[80/B3] zmiana silnika z benzyny na diesla ?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ze skrzynia biegów jest taka prawda: w 1.8 na wielopunkcie (oznaczenie JN) miałem skrzynie biegów AKM, teraz w swoim RA również mam AKM. Prawda jest taka, że Audi często dawała te same skrzynie biegów zarówno do benzyn jak i diesli.
Jeśli masz ON za darmo to nie zastanawiaj się nic i poluj na dobre 1.6TD. Włożysz, zadbasz i będziesz szczęśliwy
@Vision
Nie każdy da sobie radę z mTDI jak Ty
Jeśli masz ON za darmo to nie zastanawiaj się nic i poluj na dobre 1.6TD. Włożysz, zadbasz i będziesz szczęśliwy
@Vision
Nie każdy da sobie radę z mTDI jak Ty
skrzynie w TD/D były 2 stosowane o takich samych przełożeniach AKM/AXC 100km/h 5b ok 2500rpm , jeżeli nawet nie masz żadnej z nich to na tej też na razie możesz mykaćGengul pisze:to skrzyni biegów nie musze kupować osobno do diesla, pasuje z benzyny tak to mam rozumieć,
mTDI to silnik TDI np:w moim przypadku to silnik z Audi B4 TDI ( model 1Z) a m (silnik jest pozbawiony elektroniki a zasila go mech. pompa na linkę )Gengul pisze:a co to jest ten silnik mTDI 1Z jakiś lepszy, czym sie różni od TD
instalacja silnika TDI w kaście B3 nie jest p&p w twoim przypadku trzeba przerobić mocowanie silnika żeby go postawić na sankach
[ Dodano: 2009-12-26, 20:53 ]
mTDI może uruchomić w brew pozorom każdy wystarczy pompa z D/TD ale żeby to miało moc serii 1Z trzeba ta pompę przebudować ( fala i tłoko rozdzielacz z TDI wpakować do TD) pomimo tej zmiany nadal będzie problem z paliwem i rpm choć auto będzie jeździł np tak można też kupić pompę od kogoś (złożoną ) lub z ori mTDI kilka firm produkowało auta TDI z takimi pompami Kia ,VW , Ford itdtrepek pisze:Nie każdy da sobie radę z mTDI jak Ty
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 20:35 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie żebym się czepiał ale większe spalanie to deklaruje producent dla Fiata Grande Punto w dieslu....Więc albo ktoś Cię holuje albo bajki to my a nie nam:)Vision pisze: to szukaj silnika i jaki się trafi , ja mam mTDI a oznacza linka i spalanie trasa 3.8 miasto do 5 latem teraz zima do -10 to ok 5.3 a jak było ostatnio -15 do-20 to max 6.3 ON
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@denis
Nie wiem jak Ty jeździsz swoim dieslem ale dobrze ustawiony diesel z odpowiednim traktowaniem (czyli ani nie pałowanie ani nie jazda do 1700obr/min) skutkuje takim a nie innym spalaniem. mTDI w budzie b3 - bardzo realne spalanie visiona. Jak moje 1.6 TD z cieknącą pompą paliwa zadowala się w ruchu mieszanym (krakowskie korki + droga Olkusz-Kraków + wyprzedzanie) średnio 5.5l ON / 100km?
3.8 na trasie visiona vs. 4.5 w moim 1.6td.
Na pełnym baku przejeżdżam zwykle 1200km z groszami.
Nie wiem jak Ty jeździsz swoim dieslem ale dobrze ustawiony diesel z odpowiednim traktowaniem (czyli ani nie pałowanie ani nie jazda do 1700obr/min) skutkuje takim a nie innym spalaniem. mTDI w budzie b3 - bardzo realne spalanie visiona. Jak moje 1.6 TD z cieknącą pompą paliwa zadowala się w ruchu mieszanym (krakowskie korki + droga Olkusz-Kraków + wyprzedzanie) średnio 5.5l ON / 100km?
