Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 V6] Podłączenie parownika od gazu.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[80B4 V6] Podłączenie parownika od gazu.

Post autor: Kokolino » 27 gru 2009, 18:36

Witam.
Jako że nie znalazłem a sprawa dość pilna.
Jak powinien być podłączony parownik od gazu w Audi 80B4 szeregowo czy równolegle ?
Cosik mi się zdaje że powinien być szeregowo a u mnie jest równolegle i myślę że może to mieć wpływ na ogrzewanie.
Proszę o konkretne odpowiedzi.
Pozdrawiam

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 27 gru 2009, 18:52

tak na pewno to ma wpływ u teścia w ABT tak było jak u ciebie i zero grzania objaw jak by się zapowietrzał w ogóle nie leciała woda przez nagrzewnice teraz poprawione dane dwa trójniki jeden na zasilenie drugi na odprowadzenie od nagrzewnicy i analogicznie podłączony parownik do tego(nagrzewnicy) i gorącym powietrzem dmucha <piwo>

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 27 gru 2009, 19:26

W obu autach mam równolegle, na dwóch przewodach idących do nagrzewnicy ciachnięte włożone trójniki i poprowadzone przewody do parownika.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 gru 2009, 19:34

Ja zawsze widziałem połączenie równoległe. W poprzednim aucie miałem równolegle ale i tak nawet w największe mrozy z ogrzewania dawało jak z suszarki nawet na IV biegu dmuchawy.
Może umiejscowienie parownika ma znaczenie tzn. jego wysokość.
Kiedyś widziałem w Lagunie gazownik dał wysoko parownik i podłączył szeregowo pod wężyk odpowietrzający idący z węża nagrzewnicy do zbiorniczka wyrównawczego ale w tym układzie parownik był zawsze dobrze ogrzany.
ysiul pisze:tak na pewno to ma wpływ u teścia w ABT tak było jak u ciebie i zero grzania objaw jak by się zapowietrzał w ogóle nie leciała woda przez nagrzewnice teraz poprawione dane dwa trójniki jeden na zasilenie drugi na odprowadzenie od nagrzewnicy
Nie pomyliło Ci się połączenie szeregowe z równoległym? Bo jeśli są tam trójniki to jest równolegle.

[ Dodano: 2009-12-27, 19:42 ]
kokolino1, może parownik stawia mały opór a nagrzewnica wieksz (kamień, inne "syfy") że płyn "woli" płynąć przez niego niż nagrzewnicę. Może jakby dać do parownika węże o mniejszej średnicy albo jakąś zwężkę... Albo czeka Cię wymiana nagrzewnicy.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 20:03 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 27 gru 2009, 19:43

aldi pisze:Nie pomyliło Ci się połączenie szeregowe z równoległym? Bo jeśli są tam trójniki to jest równolegle
byc może :oops: w każdym razie chodziło mi o to że teraz mam zasilenie parownika jest pod zasilenie nagrzewnicy a odprowadzenie od parownika pod wyjście z nagrzewnicy, a wcześniej wszystko było z jednego przedowu od nagrzewnicy puszczone
aldi pisze:tym układzie parownik był zawsze dobrze ogrzany
jak było podpięte wszystko pod jeden wąż od nagrzewnicy to parownik moment był gorący a z kolei z nawiewu późno leciało ledwo ciepłe powietrze

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 gru 2009, 17:48

U mnie jest na 100% równolegle i jak się jeździ to grzeje i jest ok . Natomiast na postoju jakbym chciał podgrzać wnętrze to mam już problem bo będzie lecieć zimne powietrze. /Wystarczy lekko podnieść obroty na rzędu 1100-1300 obr/min i już bucha gorącem.
Dziś jestem po kolejnej wymianie termostatu i jest to samo z tą różnicą że nie muszę zasłaniać chłodnicy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 gru 2009, 18:02

Moze zrobić ci fotkę jak jest u mnie jeśli ci coś pomorze fakt inny silnik :-) jak chcesz to jutro wkleję fotkę ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 gru 2009, 18:08

goldi j51, pewnie że pomoże <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 30 gru 2009, 15:07

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a68 ... 73bef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/96a ... c668b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/600 ... aaef0.html
Kolego i tak jak ci napisałem stojąc przed autem z tyłu głowicy od krućca idzie wąż do nagrzewnicy do prawej rurki. Od nagrzewnicy tej prawej rurki jest założony trójnik który idzie do parownika.Natomiast drugi wąż idzie od kolektora do lewej rurki nagrzewnicy i stamtąd trójnikiem do reduktora ale namotałem :-D aha będę się widział Z kolesiem mechanikiem który robi tylko audiki przeważnie to spytam się o twój problem może coś poradzi ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 gru 2009, 15:10

goldi j51, i w Twoim aucie jest super rozumiem. U mnie podłączone jest tak samo, tylko że przewody są przecięte wyżej.
Może faktycznie :-/ mam mało drożną nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 30 gru 2009, 15:16

Z ogrzewaniem mam ok ale jakbyś miał nie drożną nagrzewnice to na wyższych obrotach też słabo by grzało ale profilaktycznie możesz ją podłączyć pod wąż z dużym ciśnieniem i przepłukać i zobaczyć czy coś się polepszyło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl