[80B4 V6] Podłączenie parownika od gazu.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[80B4 V6] Podłączenie parownika od gazu.
Witam.
Jako że nie znalazłem a sprawa dość pilna.
Jak powinien być podłączony parownik od gazu w Audi 80B4 szeregowo czy równolegle ?
Cosik mi się zdaje że powinien być szeregowo a u mnie jest równolegle i myślę że może to mieć wpływ na ogrzewanie.
Proszę o konkretne odpowiedzi.
Pozdrawiam
Jako że nie znalazłem a sprawa dość pilna.
Jak powinien być podłączony parownik od gazu w Audi 80B4 szeregowo czy równolegle ?
Cosik mi się zdaje że powinien być szeregowo a u mnie jest równolegle i myślę że może to mieć wpływ na ogrzewanie.
Proszę o konkretne odpowiedzi.
Pozdrawiam
tak na pewno to ma wpływ u teścia w ABT tak było jak u ciebie i zero grzania objaw jak by się zapowietrzał w ogóle nie leciała woda przez nagrzewnice teraz poprawione dane dwa trójniki jeden na zasilenie drugi na odprowadzenie od nagrzewnicy i analogicznie podłączony parownik do tego(nagrzewnicy) i gorącym powietrzem dmucha
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja zawsze widziałem połączenie równoległe. W poprzednim aucie miałem równolegle ale i tak nawet w największe mrozy z ogrzewania dawało jak z suszarki nawet na IV biegu dmuchawy.
Może umiejscowienie parownika ma znaczenie tzn. jego wysokość.
Kiedyś widziałem w Lagunie gazownik dał wysoko parownik i podłączył szeregowo pod wężyk odpowietrzający idący z węża nagrzewnicy do zbiorniczka wyrównawczego ale w tym układzie parownik był zawsze dobrze ogrzany.
[ Dodano: 2009-12-27, 19:42 ]
kokolino1, może parownik stawia mały opór a nagrzewnica wieksz (kamień, inne "syfy") że płyn "woli" płynąć przez niego niż nagrzewnicę. Może jakby dać do parownika węże o mniejszej średnicy albo jakąś zwężkę... Albo czeka Cię wymiana nagrzewnicy.
Może umiejscowienie parownika ma znaczenie tzn. jego wysokość.
Kiedyś widziałem w Lagunie gazownik dał wysoko parownik i podłączył szeregowo pod wężyk odpowietrzający idący z węża nagrzewnicy do zbiorniczka wyrównawczego ale w tym układzie parownik był zawsze dobrze ogrzany.
Nie pomyliło Ci się połączenie szeregowe z równoległym? Bo jeśli są tam trójniki to jest równolegle.ysiul pisze:tak na pewno to ma wpływ u teścia w ABT tak było jak u ciebie i zero grzania objaw jak by się zapowietrzał w ogóle nie leciała woda przez nagrzewnice teraz poprawione dane dwa trójniki jeden na zasilenie drugi na odprowadzenie od nagrzewnicy
[ Dodano: 2009-12-27, 19:42 ]
kokolino1, może parownik stawia mały opór a nagrzewnica wieksz (kamień, inne "syfy") że płyn "woli" płynąć przez niego niż nagrzewnicę. Może jakby dać do parownika węże o mniejszej średnicy albo jakąś zwężkę... Albo czeka Cię wymiana nagrzewnicy.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 20:03 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
byc może :oops: w każdym razie chodziło mi o to że teraz mam zasilenie parownika jest pod zasilenie nagrzewnicy a odprowadzenie od parownika pod wyjście z nagrzewnicy, a wcześniej wszystko było z jednego przedowu od nagrzewnicy puszczonealdi pisze:Nie pomyliło Ci się połączenie szeregowe z równoległym? Bo jeśli są tam trójniki to jest równolegle
jak było podpięte wszystko pod jeden wąż od nagrzewnicy to parownik moment był gorący a z kolei z nawiewu późno leciało ledwo ciepłe powietrzealdi pisze:tym układzie parownik był zawsze dobrze ogrzany
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U mnie jest na 100% równolegle i jak się jeździ to grzeje i jest ok . Natomiast na postoju jakbym chciał podgrzać wnętrze to mam już problem bo będzie lecieć zimne powietrze. /Wystarczy lekko podnieść obroty na rzędu 1100-1300 obr/min i już bucha gorącem.
Dziś jestem po kolejnej wymianie termostatu i jest to samo z tą różnicą że nie muszę zasłaniać chłodnicy.
Dziś jestem po kolejnej wymianie termostatu i jest to samo z tą różnicą że nie muszę zasłaniać chłodnicy.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a68 ... 73bef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/96a ... c668b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/600 ... aaef0.html
Kolego i tak jak ci napisałem stojąc przed autem z tyłu głowicy od krućca idzie wąż do nagrzewnicy do prawej rurki. Od nagrzewnicy tej prawej rurki jest założony trójnik który idzie do parownika.Natomiast drugi wąż idzie od kolektora do lewej rurki nagrzewnicy i stamtąd trójnikiem do reduktora ale namotałem aha będę się widział Z kolesiem mechanikiem który robi tylko audiki przeważnie to spytam się o twój problem może coś poradzi
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/96a ... c668b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/600 ... aaef0.html
Kolego i tak jak ci napisałem stojąc przed autem z tyłu głowicy od krućca idzie wąż do nagrzewnicy do prawej rurki. Od nagrzewnicy tej prawej rurki jest założony trójnik który idzie do parownika.Natomiast drugi wąż idzie od kolektora do lewej rurki nagrzewnicy i stamtąd trójnikiem do reduktora ale namotałem aha będę się widział Z kolesiem mechanikiem który robi tylko audiki przeważnie to spytam się o twój problem może coś poradzi