3.8 na trasie visiona vs. 4.5 w moim 1.6td.
Na pełnym baku przejeżdżam zwykle 1200km z groszami.
Panowie producenci nowych aut zamiast wydawać miliony na badania powinny zgłosić się do was..... Po co nam hybrydy???
albo piątka wrzucana przy 40 na godzine.... a pojęcie korka to 15 sekund stania na światłach....
W 5.5 na trasie jak ktoś się żółwi to ja uwierzę ale 3,8 to raczej z krainy fantazji.
albo piątka wrzucana przy 40 na godzine.... a pojęcie korka to 15 sekund stania na światłach....
W 5.5 na trasie jak ktoś się żółwi to ja uwierzę ale 3,8 to raczej z krainy fantazji.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ile mój pali - napisałem.
Zwykle jeżdżę między 1800 a 2200 obr/min (wtedy 1.6 TD ma najlepszy stosunek mocy do spalanego paliwa).
Lepiej zamiast podważać prawdziwość Naszych zdań - weź się za regulację swojego 1Z bo doskonale wiem ile 1Z potrafi spalić (u mnie w rodzinie same diesle) i Twoje 6.93l/100km jest duuużo za duże, albo taki styl jazdy masz ale złe paliwo.
Paliwożerny rover moich rodziców 420 2.0 TD 105km średnio nie wychodzi powyżej 6l/100km, ford focus szwagra TDCi pali 5l (no ale on go po trasach głównie goni).
110-konne toledo kuzyna pali te 7l/100km no ale on do spokojnych nie należy.
Widzę, że jesteś ze Śląska denis, powinieneś wiedzieć jakie korki są w Krakowie.
P.S.
U mnie w rodzinie paliwo pochodzi od jednego źródła.
EDIT:
U mnie również 1.6TD potrafi dużo spalić i raz na trasie pochłaniał 7l/100km z groszem ale cały czas prędkość 140-150km/h i obroty 3500-4000 (skrzynia biegów AKM).
Zwykle jeżdżę między 1800 a 2200 obr/min (wtedy 1.6 TD ma najlepszy stosunek mocy do spalanego paliwa).
Lepiej zamiast podważać prawdziwość Naszych zdań - weź się za regulację swojego 1Z bo doskonale wiem ile 1Z potrafi spalić (u mnie w rodzinie same diesle) i Twoje 6.93l/100km jest duuużo za duże, albo taki styl jazdy masz ale złe paliwo.
Paliwożerny rover moich rodziców 420 2.0 TD 105km średnio nie wychodzi powyżej 6l/100km, ford focus szwagra TDCi pali 5l (no ale on go po trasach głównie goni).
110-konne toledo kuzyna pali te 7l/100km no ale on do spokojnych nie należy.
Widzę, że jesteś ze Śląska denis, powinieneś wiedzieć jakie korki są w Krakowie.
P.S.
U mnie w rodzinie paliwo pochodzi od jednego źródła.
EDIT:
U mnie również 1.6TD potrafi dużo spalić i raz na trasie pochłaniał 7l/100km z groszem ale cały czas prędkość 140-150km/h i obroty 3500-4000 (skrzynia biegów AKM).
Dodaj do tego, że nowe samochody coraz więcej ważą, są coraz to mocniejsze, mają więcej elektroniki i klimatyzacje. Włóż nowoczesny silnik do budy, która waży 1000kg - zobaczysz jaki będzie oszczędny i jaka będzie dynamika."Panowie producenci nowych aut zamiast wydawać miliony na badania powinny zgłosić się do was..... Po co nam hybrydy???
albo piątka wrzucana przy 40 na godzine.... a pojęcie korka to 15 sekund stania na światłach...."
wież lub nie tu na forum są 4 mTDI może się wypowiedzą 2 B3 /1 Coupe / 1 VW B2 na forum gofra kilkanaście i podają podobne spalanie i też inni im nie wierzą no bo jak , denis44 luknij w dane producenta dla 1Z , dla wytrwałych np http://www.tdiclub.com/ , http://www.vwdiesel.net/ i wszędzie twierdzą że mTDI jest oszczędniejsze od TDI a na koniec jak mało możesz zajrzeć do Warszawy
denis44 gdy elektronika powie dość w twoim zetorze to może sam się przekonasz jak to jest a są tego + / -
denis44 gdy elektronika powie dość w twoim zetorze to może sam się przekonasz jak to jest a są tego + / -
hmmmmm u mnie trzeba też wziąć pod uwagę raz że lubię depnąć jak silnik ciepły a dwa że do pracy mam 3km, do sklepu mniej, więc częste trasy na zimnym silniku i stad te 7 litrów.
na autostradzie tak przy 150-160 (czyli 3000-3200 RPM) spokojnie łyknął prawie 7,5 więc jak dla mnie ten 3,8 to kosmos....
No a teraz po tych mrozach to myślę że jak zajadę na stację to zobaczę lajtowo 8....
Być może ten silnik już zajechany... A z kilkoma osobami co maja te TDIki gadałem i mówiły że podobnie im to pali, dlatego trudno mi uwierzyć w to co piszecie....
Viosion czy ty aby nie życzysz źle mojemu nastawnikowi?:P
na autostradzie tak przy 150-160 (czyli 3000-3200 RPM) spokojnie łyknął prawie 7,5 więc jak dla mnie ten 3,8 to kosmos....
No a teraz po tych mrozach to myślę że jak zajadę na stację to zobaczę lajtowo 8....
Być może ten silnik już zajechany... A z kilkoma osobami co maja te TDIki gadałem i mówiły że podobnie im to pali, dlatego trudno mi uwierzyć w to co piszecie....
Viosion czy ty aby nie życzysz źle mojemu nastawnikowi?:P
skąd że jeździj jak najdłużejdenis44 pisze:Viosion czy ty aby nie życzysz źle mojemu nastawnikowi?:P
[ Dodano: 2009-12-29, 17:02 ]
mniej ciśnij i jedź równym tempem 2200-2500rpm i zobacz ile łyka ONdenis44 pisze:na autostradzie tak przy 150-160 (czyli 3000-3200 RPM) spokojnie łyknął prawie 7,5 więc jak dla mnie ten 3,8 to kosmos....
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, mam taki mały dylemat. Mój silnik 1.8 pm niestety wymaga kapitalnego remontu. Zrobiłbym go sam, ale nie mogę sobie na to pozwolić, żeby auto stało w garażu. Cały czas go potrzebuję i muszę wstawić szybko inną maszynownie .
Otóż finalny wybór padł na jednostkę wysokoprężną 1.6 SB. I teraz seria pytań <ok> :
Czy SB jest tak samo mocowany jak PM, JN i inne tego typu motorownie?
Wiązka silnika jest tak samo uboga jak w benzyniaku?
Czy sprzęgło spasuje ze skrzynią AKM?
Pompa paliwa z pod podłogi idzie out? Gdzie trzeba zamontować nową?
Czy sprężyny zawieszenia mogą zostać od obecnej wersji silnikowej??
Jak to będzie chulać?
Dodam, że autem chce pojeździć jeszcze 5 lat, buda jest zdrowa i moim zdaniem inwestycja opłacalna. Silnik PM wyląduje na palecie, gdzie będzie stopniowo remontowany od podstaw a później wystawiam go na sprzedaż. Poniekąd chce wrzucić na pokład ON ze względów ekonomicznych, a także preferencyjnych. Zawsze marzyłem o dieslu, a jednocześnie kocham moją niunię <ok> . Co o tym myślicie? Czekam na wszelkie podpowiedzi.
Otóż finalny wybór padł na jednostkę wysokoprężną 1.6 SB. I teraz seria pytań <ok> :
Czy SB jest tak samo mocowany jak PM, JN i inne tego typu motorownie?
Wiązka silnika jest tak samo uboga jak w benzyniaku?
Czy sprzęgło spasuje ze skrzynią AKM?
Pompa paliwa z pod podłogi idzie out? Gdzie trzeba zamontować nową?
Czy sprężyny zawieszenia mogą zostać od obecnej wersji silnikowej??
Jak to będzie chulać?
Dodam, że autem chce pojeździć jeszcze 5 lat, buda jest zdrowa i moim zdaniem inwestycja opłacalna. Silnik PM wyląduje na palecie, gdzie będzie stopniowo remontowany od podstaw a później wystawiam go na sprzedaż. Poniekąd chce wrzucić na pokład ON ze względów ekonomicznych, a także preferencyjnych. Zawsze marzyłem o dieslu, a jednocześnie kocham moją niunię <ok> . Co o tym myślicie? Czekam na wszelkie podpowiedzi.
Może to i nie na temat, ale czy nie lepiej od razu pójść TDI? Wymagać to będzie przeróbek mocowań, bo w B3 silnik był zdaje się mocowany do wózka a w B4 do podłużnic. Trepek jednak zrobił taką przeróbkę i mu wyszło.
Wracając do SB. Wiązki elektrycznej jakiejś strasznej tam nie ma bo to zwykły traktorek pozbawiony elektroniki. Jeżeli jednak chciałbyś mieć wszystko super to wiązkę mógłbyś sobie przełożyć. Pewny nie jestem, ale paliwo ciągnie bezpośrednio pompa wtryskowa. Co do sprzęgła to się nie orientuję, ale lepiej chyba całą skrzynię przerzucić, bo nie wiem jak bardzo zmieni się charakterystyka (nie wiem czy podejdzie P&P).
Wracając do SB. Wiązki elektrycznej jakiejś strasznej tam nie ma bo to zwykły traktorek pozbawiony elektroniki. Jeżeli jednak chciałbyś mieć wszystko super to wiązkę mógłbyś sobie przełożyć. Pewny nie jestem, ale paliwo ciągnie bezpośrednio pompa wtryskowa. Co do sprzęgła to się nie orientuję, ale lepiej chyba całą skrzynię przerzucić, bo nie wiem jak bardzo zmieni się charakterystyka (nie wiem czy podejdzie P&P).
takPatrique pisze:Czy SB jest tak samo mocowany jak PM, JN i inne tego typu motorownie?
uboższa musisz dożucić 2 przewody ,,+''N109 i świece + dodać ich sterowaniePatrique pisze:Wiązka silnika jest tak samo uboga jak w benzyniaku?
p&pPatrique pisze: Czy sprzęgło spasuje ze skrzynią AKM?
nie montujesz nowej tą role przejmuje pompa wtryskowaPatrique pisze: Pompa paliwa z pod podłogi idzie out? Gdzie trzeba zamontować nową?
mogą zostać , z czasem sprężyny zdały by się mocniejszePatrique pisze: Czy sprężyny zawieszenia mogą zostać od obecnej wersji silnikowej??
silnik ma spory zapas , kwestia podejścia do tematu i podłubaniaPatrique pisze: Jak to będzie chulać?
[ Dodano: 2011-11-04, 16:03 ]
co do propozycji kojak85 i TDI na taki czas co zamierzasz mieć auto jest sens ,
w montażu do kasty B3 zachodzi zmian tylko do mocowania silnika i sterowania nim mechaniczni bądź ECU
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Vision, dzięki za tak obszerną i konkretną odpowiedź .
Nie spytałem jeszcze:
czy przyłączenie kolektora wydechowego jest takie same. Mam wersję z katalizatorem.
Czy konieczne będzie wstawienie strumiennicy?
a czy ta cała kwestia grzania świec, N109 i inne tego typu zabawki wymagają jakieś fachowej wiedzy w zakresie rezania instalacji fabrycznej z benzyniaka, czy raczej są to gotowe wiązki które można podłączyć w uniwersalne do tego miejsca? Czy może różnią się skrzynki z przekaźnikami i są zupełnie inne w Pb i ON?
Czy można pominąć IC`ka tak jak w wersji 75KM silnika 1.9?
Przepraszam, za taki natłok pytań, ale podchodzę do tej kwestii bardzo poważnie i nie chcę utopić kasy na darmo mając nieskończone audi 80 benzynowo-dieslowe <ok> .
Nie spytałem jeszcze:
czy przyłączenie kolektora wydechowego jest takie same. Mam wersję z katalizatorem.
Czy konieczne będzie wstawienie strumiennicy?
a czy ta cała kwestia grzania świec, N109 i inne tego typu zabawki wymagają jakieś fachowej wiedzy w zakresie rezania instalacji fabrycznej z benzyniaka, czy raczej są to gotowe wiązki które można podłączyć w uniwersalne do tego miejsca? Czy może różnią się skrzynki z przekaźnikami i są zupełnie inne w Pb i ON?
Czy można pominąć IC`ka tak jak w wersji 75KM silnika 1.9?
Przepraszam, za taki natłok pytań, ale podchodzę do tej kwestii bardzo poważnie i nie chcę utopić kasy na darmo mając nieskończone audi 80 benzynowo-dieslowe <ok> .
musisz pozmieniać np ;podejście po T - początek wydechu przerabiasz , kata sprzedaj , tłumiki PB będą mocno dusić silnik TD , zmienić na bardziej przelotowePatrique pisze: czy przyłączenie kolektora wydechowego jest takie same. Mam wersję z katalizatorem.
nie tylko zwykłe ruryPatrique pisze: Czy konieczne będzie wstawienie strumiennicy?
,, + '' do N109 podajesz po stacyjce użyj przewodu do cewki działa tak samo , świece np na przycisk w kabinie , jeśli zrobisz jak pisze to nic nie tykasz w skrzynce bezpiecznikówPatrique pisze: a czy ta cała kwestia grzania świec, N109 i inne tego typu zabawki wymagają jakieś fachowej wiedzy w zakresie rezania instalacji fabrycznej z benzyniaka, czy raczej są to gotowe wiązki które można podłączyć w uniwersalne do tego miejsca? Czy może różnią się skrzynki z przekaźnikami i są zupełnie inne w Pb i ON?
takPatrique pisze: Czy można pominąć IC`ka tak jak w wersji 75KM silnika 1.9?
rozrusznik musisz mieć od TD/TDI , ten z PB obróci wałem z 4x i się zagotuje jak zapali to git a jak nie to czekasz 30-40min żeby ostygł i znowu z 4x
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Oczywiście zakładam kupno kompletnego silnika z osprzętem, ponieważ podejrzewam, że w dieslu nawet alternator jest chyba inny. Dla pewności wolę kupić cały zestaw wymontowany z jakiegoś jednego samochodu.Vision pisze:rozrusznik musisz mieć od TD/TDI , ten z PB obróci wałem z 3x i się zagotuje jak zapali to git a jak nie to czekasz 30-40min żeby ostygł i znowu z 3x
Dzięki za rozjaśnienie kwestii elektryki przy silniku. Co do samego grzania świec i innych mniej ważnych (przy zdrowym silniku) :mrgreen: kwestii będę się już zajmował jak już silnik będzie na chodzie.
Zdaję sobie sprawę, że pozostanie jeszcze kilka drobiazgów jak m.in. dźwignia od "ssania". bo wiem, że takowa w dieslu jest. W obecnym benzyniaku mam automatyczne ssanie, więc nie ma za bardzo możliwości zaadoptowania jakieś dźwigienki. Ale tak jak wspomniałem takie "drobiazgi" idą na koniec .
Gnębi mnie jeszcze tylko kwestia tych świec żarowych. No bo w ori instalacji świece zaczynają grzać przy określonej temperaturze i przez określony czas. Pisałeś coś o dodatkowym wyłączniku. No ale będzie to działało na zasadzie wł/wył. A osobiście wolałbym, żeby to działało automatycznie, tak jak w fabrycznych wersjach 80-tek z silnikiem diesla.