qwa 11 lat pracuje przy dieslach ale takiego pomiaru jeszcze na oczy nie widziałem :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ty chyba nie masz pojęcia co by było gdyby taki silnik na tym cylindrze brał np. olej i dostał samozapłonu :-) :-D :-D :-D :-D a i nie wiem czy wiesz ale jest bardzo dużoa aut w których nie wyjmiesz wtryskiwaczy bez rozebrania połowy osprzętu silnika :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: zmień se literatura i weź się za praktyke

[ Dodano: 2007-05-28, 02:18 ]
MAKLER pisze:Mam u siebie problem ze sprzeglem i potrzebuje fachowca ktory mi konkretnie powie co mam do wymiany. Pozdrawiam...
pisz co boli twoje maleństwo to może coś pomoge, al ejak znam zycie i silnik 1Z to pewnie koło dwumasowe sie już wyjeżdziło, a to bardzo droga sprawa, bądź tez pompka sprzęgła przepuszcza co tez jest standardem jak ktoś w niej nie wymieni płyny hamulcowego na czas :cry:

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 28 maja 2007, 07:51

Mam taki problem ze raz mi biegi wchodza dobrze a raz nie. Dodatkowo po wcisnieciu sprzegla prawie zawsze slychac dziwne cykanie jednak sa momenty w ktorych w ogole tego nie slychac. Teraz mnie przestraszyles z tym kolem dwumasowym i tym ze to bardzo drogie. Jaka moze byc cena naprawy takiego czegos w najgorszym wypadku? Pozdrawiam...

@ Jelly - ja jestem z Piotrowiec wiec niedaleko, gdybys znalazl jakiegos dbrego mechanika to daj znac. A tak w ogole to moze kiedys sie spotkamy na jakims spocie :)

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 28 maja 2007, 08:05

MAKLER pisze:Mam taki problem ze raz mi biegi wchodza dobrze a raz nie. Dodatkowo po wcisnieciu sprzegla prawie zawsze slychac dziwne cykanie jednak sa momenty w ktorych w ogole tego nie slychac. Teraz mnie przestraszyles z tym kolem dwumasowym i tym ze to bardzo drogie. Jaka moze byc cena naprawy takiego czegos w najgorszym wypadku? Pozdrawiam...
zrób testa, wciśnij sprzęgło wrzuć jedynkę i czekaj około minuty, jeśli samochód zacznie ruszać to masz padniętą pompkę sprzęgła, z tego co piszesz stawiam na zajechane koło dwumasowe z tym cykaniem, ale moża to sprawdzić w prosty sposób: sprzęgło, 1 i ruszamy powolutku bez gazu, potem z 2 tak samo najlepiej pod lekką górkę, w żadnym wypadku nie może być czuć poszarpywania przy ruszaniu, czutego na budzie i na pedale sprzęgła, to samo zrób na wstecznym. jeśli szarpie: koło dwumasowa zajechane, w sklepie nowe około 2200 zł na allegro widziałam maja czasem za około 900-1000, używka rożnie chodzi od 200 w góre.

wolfik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 2007, 12:02
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wolfik » 28 maja 2007, 10:32

McGiver nie będę wymieniał poglądów z mechanikiem-kowalem.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 28 maja 2007, 11:05

o kurde, mam wlasnie takie obiawy ze przy ryszaniu czasami szrpie mi samochodem i czuje to na pedale. Zalamalem sie w tym momencie ! Da sie kupic jakas dobra uzywke? Jestam podlamany. McGiver czy to na pewno te kolo dwumasowe?? :( Trzeba to naprawiac czy mozna jezdzic az padnie ? Dodam ze nie zawsze to czuc, czasmi nawet na prostej drodze czuc takie szarpanie a czasami w ogole tego nie ma. Bylem jakis czas temu na warsztacie i powiedzieli mi ze te ckanie to lozysko oporowe i ze slychac je tylko czasami bo alezy to od tego jak sie ustawi. W sprawach samochodowych jestem kompletnym laikiem i prosze Was o pomoc.

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 28 maja 2007, 22:11

W B4 1Z nie ma dwumasowego koła zamachowego tylko zwykłe, przynajmniej u mnie tak jest.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 28 maja 2007, 22:12

Hmmm, no to ciekawe. Bylo kilka rodzai w silnikach 1z?

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 31 maja 2007, 10:14

wolfik pisze:McGiver nie będę wymieniał poglądów z mechanikiem-kowalem.
a ja mechanikiem-pgrrolnikiem. Dalej klep swoje C-330 bo z tego co tu piszesz to chyba na tym tylko się znasz.
MAKLER pisze:McGiver czy to na pewno te kolo dwumasowe?? :( Trzeba to naprawiac czy mozna jezdzic az padnie ? Dodam ze nie zawsze to czuc, czasmi nawet na prostej drodze czuc takie szarpanie a czasami w ogole tego nie ma.
to jest dokładnie objaw padającego koła dwumasowego, u mojego znajomego do tego doszło że rozerwało sprężyny amortyzujące w kole i obróciło koło względem obudowy koła o 1/6 fazy :shock: , jeździć sie nie dało tym, nie wspominając że 2 godziny kombinowałem jak zdjąć koło z silnika ( dopiero fleksa i tarcza PFERDA pomogły, musiałem pociąć koło na silniku żeby dostać sie do śrub :-D ) nawet tego nie regeneruj, tylko przeczytaj odpowiedz piętro niżej.
greglus pisze:W B4 1Z nie ma dwumasowego koła zamachowego tylko zwykłe, przynajmniej u mnie tak jest.

We wszystkich modelach 1Z fabrycznie siedzi koło dwumasowe,a ty masz na pewno RepSeta Valeo, które sam osobiście polecam bo to super rozwiązanie ( bo pewnie skończyło sie koło dwumasowe w twoim aucie przed jego zakupem ) , jest to kompletny zestaw naprawczy sprzęgła wraz ze standardowym kołem zamachowym, wzmocniona tarczą sprzęgła i wyciskiem no i nowym łożyskiem wyciskowym. cena kompletu około 1800 zł a samego dwumasowego koło około 2200zł, założyłem tych zestawów ze 20 i spisują sie rewelacyjnie. Ten zestaw idzie do wszystkich silników tdi 90 i 110 KM ze skrzynia 5-biegową

qwa mać!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
http://www.allegro.pl/item198983254_kol ... 9_tdi.html
to jest dokładnie ten zestaw tylko za sporo mniejsze pieniądze!!!!!!!!!!! o zdziercy inter-cars bandyty!!!!!!

gembuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 mar 2007, 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: gembuś » 31 maja 2007, 10:54

No to jak wszyscy zgodnie stwierdziliście że to dwumasówka i to w dodatku w temacie o kompresji to pozwolę się podpiąć pod temat i wyciągnąć stary problem:
viewtopic.php?t=2662
Nie zaśmiecam tematu ale jak macie jakieś pomysły to piszczcie.

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 07 lip 2007, 13:53

witam wszystkich ja własnie wczoraj miałem sprawdzana kompresje i wyszło słabo mam dokładnie na dwóch cylindrach 21Bar i na dwóch 24 i 22 ale moja Niunia nie grzeje swiec a odpala na dotyk kopa terz ma ostrego tylko ze dymi i ma bardzo metaliczny dżwięk sinlika czy musze wymieniać pierścienie czy cosik innego kto już cos takiego robił w silniku i ile morze kosztować taki remoncik pozdrawiam

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 24 gru 2014, 20:25

witam nie zakładam nowego tematu
a co powiecie na to gdy mierzylem niedawno kompresje w swoim 1z wyszlo mi po 34 bara na cylinder czy to normalne ? mam wykres ;) silnik 250tys km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl