Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 tdi] Podkręcanie dawki paliwa

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 13 gru 2009, 12:28

Co prawda dotyczy to silnika AHU ale w 1Z jest dokładnie tak samo:

https://audi80.pl/b4-1z-jak-podniesc ... ight=dawke

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 26 gru 2009, 15:32

Podłączyłem się pod VAGA-a i wychodzi na to ,że mam trochę mocno rozjechane ,dawkę i kąt wtrysku.
Obrazek
Mam rację?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2009, 16:13

Kąt wtrysku ciut pużny powinno być 41 -51(ja mam 55 i jest git)popusć pompe i ułamek milimetra w stronę silnika . Dawka 8,2 faktycznie w 1 Z byłaby na granicy minimalnej .A z ciekawosci zapytam jak ci palił przy tak małej dawce w te mrozy?

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 26 gru 2009, 16:45

MUNIOR pisze:A z ciekawosci zapytam jak ci palił przy tak małej dawce w te mrozy?
a o dziwo w mrozy palił pięknie (bo świeczki chodziły) ale jak jest tak jak teraz no to właśnie licho pali :-(
MUNIOR pisze:Kąt wtrysku ciut pużny powinno być 41 -51
Teraz już nie wiem bo gdzieś wynalazłem ,że powinno być coś 56-6~ nie pamiętam dokładnie a i w TDI Timing baaardzo jest ciulowo :-(
Obrazek

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 26 gru 2009, 17:25

ja też osatnio podpiołem się pod vaga i też mam troche rozjechane wartości jak marko009
dawke paliwa już wiem jak ustawić z tego tematu ale jak ustawić kąt wtrysku mógł by ktoś wytłumaczyć

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 26 gru 2009, 17:49

Audi 80 b4 pisze: jak ustawić kąt wtrysku mógł by ktoś wytłumaczyć
https://audi80.pl/19tdi-1z-kat-wtrys ... 578,15.htm
sam ostatnio sporo siedziałem <ok>
tu jes ładnie opisane
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ta+wtrysku
i tu trochę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2009, 21:06

marko009 pisze:Teraz już nie wiem bo gdzieś wynalazłem ,że powinno być coś 56-6~ nie pamiętam dokładnie a i w TDI Timing baaardzo jest ciulowo :-(
Jak ustawisz 56 też będzie dobrze a w tdi timing ledwo widać pod czerwoną kreską ,fakt że masz komunikat o niewystarczająco rozgrzanym silniku ale tak czy siak zapłon opuzniony
Audi 80 b4 pisze:ale jak ustawić kąt wtrysku mógł by ktoś wytłumaczyć
Niema innego sposobu jak mechaniczne przesuwanie (milimetr robi dość dużą różnicę)pompy do silnika przy opużnionym kącie ,lub od silnika przy zbyt wczesnym .

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 26 gru 2009, 22:14

MUNIOR pisze:fakt że masz komunikat o niewystarczająco rozgrzanym silniku
no właśnie to jest ciekawe bo w czasie kiedy robiłem pomiar Vag pokazywał 87* temperature płynu więc chyba już dobrą :-? No chyba ,że musi być te 90* :-/
Ale tak jak piszesz jest do korekty ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2009, 16:59

marko009 pisze:No chyba ,że musi być te 90*
bez przesady te 3 stopnie są bez znaczenia.Przyspiesz sobie ten zapłon bo na tak opużnionym silnik się męczy .W sumie to 10 minut roboty .Popuszczasz 2 śruby od strony koła pasowego pompy ,jedną od strony pompy i jedną z tyłu pompy.Dajesz pompę w stronę silnika ok.1mm w twoim przypadku wystarczy żeby podskoczyło z 36 do ok 56 dokręcasz śruby ,odpalasz i sprawdzasz vagiem

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 27 gru 2009, 17:47

7 pole w vagu to jest temperatura płynu jaka powinna być tam wartość żeby było te 90 stopni na zegarze w samochodzie?

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 27 gru 2009, 22:30

MUNIOR pisze:Przyspiesz sobie ten zapłon bo na tak opużnionym silnik się męczy
Już to zrobiłem ale było więcej jak milimetr,sporo więcej :-/
Według TDI Timing jest idealnie po wybraniu odpowiedniego oznaczenia silnika a nie ALL 1Z a w grupie 000 kom.2 wyszło trochę więcej bo 071 :-|
muślę ,że tak chyba ma być :roll:
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2009, 23:17

marko009 pisze:wyszło trochę więcej bo 071 :-|
Trochę przesadziłeś ,ja bym się nie upierał żeby było na niebieskiej kresce .Ważniejsze są wartości kąta ja bym ustawił 55-60 max.Dziwny masz ten komunikat :timing within spec :dead on! Hm wykres nie zyje ?czy jak

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 28 gru 2009, 09:45

MUNIOR pisze:Ważniejsze są wartości kąta ja bym ustawił 55-60
no właśnie ciekawe bo jak w TDI Timing ustawiłem ALL 1Z to pokazywało prawidłowe jako 56 ale ALL 1Z to ogólne dla wszystkich 1Z. Więc wybrałem 801Z>2.94 czyli chyba właściwy dla mojego silnika i tu jest właśnie tyle.Wydaje mi się więc ,że inne będą ustawienia dla 1Z Audi a inne dla 1Z Golf i nie powinno być 56 dla każdego typu silnika. Tak mi się wydaje a jeśli się mylę to mnie poprawcie.
MUNIOR pisze:dead on!
martwy na! pokazało się jak wykres wszedł na niebieską linie a przed nią było "slighty retarded" - opóźnił (opóźniony; wstrzymał; wstrzymany)
więc teraz chyba jest ok!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl